epaaj Skrivet 28 Oktober 2005 Rapport Dela Skrivet 28 Oktober 2005 den kan vara så att vi överbelastar den som epaaj sa eftersom vi är 2 datorer i samma router och snart blir det en tredje, jag vill inte ens tänka på hur det blir då ifall epaaj har rätt <_< PS. Någon undrade vad vi har för router svaret är D-link DS. Med överbelastning menar jag inte att du har för många datorer uppkopplade. Jag menar att trafiken genom routern är väldigt hög och att den jobbar för hårt. Du kan överbelasta en router med en dator. Och du kan ha i stort sett hur många datorer som helst utan att den behöver bli överbelastad. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
CeZ Skrivet 31 Oktober 2005 Författare Rapport Dela Skrivet 31 Oktober 2005 jag vet men om 3 datorer surfar blir det mer belastning på trafiken än om en dator surfar. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
epaaj Skrivet 4 November 2005 Rapport Dela Skrivet 4 November 2005 Jo men att bara surfa tar inte mycket kraft av modem/router. Om du inte använder ett 56k-modem förstås :P Det jag tänkte på när jag skrev om överbelstning var att du tex tankar hem eller tankar upp stora/många filer. Det har hänt att min router/modem har lagt av och krävt omstart på grund av det några gånger. Men har du fått ordning på problemet än? Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
svenolof Skrivet 4 November 2005 Rapport Dela Skrivet 4 November 2005 du kanske bara har skrivit fel wep kod Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst Mega93 Skrivet 4 November 2005 Rapport Dela Skrivet 4 November 2005 (redigerat) Den får ju kontakt... Läs hela texten... Om det står att den är ansluten så kan han ju inte ha konfigurerat nåt fel. Ang problemet: Du har väl inte haft routern inkopplat under ett åskväder? Då är det risk för att den kan blivit utslagen av åskan... Eller så kan du kolla så att inte nåt program blockar anslutningen, gå in i felsäkert läge med internet anslutning och se om det funkar, gör det det så är det nåt program som blockar anslutningen. Redigerat 4 November 2005 av Omega99 Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
svenolof Skrivet 4 November 2005 Rapport Dela Skrivet 4 November 2005 bara för att det står att det är kontakt så behöver det vara kontakt Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst Mega93 Skrivet 4 November 2005 Rapport Dela Skrivet 4 November 2005 Jo, tyvärr behöver det det... Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
svenolof Skrivet 4 November 2005 Rapport Dela Skrivet 4 November 2005 nej så är det inte på min dator för just nu står det att jag är i kontakt men routern men ike sa nicke jag har blivit tvungen att kopla in en slad Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst Mega93 Skrivet 4 November 2005 Rapport Dela Skrivet 4 November 2005 Och hur vet du att du inte har nåt program som blockar anslutningen?? Sluta tjafsa nu... Du vet lika väl som jag att datorn säger att den är ansluten av en anledning... ATT DEN ÄR ANSLUTEN! *kopla* *ike* *slad* Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
svenolof Skrivet 4 November 2005 Rapport Dela Skrivet 4 November 2005 (redigerat) nep fast chata kan du göra i chaten Redigerat 4 November 2005 av lalle_calle Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst Mega93 Skrivet 4 November 2005 Rapport Dela Skrivet 4 November 2005 (redigerat) LoL, ska du säga, Håll dig till ämnet!... *chata* <--- tjata. Och *chata* <--- Chatta Redigerat 4 November 2005 av Omega99 Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
svenolof Skrivet 4 November 2005 Rapport Dela Skrivet 4 November 2005 nej det gör det inte och vadå med forumet Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommendera inlägg
Gå med i konversationen
Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.