Hoppa till innehåll

Spel Till Snes


Ratchet

Rekommendera inlägg

jag har hört att det finns spel till snes som t. ex super smash bros och något/några fler zelda spel än a link to the past. om nån vet nåt om detta super smash bros eller dessa zelda spel så skulle väl jag kunna få lite fakta om typ var de finns och om de är bra och ved de handlar om och sånt

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • Svar 30
  • Skapat
  • Senaste svar

Ledande medlemmar i detta ämne

Ledande medlemmar i detta ämne

Det finns ett Zelda DS, eller iaf tror jag att det hette så. Det är en omgjord version av Zelda 1, det till NES. Skillnaden är att de gjort grafiken snyggare.

 

Ja, jag har för mig att det finns ett Smash Bros till SNES, men jag minns inget om det. Räkna iaf med att om det finns så är namnet med 99% säkerhet Smash Bros. Prova att söka på webben.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

jag har kollat lite nu och sett att det finns tydligen ett zelda ocarina of time 2d. har sett många bilder av det och det ser grymt bra ut. om det har släppts eller till vilken konsoll det är vet jag ej... gå in "HÄR" och bläddra ner en bit för att se bilder.

 

 

jag såg också bilder från ett super smash bros classic men det kunde jag inte hitta nån fakta om och det verkar vara samma som super smash bros melee men karaktärerna ser ut som de gjorde i deras orginalspel. Det verkar vara skitroligt men om det är till snes eller om det finns till nån konsoll över huvud taget vet jag inte.

 

jag måste få mer fakta om detta :o

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Ja, jag läste att den här personen som gjort ocarina of time 2d tyckte att det riktiga ocarina of time var bra men att det skulle vara 2d grafik istället så han gjorde om det. Vad jag har förstått så jobbar han hos nintendo nu.

 

Tyckte att ajg läste i morses att det stog att ssb classic inte fanns på riktigt utan att det bara gjorts bilder å sånt till det men ajg är inte riktigt säker.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

jag har kollat lite nu och sett att det finns tydligen ett zelda ocarina of time 2d. har sett många bilder av det och det ser grymt bra ut. om det har släppts eller till vilken konsoll det är vet jag ej... gå in "HÄR" och bläddra ner en bit för att se bilder.

 

 

jag såg också bilder från ett super smash bros classic men det kunde jag inte hitta nån fakta om och det verkar vara samma som super smash bros melee men karaktärerna ser ut som de gjorde i deras orginalspel. Det verkar vara skitroligt men om det är till snes eller om det finns till nån konsoll över huvud taget vet jag inte.

 

jag måste få mer fakta om detta :o

 

Han som gör spelet heter Daniel Barras. Han utveklar detta spel till PC och han hade en hemsida engång där man kunde ladda ner demos, tyvärr har jag inte kvar dessa. Sidan var www.oot2d.com.

 

Han funderar också på att när han blir klar med OoT 2d så ska han försöka göra om de andra zelda spelen (MM och TWW) till 2d eftersom han anser att Zelda spelen gör sig bäst i 2d.

 

Fanns ett reportage om honom i en Super Play tidning.

Redigerat av Nyllet
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Japp, det var de där demosen jag menade :P

 

Synd att han inte släppte sitt fjärde GameMaker demo som var hela första templet.

 

Spelet är ju så j*vla snyggt, hoppas han inte lägger av med det. Vill spela det! :D

 

Notice: På screenshots finns det en bild på framsidan av OoT MQ 2d han kanske kommer göra det med ;)

Redigerat av Nyllet
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

×
  • Skapa ny...