Hoppa till innehåll

Windows Movie Maker


ChillenKid

Rekommendera inlägg

Har du uppdaterat till nyaste Movie Maker?

 

Har du nog med RAM?

 

 

Om det är större filmer (över 30minuter), krävs det minst 1024 för att det inte ska lagga... iaf om du lägger in ljudeffekter å sånt..

 

 

Om det inte ens startar eller kraschar när du försöker spela upp en film kan det bero på att du har en codec som inte stöds av MM. Isåfall är det bara att ta bort codecen eller stänga av den om det går. Har hänt mig förut.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Har du uppdaterat till nyaste Movie Maker?

 

Har du nog med RAM?

 

 

Om det är större filmer (över 30minuter), krävs det minst 1024 för att det inte ska lagga... iaf om du lägger in ljudeffekter å sånt..

 

 

Om det inte ens startar eller kraschar när du försöker spela upp en film kan det bero på att du har en codec som inte stöds av MM. Isåfall är det bara att ta bort codecen eller stänga av den om det går. Har hänt mig förut.

 

Okej. Vilka codecs stöds den inte av :S ?

 

Och vilken version är den senaste och var kan jag få tag i den ?

 

Och vart ser jag hur mkt RAM jag har :P ?

 

 

Smell ya lateR ;)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Version 2.1 är senaste. om du har windows xp SP2 har du det redan. annars: http://www.microsoft.com/windowsxp/downloa...oviemaker2.mspx

 

nja, nu var du väl lite väl hård, Jokinen. funkade utmärkt för mig med 256 i ram innan jag skaffade ett seriöst redigeringsprogram.

 

högerklicka på Den här datorn och välj Egenskaper. det kan står där.

Redigerat av nico
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Version 2.1 är senaste. om du har windows xp SP2 har du det redan. annars: http://www.microsoft.com/windowsxp/downloa...oviemaker2.mspx

 

nja, nu var du väl lite väl hård, Jokinen. funkade utmärkt för mig med 256 i ram innan jag skaffade ett seriöst redigeringsprogram.

 

högerklicka på Den här datorn och välj Egenskaper. det kan står där.

 

Thx ;) Men hur laddar man hem det. Har försökt att leta iaf ( ;) ) Men hittar inte någon download knapp eller liknande !

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Nico: Jo, men om du har en film på ~30minuter i högsta kvalitet och sedan lägger in ljudeffekter (skottsalvor, bakgrundsljud, låtar osv) så räcker det inte ens med 512...

 

Chillen: Det finns även på windows update-sidan och om den inte finns att välja där, så har du den redan.

 

Annars kan du ju alltid kolla själv vilken version du har...

 

Movie Maker -> Hjälp -> Om Windows Movie Maker

 

Microsoft har varit lite extra dryga och lagt in nåt sorts skydd som gör att olagliga kopior av Windows XP inte kan ladda ner uppdateringar, men ibland fungerar det inte ens för de lagliga exen längre.

 

Om det inte fungerar för dig får du säga till, så postar jag länk till en oskyddad Update-sida. Fungerar prima och nerladdningarna går mycket snabbare.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Nico: Jo, men om du har en film på ~30minuter i högsta kvalitet och sedan lägger in ljudeffekter (skottsalvor, bakgrundsljud, låtar osv) så räcker det inte ens med 512...

 

Chillen: Det finns även på windows update-sidan och om den inte finns att välja där, så har du den redan.

 

Annars kan du ju alltid kolla själv vilken version du har...

 

Movie Maker -> Hjälp -> Om Windows Movie Maker

 

Microsoft har varit lite extra dryga och lagt in nåt sorts skydd som gör att olagliga kopior av Windows XP inte kan ladda ner uppdateringar, men ibland fungerar det inte ens för de lagliga exen längre.

 

Om det inte fungerar för dig får du säga till, så postar jag länk till en oskyddad Update-sida. Fungerar prima och nerladdningarna går mycket snabbare.

 

Jag är 110% på att jag har WMM 2.0 ;)

Och det funkar inte för mej så posta en länk åt mej. PM:a länken till mej vetja !

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

  Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

×
  • Skapa ny...