Hoppa till innehåll

Anna Lindh


Fusion
 Dela

Rekommendera inlägg

  • Svar 84
  • Skapat
  • Senaste svar

Ledande medlemmar i detta ämne

Ledande medlemmar i detta ämne

Jag tror Guggo är med oss på denna punkt Fusion, han tycker också mobbning skall vara förbjudet på skolan (eller?).

Psykisk mobbning e lika illa som fysisk.

 

jag vet att han e med oss och att han e emor mobbing men misshandel i skolan e lika allvarlig som misshandel i stan...jag håller oxo med guggo, men misshandel e iallafall misshandel.. Redigerat av Fusion
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag tror Guggo är med oss på denna punkt Fusion, han tycker också mobbning skall vara förbjudet på skolan (eller?).

Psykisk mobbning e lika illa som fysisk.

 

Ja men om du slår ner någon i skolan så kommer rektorn och säger aja baja och sedan medelar han föräldrarna. Slår du ner någon på stan så kommer farbror polis och säger aja baja och tar dig till häktet

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Ja men om du slår ner någon i skolan så kommer rektorn och säger aja baja och sedan medelar han föräldrarna. Slår du ner någon på stan så kommer farbror polis och säger aja baja och tar dig till häktet

men i vanliga fall så anmäler själva skolan misshandeln,men ifall offern inte vill att gärningsmannen blir anmäld då låter dom väl bli det..

men som sagt misshandel e misshandel..o plus det beror mycket på ifall du e straffmyndig annars kopplas socialtjänsten in..

Redigerat av Fusion
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag tror Guggo är med oss på denna punkt Fusion, han tycker också mobbning skall vara förbjudet på skolan (eller?).

Psykisk mobbning e lika illa som fysisk.

 

kanske (notera kanske) att alla har gjort det men det betyder inte att det ska vara lagligt då...
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Ja men om du slår ner någon i skolan så kommer rektorn och säger aja baja och sedan medelar han föräldrarna. Slår du ner någon på stan så kommer farbror polis och säger aja baja och tar dig till häktet

men i vanliga fall så anmäler själva skolan misshandeln,men ifall offern inte vill att gärningsmannen blir anmäld då låter dom väl bli det..

men som sagt misshandel e misshandel..o plus det beror mycket på ifall du e straffmyndig annars kopplas socialtjänsten in..

 

Alltså. Skolan behöver inte anmäla misshandeln. Om alla skolor skulle anmäla så fort det blev slagsmål så skulle polisen inte ha något annat att göra än att åka till skolor

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

 

Alltså. Skolan behöver inte anmäla misshandeln. Om alla skolor skulle anmäla så fort det blev slagsmål så skulle polisen inte ha något annat att göra än att åka till skolor

nej det behöver dem inte göra det,skolan kan bara säga namnet o allt om personen o dom bara kollar in i registret o skriver in där att han har misshandlat så enkelt e det men ifall det upprepas igen då kan "farbror blå" komma till skolan..

men i vanliga fall slutar dom efter att dom har anmält..

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Ja men om du slår ner någon i skolan så kommer rektorn och säger aja baja och sedan medelar han föräldrarna. Slår du ner någon på stan så kommer farbror polis och säger aja baja och tar dig till häktet

men i vanliga fall så anmäler själva skolan misshandeln,men ifall offern inte vill att gärningsmannen blir anmäld då låter dom väl bli det..

men som sagt misshandel e misshandel..o plus det beror mycket på ifall du e straffmyndig annars kopplas socialtjänsten in..

 

Alltså. Skolan behöver inte anmäla misshandeln. Om alla skolor skulle anmäla så fort det blev slagsmål så skulle polisen inte ha något annat att göra än att åka till skolor

 

vilket är bra, inget borde anmälas....!

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Alltså. Skolan behöver inte anmäla misshandeln. Om alla skolor skulle anmäla så fort det blev slagsmål så skulle polisen inte ha något annat att göra än att åka till skolor

 

vilket är bra, inget borde anmälas....!

eller hur, vad skulle det hända med dig ifall du skulle bli misshandlad inom skoltide utan att något polisanmälan görs ...men inte konstig eftersom du kan ju inte tänka "tänk om ifall det hände mig" <_< ...men jag sa ju att polisen inte behöver åka till skolan dom behöver bara skriva det i registret...men ifall det upprepas då kan dom åka till just den skolan där misshandeln hade inträffat..

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

  Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

 Dela

×
  • Skapa ny...