Hoppa till innehåll

Firmware (vad Är Bäst?)

Orli

Rekommendera inlägg

Hej!

Det är så att jag funderar på att köpa en PSP (Playstation Portable), det är nämligen så att den finns i 2 versioner. En med firmware 1,5 och en med firmware 1,51. Jag undrar vilken som är bäst. Jag har kollat på priser på dom olika versionerna men det varierar så som om dom själva ens inte vet skillnaden!

//Desperat

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag tycker att firmware 1.51 är bäst  :)

Du ska köpa en 1.50 då du kan köra homebrew på din psp då. Det är, tex emulatorer(supernintendo, sega, nes, annat kul), backuper av dina spel från minnes kortet m.m. Har du 1.51 eller uppåt kan du inte det. Detända bra med 1.51 är att man kan nedgradera till 1.50!

Så, du, NisseN, varför ska ha 1.51 om man inte kan köra homebrew?

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag tycker att firmware 1.51 är bäst  :)

Du ska köpa en 1.50 då du kan köra homebrew på din psp då. Det är, tex emulatorer(supernintendo, sega, nes, annat kul), backuper av dina spel från minnes kortet m.m. Har du 1.51 eller uppåt kan du inte det. Detända bra med 1.51 är att man kan nedgradera till 1.50!

Så, du, NisseN, varför ska ha 1.51 om man inte kan köra homebrew?

Så det spelar alltså ingen roll för själva enheten vad man har, det är bara att man kan köra homebrew?

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Så det spelar alltså ingen roll för själva enheten vad man har, det är bara att man kan köra homebrew?

Ja precis. men du måste ha 1.50 för och köra homebrew så..

Tack!! Nu blir det lite lättare att bestämma sig, men nu funderar jag bara på vitt eller svart... Tror ni att det vita är fejk??? Är lite osäker... Ska man vara på säkra sidan e de ju svart som gäller men samtidigt är den vita bra mycket snyggare... Nån som har en vit??

post-7062-1131392090_thumb.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Tack!! Nu blir det lite lättare att bestämma sig, men nu funderar jag bara på vitt eller svart... Tror ni att det vita är fejk??? Är lite osäker... Ska man vara på säkra sidan e de ju svart som gäller men samtidigt är den vita bra mycket snyggare... Nån som har en vit??

Köp en svart 1.50 på blocket. Det är säkrast om du vill köra homebrew

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Köp en svart 1.50 på blocket. Det är säkrast om du vill köra homebrew

Men nån som vet om den japanska versionen är japansk, eller om den går att ställa om till engelska eller svenska?? :P

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

• Skapa ny...