Hoppa till innehåll

Rieju Mrx!


Ferrie
 Dela

Rekommendera inlägg

Hejsan, har sedan en tid tillbaka drevat upp framkuggen på moppen så den har 14 kuggar fram, Metrakit 70 cylinder, TurboKit avgassystem o alla pluggar dän. Men så har jag köpt mig en Dellorto 21 mm förgasare o satt in den (med orginal luftburk o dä) men skiten startar inte! har kollat tändstiftet! Men alla säger "att den får för mycket bensin" men det tror jag icke... har rullat ner den några gånger då den startat inågra få sekunder o slutligen dött. Börjar bli desperat nu! Är det tändspolen som är sönder eller?? Har fungerat tidigare! Byte även tillbaka till orginal förgasaren men då startade skiten ändå inte, men tror den snodde lite luft då eftersom packnigen till insuget försvann (spelar väl inge roll ändå) Jaja vill köra nu innan snön o riktiga kylan kommer!! :D

 

Snälla nån som vet ???

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

för lite bensin? kanske inte är tillräkligt stor "hål" för bensinen från tanken? eftersom den startar en stund så är det ju någo fel med bensinen, tror inte det är "tändspolen"

 

För lite bensin kan det inte vara, möjligen för mycket men har skruvat som f*n på bensin skruv skiten.. möjligen bensinen som är dålig men ar fyllt på me nytt blyfritt 98! Kanske borde tillsätta olja i bensinen? Eftersom det är 70 kubik men den har egen tank för olja som auto blandar.
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

  Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

 Dela

×
  • Skapa ny...