Foxyrock Skrivet 12 November 2005 Rapport Dela Skrivet 12 November 2005 det e en idiot som brevbombar mig. han skickade typ 36 mail till mig där det stod retard ca 100 gr i alla. har hört att sånt e olagligt. kan jag polisanmäla honom för det? Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst Tomatketchup Skrivet 12 November 2005 Rapport Dela Skrivet 12 November 2005 Ja,det ska du göra,tror jag. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst Xain Skrivet 12 November 2005 Rapport Dela Skrivet 12 November 2005 Om du hört att det är olagligt så kan du väl nog Polisanmäla? Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Guggo Skrivet 12 November 2005 Rapport Dela Skrivet 12 November 2005 äsch. Skulle inte polisanmält en sådan småsak. Blocka hans adress om du har den funktionen. Eller byt adress själv Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
nico Skrivet 12 November 2005 Rapport Dela Skrivet 12 November 2005 tveksamt om du kan göra det men det beror nog på innehållet. står det dumma saker om dig så kan du anmäla står det t.ex. "hej" kan du det knappast. stod det "retard" sa du? vad innebär det egentligen :blink: ? Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst Soffan Skrivet 12 November 2005 Rapport Dela Skrivet 12 November 2005 'Retard' menas med att man är Pensionerad kan man säga ^^ Men att anmäla honom hos polisen är väl inte så direkt smart? Eller om du vet vem denne person är så går det an. Men om han/hon bor i ett annat land så får du antingen byta adress eller bara ingorera det. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Ytterman Skrivet 13 November 2005 Rapport Dela Skrivet 13 November 2005 Retard betyder väl snarare idiot eller utvecklingsstörd ;P Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst Tomatketchup Skrivet 13 November 2005 Rapport Dela Skrivet 13 November 2005 Då ska du anmäla. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Foxyrock Skrivet 13 November 2005 Författare Rapport Dela Skrivet 13 November 2005 (redigerat) aa utvecklingsstörd o efterbliven betyder det. men jag har hotmail. hur blockar jag hans adress? jag vet precis vem det är. min kompis känner honom o han bor i göteborg. kan få tag på exakt alla uppgifter om honom. Redigerat 13 November 2005 av Foxyrock Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
nico Skrivet 13 November 2005 Rapport Dela Skrivet 13 November 2005 (redigerat) nja. eftersom att det är ett email så bör du nog fixa fram lite uppgifter om du ska anmäla. de uppgifter du kan få fram är typ ip och vilken väg mailet har tagit. sedan kan man ju traca den ip:n men det leder sällan till något. och tveksamt om du kan få fram de uppgifterna på hotmail. exakt alla uppgifter... hmm, från myndligheterna kan du få fram det mesta bara du ringer och oftast behöver du tyvärr personnr på den du söker uppgifter på. finns iofs andra sätt, infotorg t.ex. som är en betaltjänst som tar fram alla uppgifter åt dig och du kan komma åt det direkt från nätet. fast som sagt kostar det. är om du skulle få tag på något demo eller något då... men maila farbror blå och fråga vad du ska göra. har du tur svarar de t.om. http://www.polisen.se/inter/nodeid=5617&pageversion=1.html Redigerat 13 November 2005 av nico Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Megaklumpen Skrivet 13 November 2005 Rapport Dela Skrivet 13 November 2005 Retard beyder:Mobboffer,Utvekligsstörd,Nörd,idiot m.m (typ sånnt) Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Foxyrock Skrivet 13 November 2005 Författare Rapport Dela Skrivet 13 November 2005 gör det? nörd? haha! o det ska han säga,killen som brevbomba mig asså......jag ska nog prata om det med mina föräldrar först o sen får jag se om jag kontaktar mannen i blå eller inte....har ju bevis för att han gjort det o jag vet precis vem det är o så. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommendera inlägg
Gå med i konversationen
Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.