Hewitt Skrivet 22 Januari 2006 Rapport Dela Skrivet 22 Januari 2006 De flesta människor lider av depression, ja. Att livet är skit kan väl snart nu 75% av världens befolkning säga. En man i USA mister sitt jobb och klagar över att livet är skit. Människor får tanken att ta självmord då de inte ser en annan väg ut. De ser det enda vägen att klara sig ur detta är att döda sig själv för att försöka glömma allt och kanske börja ett nytt liv? Därför finns det familjer, nära och kära som man kan ta sin tröst hos. Det viktigaste i livet är inte att ha ett fint jobb och en fin familj. Man ska känna sig glad och inte deprimerad. Men vi är alltför unga för att prata om något sådant eller? Vi kan säga att vi redan är vuxna nu. Barn i våran ålder brukar inte disskutera sådana här starka saker och speciellt inte i vardagen. Händer på internet och allt det. Men jag hoppas ni förstår vart jag vill komma. Ingen människa i världen ska känna sig ensam eller desperat efter någon. Alla ska finnas till för alla. Ingen ska stå ensam. Men shit, en man mister sitt j*vla jobb? det var väl ändå f*n mildt sagt.. Tänk om man inte har en "kär" familj att vända sig till, tänk om man faktiskt är ensam? f*n livet är inte så j*vla ljust för alla bara för att ditt eget kanske är det.. hur tror du att en sådan person ska kunna se det glada i livet? Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst Soffan Skrivet 22 Januari 2006 Rapport Dela Skrivet 22 Januari 2006 Ursäkta mig så mycket... Jag visste inte att du skulle bli så irriterad för att jag skrev något. Okej jag håller med att jag nu ångrar mig lite av att tagit "en-man-som-förlorat-sitt-job" exemplet. Du har rätt att det finns människor med större problem och ja, de knappt har några jobb. Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Fusion Skrivet 22 Januari 2006 Författare Rapport Dela Skrivet 22 Januari 2006 Men Rowyn,du tog det som ett exempel,be f*n inte om ursäkt! Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Hewitt Skrivet 22 Januari 2006 Rapport Dela Skrivet 22 Januari 2006 (redigerat) hehe :lol: §1.11. Var god och läs reglerna är du snäll, det finns en länk uppe i vänstra hörnet :) //Ragnarök Redigerat 22 Januari 2006 av Ragnarök Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst Soffan Skrivet 22 Januari 2006 Rapport Dela Skrivet 22 Januari 2006 Jo tyvärr Fusion... Jag bad om ursäkt och jag ångrar det inte. ^^ Jag såg att jag skrev fel och ja. Det tar jag tillbaka. Men jag förstår inte varför Hewitt måste ta i så mycket, antingen hans hjärnsubstans som rymt ifrån han och kommit ut i friheten eller att han bara är konstig av sig. Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Fusion Skrivet 22 Januari 2006 Författare Rapport Dela Skrivet 22 Januari 2006 (redigerat) Han visar ju dig inte respekt,varför ska du göra det? Men alltså depression är en stor del av att människor tar självmord,sorgligt alltså! En fråga:Vad hade Hewitt skrivit,alltså före Ragnarök ändrade hans inlägg? Redigerat 22 Januari 2006 av Fusion Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst Soffan Skrivet 22 Januari 2006 Rapport Dela Skrivet 22 Januari 2006 Fusion: Jag förväntar mig inte att han ska respektera mig heller. Vilket han säkert inte kommer att göra. Han skrev bara hehe. Ja. Det är inget skönt alls. Kommer ihåg dock bara en gång då jag fick det. Kände mig så otroligt nedervärdig och trött. Kände mig som Marvin i Liftarens Guide Till Galaxen. Sur och irriterad på allt. Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Fusion Skrivet 22 Januari 2006 Författare Rapport Dela Skrivet 22 Januari 2006 Har inte riktigt förstått begreppet "deppresion",är det som du sa,att man blir typ irriterad av en liten sak? Att man är trött på livet? Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst Soffan Skrivet 22 Januari 2006 Rapport Dela Skrivet 22 Januari 2006 Yepp... Eller kanske inte irriterad av varje liten sak. Man känner sig liksom som man vore värdelös. Man känner sig inte pratglad och att vara tyst brukar vanligtvis förekomma. Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Hewitt Skrivet 23 Januari 2006 Rapport Dela Skrivet 23 Januari 2006 Ni vet inte alls hur det är att ha det jobbigt så ni ska f*n inte klaga på det liv som ni har Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Fusion Skrivet 23 Januari 2006 Författare Rapport Dela Skrivet 23 Januari 2006 Hewtitt,vi pratar om deppresion,som Rowyn tydligen har haft,så ja,jag tror att han förstår men kanske inte jag.. Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
pollenallergi Skrivet 23 Januari 2006 Rapport Dela Skrivet 23 Januari 2006 Ni vet inte alls hur det är att ha det jobbigt så ni ska f*n inte klaga på det liv som ni har Klaga lagom själv, du är nog den största gnällspiken här i vilket fall. Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommendera inlägg