NossLoad Skrivet 17 November 2005 Rapport Skrivet 17 November 2005 Kan någon skriva en bat kod så att jag kan kopiera den och klistra in den i en bat fil och använda den. Exempel När jag startar filen så kommer det upp ett input fält där du ska skriva in ditt namn sen när du trycker på enter så står det "hej *namnet*" Citera
Pijak Skrivet 18 November 2005 Rapport Skrivet 18 November 2005 (redigerat) Kan någon skriva en bat kod så att jag kan kopiera den och klistra in den i en bat fil och använda den. Exempel När jag startar filen så kommer det upp ett input fält där du ska skriva in ditt namn sen när du trycker på enter så står det "hej *namnet*" Tror inte det funkar, med input på bat, utan då kan du göra med t.ex. c++ men då behöver du en komplimator men här är koden i c++ (notera att jag är nybörjare på c++)... #include <iostream> using namespace std; main() { string Namn; cout << "Vad heter du? "; cin >> Namn; system("pause"); system("cls"); cout << "Hej " << Namn <<"\n\n\n\t\t"; system("pause"); } #include <iostream> // Inkluderar iostream som innehåller massa instruktioner för vad som gör vad. using namespace std; // innehåller grejjer som deklarerar blandannat string, cout, cin. main() { // Main funktion typ den som skriver ut sakerna string Namn; // skapar plats i minnet för en sträng som heter Namn cout << "Vad heter du? "; //skriver ut detta medelande på skärmen cin >> Namn; //Inmatning till Namn, alltså strängen system("pause"); //Kommer upp medelande att du ska trycka ner en knapp för att fortsätta system("cls"); //Rensar rutan cout << "Hej " << Namn <<"\n\n\n\t\t"; // skriver ut Hej "namn" några radbrytningar och mellanrum system("pause"); // Pausar så då får trycka på en knapp, sedan stängs programet av } En bra gratis komplimator är Dev c++, är freeware, bara googla efter det så hittar man Redigerat 18 November 2005 av Pijak Citera
NossLoad Skrivet 18 November 2005 Författare Rapport Skrivet 18 November 2005 Kan någon skriva en bat kod så att jag kan kopiera den och klistra in den i en bat fil och använda den. Exempel När jag startar filen så kommer det upp ett input fält där du ska skriva in ditt namn sen när du trycker på enter så står det "hej *namnet*" Du måste ju inte göra ett sånt program som jag sa men ett liknande eller ett bra/roligt program jag kan tilllägga att jag är nybörjare på bat/dos eller vad det nu heter var inte säker när jag skrev tråden :( OBS! Det går att göra input fält i bat men det är as svårt för man måste ställa flaggor! hehe Citera
Pijak Skrivet 18 November 2005 Rapport Skrivet 18 November 2005 Ok... Men det input med bat kan jag tyvärr inte, men ifall du lyckas kan du lägga upp koden? Citera
neVah Skrivet 18 November 2005 Rapport Skrivet 18 November 2005 orkar inte skriva en just nu... kommer KANSKE med en imorrn Citera
Rekommendera inlägg
Gå med i konversationen
Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.