Rallypacker Skrivet 19 November 2005 Rapport Dela Skrivet 19 November 2005 När jag ska spela upp en film på datorn (xvid eller liknande format) blir det bara en svart ruta där filmen ska vara, jag har prövat med både Windows media player och Winamp... Någon som vet hur jag kan lösa problemet? Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
nico Skrivet 19 November 2005 Rapport Dela Skrivet 19 November 2005 beror på grafikkortet... har du gammalt grafikkort (geforce 2 eller 3 t.ex.) kanske det bara kan skicka ut signal när du spelar upp video till antingen videoutgång eller till skärmen. om du har tv kopplad till datorn och har ett gammalt grafikkort så får du nöja dig med att kolla på antingen tv:n eller datorn... Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rallypacker Skrivet 19 November 2005 Författare Rapport Dela Skrivet 19 November 2005 jag har ett bytt grafik-kort, ATI x700, så det ska inte vara någoy ptoblem. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst Mega93 Skrivet 19 November 2005 Rapport Dela Skrivet 19 November 2005 Men... Liksom detta är uppenbart (kanske inte uppenbart men enkelt att gissa). Du saknar bara rätt codec. Fast jag brukar inte slösa tid på att hitta rätt codec för xvid, jag laddar bara hem programmet DIVX. http://www.divx.com/ Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Boffaroffe Skrivet 19 November 2005 Rapport Dela Skrivet 19 November 2005 Gå in på google.se och sök efter "SLDCodecPack", och instalera, då ska du kunna kolla på filmer etc. Den innehåller en mängd olika codecs som behövs för att kolla på film. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst Mujo Skrivet 19 November 2005 Rapport Dela Skrivet 19 November 2005 Googla VLC eller Videolan (Samma spelare) Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gimcor Skrivet 19 November 2005 Rapport Dela Skrivet 19 November 2005 Som Mujo sa, tanka bara ner VLC från http://www.videolan.org/vlc/. Att det inte fungerade att spela upp filmen i Winamp eller WMP är nog pga att dessa program har inte stöd för DivX. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
senig Skrivet 20 November 2005 Rapport Dela Skrivet 20 November 2005 (redigerat) www.skynet4ever.reklam Redigerat 20 November 2005 av senig Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst alan.shalaji Skrivet 20 November 2005 Rapport Dela Skrivet 20 November 2005 samma sak händer för mig också och jag har laddat ner 382 st olika mediaplayers och sånt men inget hjälper kan nån säga vad det e för fel. :( PS:jag har inte nått gammalt grafikkort :bah: Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
r5ewgythijasr Skrivet 20 November 2005 Rapport Dela Skrivet 20 November 2005 Tanka codecs.. ^ Titta ragnarök's inlägg.. gahh? Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
neVah Skrivet 20 November 2005 Rapport Dela Skrivet 20 November 2005 codecs behövs.... tanka ner dem på undertexter.se's codecs... gå in på codecs i menyn Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst alan.shalaji Skrivet 22 November 2005 Rapport Dela Skrivet 22 November 2005 codecs behövs.... tanka ner dem på undertexter.se's codecs... gå in på codecs i menyn Jag har laddat ner en massa codec men det funkar inte. Kan nån expert ge mig ett svar. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommendera inlägg
Gå med i konversationen
Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.