Hoppa till innehåll

Film-text


CeZ

Rekommendera inlägg

Får man då undra vilket program det är och vad det heter? Vill också ta reda på det nu för jag har en film utan Sub på datorn och hur jag sätter in den med filmen vet jag inte.

Hjälp? (Jag ber om ursäkt att jag kliver in och stör men eftersom det har samma ämne som jag behövde hjälp i så undrar jag om någon kan besvara den.)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Cooliz... Du ska inte öppna filen. Ta den filen med .sub i slutet och sätt den i samma mapp som du har filmen. Där sedan så ska du ladda ner ett program. Så långt har har jag själv ännu inte hunnit. Men det är frågan... Vilket program ska man ladda ner för att se filmen med subben?

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Man behöver inte ladda ner nåt program för att se filmen med subben, bara lägg dom i samma mapp och starta filmen.

Om du har ouppdaterade media-players så kanske det inte funkar.

Annars så går det att se text på filmen med divx från divx.com.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Njaaee....du behöver ett filter i stil med Direct VobSub för att kunna titta på filmerna med subbar.

 

 

Windows Media Player kan spela upp vissa subbar utan VobSub, men texten missformas lite.

 

Dessutom brukar det ligga till som såhär:

 

 

Om din film är döpt till Rowyn.Xvid.avi och din sub är döpt till Rowyn.sub fungerar oftast inte subben.

 

Om det inte fungerar måste du döpa om subben till Rowyn.Xvid.sub (eller filmen till Rowyn.avi)

 

 

VobSub följer med i de flesta codecpacks. Själv kör jag alltid med senaste version av K-Lite Codec Pack FULL och INGET mer...det kan skapa codeckonflikter.

Dessutom medföljer MPC (Media Player Classic), vilket är som VLC, men bättre enligt mig.

 

VobSub 2.23

Direct VobSub 2.36

 

- eller -

 

K-Lite Codec Pack Full

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

  Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

×
  • Skapa ny...