CeZ Skrivet 19 November 2005 Rapport Dela Skrivet 19 November 2005 hur gör man för att få in texter i filmer? vet nån ett program? Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
nico Skrivet 19 November 2005 Rapport Dela Skrivet 19 November 2005 nja.. om det är din egen film etc. så kna du ju använda ett vanligt redigeringsprogram, som Windows Movie Maker, Pinnacle eller Sony Vegas. är det en långfim utan text eller liknande vet jag tyvärr inte. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst Mega93 Skrivet 19 November 2005 Rapport Dela Skrivet 19 November 2005 LoL, Använd "Subtitle workshop"!! Går att hämta på http://undertexter.se/?p=codec Det är ett skitgrymt program för att göra undertexter! Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst Soffan Skrivet 19 November 2005 Rapport Dela Skrivet 19 November 2005 Får man då undra vilket program det är och vad det heter? Vill också ta reda på det nu för jag har en film utan Sub på datorn och hur jag sätter in den med filmen vet jag inte. Hjälp? (Jag ber om ursäkt att jag kliver in och stör men eftersom det har samma ämne som jag behövde hjälp i så undrar jag om någon kan besvara den.) Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst Mega93 Skrivet 20 November 2005 Rapport Dela Skrivet 20 November 2005 på undertexter.se kan du söka undertexter till filmer, sen är det bara att ladda hem dom och lägga den i samma mapp som filmen. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
CeZ Skrivet 20 November 2005 Författare Rapport Dela Skrivet 20 November 2005 jaa, det funkade ju verkligen programmet kunde ju inte ens öppna text-filerna som fanns på hemsidan! Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst Mega93 Skrivet 20 November 2005 Rapport Dela Skrivet 20 November 2005 Jahaaa. Du gör ju du helt rätt också! Mycket bra! :meddum: *stor dos sarkasm* Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst Soffan Skrivet 20 November 2005 Rapport Dela Skrivet 20 November 2005 Cooliz... Du ska inte öppna filen. Ta den filen med .sub i slutet och sätt den i samma mapp som du har filmen. Där sedan så ska du ladda ner ett program. Så långt har har jag själv ännu inte hunnit. Men det är frågan... Vilket program ska man ladda ner för att se filmen med subben? Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst Mega93 Skrivet 20 November 2005 Rapport Dela Skrivet 20 November 2005 Man behöver inte ladda ner nåt program för att se filmen med subben, bara lägg dom i samma mapp och starta filmen. Om du har ouppdaterade media-players så kanske det inte funkar. Annars så går det att se text på filmen med divx från divx.com. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Dysfunction Skrivet 20 November 2005 Rapport Dela Skrivet 20 November 2005 Njaaee....du behöver ett filter i stil med Direct VobSub för att kunna titta på filmerna med subbar. Windows Media Player kan spela upp vissa subbar utan VobSub, men texten missformas lite. Dessutom brukar det ligga till som såhär: Om din film är döpt till Rowyn.Xvid.avi och din sub är döpt till Rowyn.sub fungerar oftast inte subben. Om det inte fungerar måste du döpa om subben till Rowyn.Xvid.sub (eller filmen till Rowyn.avi) VobSub följer med i de flesta codecpacks. Själv kör jag alltid med senaste version av K-Lite Codec Pack FULL och INGET mer...det kan skapa codeckonflikter. Dessutom medföljer MPC (Media Player Classic), vilket är som VLC, men bättre enligt mig. VobSub 2.23 Direct VobSub 2.36 - eller - K-Lite Codec Pack Full Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
senig Skrivet 21 November 2005 Rapport Dela Skrivet 21 November 2005 Kör vlc (www.videolan.org) sen öppna suben och .avin man kan välja i 2 flikar. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst Mega93 Skrivet 21 November 2005 Rapport Dela Skrivet 21 November 2005 Eller så kan man öppna filmen och texten i "subtitle workshop" och bränna ner undertexten på filmen. Då kan man se den i alla media players. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommendera inlägg
Gå med i konversationen
Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.