Hoppa till innehåll

Pokemon Emerald

Eric_H

Rekommendera inlägg

• Svar 36
  • Skapat
  • Senaste svar

Ledande medlemmar i detta ämne

Ledande medlemmar i detta ämne

Jag använder Rayquaza. Men nu är det för sent att fånga Groudon. Jag håller på med kyogre men den är helt omöjlig att fånga!!! Kan någon hjälpa?

Yoshie jag har en till fråga: Har du något tips på vilket sätt man ska fånga Kyogre på? Den gör aldrig Rest och när den har så lite den kan ha (så mycket som jag kan skada den utan att den svimmar) så funkar inte min Ultra Ball!! Jag provade med Net Ball för den är effektiv mot vatten typer men den funkade inte heller :(.

Jag tror att den hade 5-8% hp kvar. Men har du något tips på vilken Pokémon jag ska använda som gör att den har 1-2 hp kvar?

Redigerat av Eric H
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Hej :). Jag har några frågor angående Emerald:

1. Jag har precis klarat Pokémon Ligan och blivit Champion. Jag är i Battle Frontier men när jag ska gå in i en grotta där jag tror att Groundon men där är det en höjd som lutar uppåt. Hur kommer man upp där.

2. Det finns en till grotta i Battle frontier i vattnet men man kan inte surfa dit! Jag tror att Kyogre finns där men hur kommer jag in.

Jag vill gärna att ni svarar på åtminstonde en av frågorna.

Om du vill komma till grottan så får du leta runt lite på ön tills du hittar ett konstigt

träd,vattna det med vattenkannan så möter du en pokemon(som jag glömt namnet på).När du har fångat den så kan du bara gå förbi där pokemonen nyss varit och du kommer ut till vattnet fortsätt bara tills du kommer till den där grottan som du pratade om!

PS. Kyogre finns inte där!

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gäst Tomatketchup

Vattenkannan finns i blomaffären,snacka med en tjej och hon ger dig den.

Ett annat sätt(inte lika bra) är att parylysera den och förvira den,antingen slår den sig själv eller atteckerar den inte.Om paralyseringen har läkt använd en Sleep Powder och om den har lite liv kvar,använd False Swipe så du inte tar dö på den.Om förvirringen har läkt använd förvirrings förmågan igen.

Äntligen tillbaka efter sin långa rast,fick en varning som souvernier,ville inte ha den,men var värd den. :D

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

• Skapa ny...