Hoppa till innehåll

Människan Går Under Om 100 År


kola_king

Rekommendera inlägg

Vetenskapligt bevisat att en Astroid är på väg till Jorden.

 

Och att den siktar åt Jorden, om den träffar Stockholm drabbas alla ända till östersund...

 

Forskarna har beräknat att den kan träffa Jorden om cirka 31 år.

 

Tur att jag bor längre norrut än Östersund B)
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • Svar 133
  • Skapat
  • Senaste svar

Ledande medlemmar i detta ämne

Ledande medlemmar i detta ämne

Människosläktet går under om cirka 100 år. Forskare har kommit fram till det genom att studera våra utsläpp och övrig miljöförstöring. När ozonskiktet krymper kommer det att bli mycket varmare och då kommer polarisarna att smälta, och då kommer länderna i närheten att dränkas. Runt ekvatorn blir det öken, så där går det inte heller att bo. Man kan säga att stora delar av människosläktet kommer gå under om 100 år om inget görs mot miljöförstöring fort. Detta är ingen överdrift. I bästa fall lever vi tills 200 år framåt.

 

 

Jag tror att du har räknat fel där.. :P :bah: :meddum:

 

Jag tror inte att ozon skiktet kommer att bli så mycket problem.

 

Jag tror inte att ozon skiktet kan krympa.. jag tror att det blir tjockare, om det krymper blir det bara kallare.

 

Så om du säger att det krymper så dör vi av kyla om ca; INGET ÅR (FÖR DET KRYMPER INTE).

 

Om det blir tjockare så stannar sol ljuset kvar inom våran atmosfär och det blir ca 50 grader C varmt om ca 100 år på sommare om vi släpper ut lika mycket.

 

Men nu tror inte jag att det blir så för att vi kommer redat att lista ut att vi kommer dö av det och uppfunnit något som förhindrar det.

 

Till ex. Datorn som har funnits i ca 30 år.

(utvecklad från en plåt burk till en <ROBOT> dator kan finnas i en robbot)

 

B) tja då grabbar.

Redigerat av Vitdom
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Kommer robotar att skydda jorden mot t.ex meteorider,knappast.

Och plus ifall det nu blir 50 grader på sommaren här i Sverige,då kommer det att bli problem eftersom alla glaciärerna kommer att smälta uppe i norr och då kommer delar av Sverige drabbas av översvämmning.

Men ifall det nu inte fanns glaciärer här i Sverige skulle vil iallafall överleva 50 grader eftersom det finns många länder som har så på sommaren som t.ec Baghdad(Irak) där är det ganska ofta varmt.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 2 veckor senare...

Människosläktet går under om cirka 100 år. Forskare har kommit fram till det genom att studera våra utsläpp och övrig miljöförstöring. När ozonskiktet krymper kommer det att bli mycket varmare och då kommer polarisarna att smälta, och då kommer länderna i närheten att dränkas. Runt ekvatorn blir det öken, så där går det inte heller att bo. Man kan säga att stora delar av människosläktet kommer gå under om 100 år om inget görs mot miljöförstöring fort. Detta är ingen överdrift. I bästa fall lever vi tills 200 år framåt.

 

Vad kan dom veta?
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Människosläktet går under om cirka 100 år. Forskare har kommit fram till det genom att studera våra utsläpp och övrig miljöförstöring. När ozonskiktet krymper kommer det att bli mycket varmare och då kommer polarisarna att smälta, och då kommer länderna i närheten att dränkas. Runt ekvatorn blir det öken, så där går det inte heller att bo. Man kan säga att stora delar av människosläktet kommer gå under om 100 år om inget görs mot miljöförstöring fort. Detta är ingen överdrift. I bästa fall lever vi tills 200 år framåt.

 

Det här är ungefär som en dilemma,Maya folket säger att det ska händ si och så,år X,och sen finns det folk som Darwin2 och säger "Hur kan dem veta",och båda sidorna kan inte bevisa vem som har och vem som har fel...
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

En Astroid är på väg på Jorden och att forskarna har beräknat att den träffar Jorden 2031, och forskarna har sagt om den träffar Stockholm drabbas alla ända till Skåne.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Hmmm... Om Hundra år alltså? Då får man ju hoppas att man inte lever kvar här på jorden då.

Och det där med astroiden så tror jag inte på något sådant. Vilken tidning eller person skulle ge ut en sådan nyhet egentligen? Om de flesta tror på detta så flyttar de om ungefär 10 år söderut från Stockholm eller norrut. Och varför just Stockholm om jag får undra? Varför ens sverige för den delen?

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Hmmm... Om Hundra år alltså? Då får man ju hoppas att man inte lever kvar här på jorden då.

Och det där med astroiden så tror jag inte på något sådant. Vilken tidning eller person skulle ge ut en sådan nyhet egentligen? Om de flesta tror på detta så flyttar de om ungefär 10 år söderut från Stockholm eller norrut. Och varför just Stockholm om jag får undra? Varför ens sverige för den delen?

 

Rowyn,det han menade var att OM det träffar Stockholm skulle folk ända ner till Skåne att drabbas.

Så han tog Stockholm som ett exempel. ;)

Redigerat av Fusion
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Vetenskapligt bevisat att en Astroid är på väg till Jorden.

 

Och att den siktar åt Jorden, om den träffar Stockholm drabbas alla ända till östersund...

 

Forskarna har beräknat att den kan träffa Jorden om cirka 31 år.

 

Östersund kommer drabbas om den träffar Stockholm, och forskarna har sagt att det blir kraftigare där än i skåne.
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

  Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

×
  • Skapa ny...