bogerman92 Skrivet 27 November 2005 Rapport Dela Skrivet 27 November 2005 hur ska man göra om man gör en skattkista som man får en sak EN gång. För när jag försöker så blir det vara samma sak flera gånger. snälla svara. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
xiaoxiang Skrivet 27 November 2005 Rapport Dela Skrivet 27 November 2005 Jag kan hjälpa, vilken RPGM använder du? Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
bogerman92 Skrivet 28 November 2005 Författare Rapport Dela Skrivet 28 November 2005 (redigerat) rpg maker xp. sen undrar jag också hur man kan göra typ när man ska in i nån dörr så gör den sådär att den ser ut att den öppnas. Redigerat 28 November 2005 av bogerman92 Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
xiaoxiang Skrivet 28 November 2005 Rapport Dela Skrivet 28 November 2005 Tja, det var ett tag sen jag lekte med RPG makers, men för att få t ex ett item att försvinna efter att du tagit upp det så måste du använda event handler, altså ge en fråga som t ex "question:Vill du plocka upp den här?" "Alternatives:Yes, No" If "Yes" Event 1 on if "No" Cancel Sen måste du göra att om event 1 är på "on" så finns inte det item'et där. Men om det är på off så är det de Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
bogerman92 Skrivet 30 November 2005 Författare Rapport Dela Skrivet 30 November 2005 ok men om jag vill göra en sådär kista som man hittar och öppnar den. men när jag gör så så blir det vara om och om igen. det vill jag veta hur man gör. snälla kan du skriva noga. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommendera inlägg
Gå med i konversationen
Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.