Hoppa till innehåll

Rekommendera inlägg

Skrivet

ni vet hur får man ägg?

och jag har lvl 1 i att fiska och har ej member så vart kan jag hitta en fish spot där lvl 1 fish kannfiskas för jag är inte på tutrial island vart kan jag fiska?

och hur fixar jag mycket stålar snabbt? :huh:

Skrivet (redigerat)

1. Bästa sätten för spelare på level 3-15

2. Bästa sätten för spelare på level 15-30

3. Bästa sätten för spelare på level 30-50

4. Bästa sätten för spelare på level 50-70

5. Bästa sätten för spelare på level 70-126

Den här guiden är skriven av DanielsZ på SweScape. Guiden får bara användas för privar bruk, ej för att säljas.

Det här är en GRATIS guide.

1. Spelare på level 3-15.

Du som är på level 3-15 är ny i runescape världen och behöver snabba pengar. Här är mina tips:

- Öster om Lumbridge finns en hage med kor och kalvar, gå dit.

Alternativ 1: Om du är på level 10-15 så ska du döda djuren och ta deras skinn (cowhides). När ditt inventory är fullt går du till banken i Al-Kharid och säljer till andra personer för 100-150gp styck.

Alternativ 2: Om du är på level 3-10 så ska du gå till samma ställe, men INTE döda djuren. Många spelare dödar korna för att få levels och struntar i koskinnen (cowhides), ta upp dessa och gå till banken i Al-Kharid när ditt inventory är fullt där säljer du dina cowhides för 100-150gp styck.

- Tigg pengar av andra spelare

Om du inte vill eller orkar med mitt första tips kan du tigga pengar av andra spelare. Det finns många generösa spelare i Runescape.

För att med störst chans lyckas bör du först följa efter en spelare och säga att han/hon ser rik ut och undrar om du kan få några gp'n.

Man brukar oftast få Pengar eller Nedverderande kommentarer, exempelvis n00b. Detta är inte ett proffesionellt sätt att tjäna pengar och fungerar inte i längden.

- Döda Chickens.

Det finns två ställen att döda "chickens" (kycklingar). Ta fjädrarna efter du har dödat dem. För varje fjäder kan du få upp till 10 gp styck.

2. Spelare på level 15-30

- Forstsätt med Cowhides

- Hugg sten.

Om du nu ska börja hugga sten (mina) behöver du en Pickaxe.

Nu när du har den ska du börja med att hugga Tin och Copper. Så fort du får en av dessa två ores ska du släppa dem. Pga de är inte värda något.

När du har level 15 i mining så kan du nu börja med att hugga iron ores. Dessa kan du sälja för 100gp styck och är en bra pengakälla.

Om du fortsätter ett tag kan du hugga coal (kol) som man kan få 150-180gp styck för.

3. Spelare på level 30-50

- Fortsätt hugga sten, men nu framför allt coal.

- Hugg ner träd.

Du börjar med vanliga "trees" sedan blir det "oaks" efter ett tag kan du hugga willows som du kan få 50gp för varje ved.

- Merchanting

Om du har mer än 100k gp kan du börja Merchanta (köpa saker billigt och sälja dyrare).

Bra saker att "mercha" är

1. Coal - du köper 100gp styck - sälja 150-180gp styck

2. Iron - du köper 50gp styck - säljer 100gp styck

3. Yew logs - du köper 150gp styck - säljer 225gp styck

- Skaffa big bones

Big Bones är stora ben som finns uppe i bone yard i wilderness. Plocka sådana tills du har ett fullt inventory. Gå ner till varrocks västra bank och sälj för 350gp styck.

Om du hittat en brass key så kan du gå nordwest om west banken i varrock, så hittar du ett litet hus. Där kan du döda en massa Hill gaint istället för att gå ut till wilderness och kanske bli dödad.

4. Spelare på level 50-70

- Hugg Yews.

Nu kanske du har tillräckligt med woodcutting level så att du kan hugga yews.

Dessa kan du få upp till 300gp styck om du är member.

- Merchanting.

Fortsätt på samma sätt som förut. Har du över 500k gp kan du även köpa special armour som t.ex. guld trimmad, trimmad och gud armour för lågt pris och sälja dyrare.

- Mina Mithril ores.

Om du har minat länge kan du nu hugga mithril och guld. För mithril kan du få 400-500gp styck och för guld 200gp styck.

- Döda monster.

Nu är du tillräckligt duktig för att döda Lesser Demons och andra monster på mellan hög level.

När du dödar lesser demons kan du få bland annat rune medium helmets. Glöm inte bort mat när du dödar monster!

- Döda andra spelare i Wilderness.

Du kan nu även gå upp till vildmarken (wilderness) och döda andra spelare. Se till att försöka döda de med värdefullast saker.

- (Members only) Fletching+Magic

Detta tips rekomenderar jag starkt. Om du har fletching level 70 kan du tillverka Yew Longbows. Gör det.

Alternativ 1: Sälj dina yew longbows för 450-475gp styck.

Alternativ 2: Om du har level 55 eller mer i magic ska du använda "High Level Alchemy" på dina bågar. Du får du 768gp för varje.

5. Spelare på level 70-126

- Döda monster och drakar.

Nu är du på hög level och kan döda både drakar och demoner (rekomenderat för spelare på level 80 och uppåt).

När du dödar monster på hög level finns chansen att de släpper ovanliga och riktigt dyra saker. Sälj dessa saker.

- (Members only) fletching+magic.

Fortsätt...

- Merchanta med höga summor pengar.

Dyra armours, rares och annat dyrt passar dig med över 2 miljoner gp.

Annars är det bara att fortsätta med billigare mechanting.

- Hugg magic trees.

När du har över 75 i woodcutting kan du hugga magic trees. För varje magic ved kan du få 1k gp styck.

Det var allt för den här guiden. Har du problem med att hitta till alla ställen? Glöm inte bort att kolla i Runescape.com's world map.

Guiden skriven av: DanielsZ

Källa:http://medlem.spray.se/swescape/

Redigerat av Puck0
Skrivet

Och om du ville ha svar på vart du kan fiska när du är lvl 1 i fishing är fishing spot'en i Al karhi jätte bra där kan du fiska schrimps (men du behöver small fishing net, som kan köpas i port sarim) det är nära bank och det finns en range ganska nära så du kan tilllaga din schrimps.

Lycka till.

Skrivet

tack för svaret happyhenke men pucko jag menar inte med att kalla dig för pucko men den andra killen heter ju pucko så "pucko" kunde du inte ha svarat kort av i ställer för att posta hela den där guiden? men tack endå för guiden :D

• 1 månad senare...
Skrivet

alltså ja hade en lvl 20+ inte så bra då men ja kunde mitril :gitarr: 

men glömde mitt pass  :(   

kan ja få tillbaks det ??

inte om du inte hade recovery sett men det tvivlar jag starkt på <_<

Skrivet

alltså ja hade en lvl 20+ inte så bra då men ja kunde mitril :gitarr: 

men glömde mitt pass  :(   

kan ja få tillbaks det ??

Glömt koden?

Hade du recovery questions?