Hoppa till innehåll

Sega Megadrive 2 Mega Cd 2


BlackHawk
 Dela

Rekommendera inlägg

I går så köpte jag ett sega 2 mega Cd 2,,,, Jag har hört att spelen på cd - skivor ska vara bättre,,, bättre grafik och så.. men det ska också vara dyrare

 

 

Är det någon som har Mega Cd 2?

 

 

 

så här ser den ut:::

 

 

http://www.heimcomputer.de/pics/megacd2_3.jpg

 

 

 

p.s visste ni att det fanns till till MegaCd så att det får 32 bit..

 

http://perso.wanadoo.fr/darkstalker/640Seg...it-Complete.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 2 veckor senare...

Den i europa (stavning) tycker jag är snyggare  :D  har du en sega 32X också eller?

 

 

nej men jag skulle vilja ha,,,

 

nu kommer en svår fråga...

 

Jag har laddat ned 505segaspel(megadrive) + Emulator fast det är inte lika kul att spela på datorn som att spela på konsolen.. Nu undrar jag om man kan bränna alla spelen till en CD och sedan köra det på Mega CD.. Vore fusk men men..

 

 

Alla populära finns med:::

Sonic 1

Sonic and Knuckels

 

Sonic 2

Sonic 2 and Knuckel

 

Sonic 3

Sonic 3 and Knuckels

Sonic 3d

 

etc...

 

 

Om någon skulle vilja veta vart/hur man fixar spelen så är det bara till att mejla :)

Redigerat av BlackHawk
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

hehehehe det där är lite överkurs för mig asso :) Men jag tror inte att det går.. om det går så måste du först ladda ner spelen... jag är tveksam till att du kan bräna ut dom från emulatorn & sen bara spela :) Så du måste ladda ner hela spelen om du förstår vad jag menar?? Sen tror jag att du måste ladda hem ett specielt bränar program som du kan bräna ut på :)

 

eee jag tycker att du ska sattsa på att köpa spelen.. kolla runt lite på tradera & budera & såna sidor ;)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

hehehehe det där är lite överkurs för mig asso :) Men jag tror inte att det går.. om det går så måste du först ladda ner spelen... jag är tveksam till att du kan bräna ut dom från emulatorn & sen bara spela :) Så du måste ladda ner hela spelen om du förstår vad jag menar?? Sen tror jag att du måste ladda hem ett specielt bränar program som du kan bräna ut på :)

 

eee jag tycker att du ska sattsa på att köpa spelen.. kolla runt lite på tradera & budera & såna sidor ;)

 

 

Dom spelen jag vill ha finns inte på tradera... Men asså spelen är nerladdade.. Kan man inte ta en skiva och bänna alla spel på skiva och sedan köra den.. Så vips har man alla spel.. Eller så kan man ta en skiva och bränna ett spel på den(lite slöseri med skivor i så fall men ändå). Asså jag tycker att det här borde gå.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

 Dela

×
  • Skapa ny...