Scones Skrivet 25 December 2005 Rapport Dela Skrivet 25 December 2005 Ja här hade jag då tänkt att vi skulle rollspela lite. Vi kör en medeltidafantasyberättelse som börjar på en bar någonstans för 700år sedan. Kom på ett namn o en ras...Tex Baldur Stenflis, dvärg. Sen e det bara att hänga med ;D Hoppas många joinar o har trevligt i denna nyskapade tråd. Nu börjar det: En ensam dvärg med ett vildvuxet brunt skägg gick längs en blöt lerväg fylld med vattenpölar. Det var mörkt, och regnet öste ner. Dvärgen frös och huttrade sig i kylan medans han traskade på med sina korta, men bestämda steg. Han gick förbi åtskilliga hus fyllda av ljus och värme, han träffade inte på någon under sin flera minuter långa vandrig längs vägen. Efter ett tag kom han fram till ett värdshus. Han lyfte på sin stora mantel läste: Brinnande Brasan stod det på en skyllt ovanför huset. -Ja bara dom har öl och en varm säng så får det väll heta vad det vill! skrattade dvärgen tyst. Han öppnade dörren och gick in på en helt tom bar fylld av barstolar i alla dess storlekar. Vissa stora för de högresta trollen och alverna, andra halvstora för människor. Vissa var så små så små så att dom skulle passa dom små Gnomerna, inte större än barn. Dvärgen gick fram till en som var lagom stor till honom, längst framme vid bardisken. Bartendern blev paff och hoppade upp i luften när dvärgen sa högt och tydligt:- Har ni nå'n öl från Kharat? - Ja, sir! Jag fick en hel tunna i morse och.. -Jame sluta snacka och ge mej ett stort stop av den då! Här slutar då första delen.Nu e det ni som får intruducera era karaktärer lite närmre..Nu har ni alltså stället där vi börjar, en ensam dvärg som vill ha öl och en regning natt. Låter som en bra början tycker jag ;D Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
deiwos Skrivet 25 December 2005 Rapport Dela Skrivet 25 December 2005 (redigerat) En ork med mörkgrön hud mörkt hår inget skägg och iförd en rustning och som satt bredvid dvärgen-utan-namn frågade: vad gör du här? du är långt hemifrån. Och vad heter du? Själv heter jag Teeth. slut på del 2 då Redigerat 25 December 2005 av deiwos Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Simpsons Skrivet 25 December 2005 Rapport Dela Skrivet 25 December 2005 då kom en mörkkladd alv in... han gick fram mot orken och dvärgen och sa - Hej, mitt namn är Vince. Fixa en stor stark öl till mig. Vince satte sig ner och väntde på ölen... Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Scones Skrivet 25 December 2005 Författare Rapport Dela Skrivet 25 December 2005 Dvärgen vände sig om sakta mot Orchen. Mitt namn är Oint Järnhand, son av Baldur Järnhand. En orch som är vän med människor och dvärgar, det är inte varje dag man ser det. I vanliga fall brukar jag greppa min yxa och hugga huvudet av sådana som dig. Vart kommer du ifrån? Är hela ditt släkte som du eller är bara du speciell min käre Teeth. Oint drog åt sig sit stop och tömde det i ett svep, han tog sin ärm och torkade bort ölstänket i skägget med den. Dvärgen vände sig sedan bort mot alven och tittade noggrant på honom.. -Är det inte en av Thelas alver jag skådar? Isåfall har jag stridit bredvid ditt folk i många av mina strider. Han skänkte mig faktist en båge en gång..Vilket skit det var..Jag försökte hugga huvudet av en varg med den en enda gång...Osså gick den sönder.. Oint beställde in en öl till medans han väntade på att dom andra skulle ge svar på vad han just sagt till dom. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst Soffan Skrivet 25 December 2005 Rapport Dela Skrivet 25 December 2005 Tyst öppnades dörren till värdshuset och en man klev in. Med leriga och smutsiga kängor tog han ett par långa steg in i hallen. Hans blöta kappa tog han av sig och hängde på en tamburmajor som fanns vid dörrens öppning. Under kappan hade han klätt sig i svart tunika med en lätt brynja under den och som löpte ner till midjan. Han var orakad och ett svart ganska medellångt hår välde fram och klistrades vid hans nacke. Vid sig hade han en dolk och ett lätt men inte alltför stort svärd hängades vid bältet. Han brydde sig inte särskilt om de tre personer som var samlade runt varandra utan han slog sig ner och beställde ett stop med mjöd för att av sig dessa tankar och kunna sova ut lugnt utan att tänka på det. Han sneglade lite misstänkt ibland runt i puben efter något men de flesta gästerna ignorerade honom eller bara lätt fnyste åt hans konstiga beetende. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Scones Skrivet 25 December 2005 Författare Rapport Dela Skrivet 25 December 2005 Dvärgen Oint vände sig om mot mannen och sa: - Den där bjuder jag på du sorgsne mann. Oint gick bort till mannen och slog sig ner bredvid honom. - Du ser ut att ha ha haft en tuff dag min vän, har du lust att berätta om ditt öde eller iallfall vad det är du letar efter? Jo mina ögon är skarpa trots att jag inte är lika ung som du. Oint lade upp sin stora dubbeleggade yxa på bordet och tog upp en stor kniv som han började tälja i en bit trä med. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Dezen Skrivet 25 December 2005 Rapport Dela Skrivet 25 December 2005 tyst för at inte höras över regnets smatter kröp gnomen Heldob på taket.. Han ville inte att den stora läskiga dvärgen som hade gått in skulle känna igen honom... Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Kanji Skrivet 25 December 2005 Rapport Dela Skrivet 25 December 2005 (redigerat) OOC: (Får man bestämma över andras karaktärer lite smått eller inte?) IC: Plötsligt slängdes den gamla dörren in till värdshuset upp. Inte långt efter smällen klampade två stora kängor in. Ägaren av kängorna ruskade av sig vattnet från regnet och satte av i riktning mot den lilla baren. Mannen hade en robust uppsyn, hans muskler töjde ut ärmarna på lädertunikan han bar. Han satte sig ned vid baren och beställde en öl. Bartendern såg på mannen med ett smått obehag medan han lät ölen från tunnan tappas ut. Hans svartröda hy var i stark konstrast emot hans ljusa hår på sitt stora huvud. Man kunde se hans huggtänder kika fram genom mungipan medan han halsade sin öl och sedan bad om en ny. Mannen tittade i stor avsky mot Järnhands håll. Han tittade i samma avsky emot alven... Redigerat 25 December 2005 av Kanji Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst Soffan Skrivet 25 December 2005 Rapport Dela Skrivet 25 December 2005 [Mja... GodModding tillåts inte och inte heller PowerPlay. Att man inte kan kontrollera en annan persons handlingar. Om man inte är överens självklart om striden eller vad som kommer att hända.] Han blev rätt sagt förvånad över att dvärgen erbjöd sig att bjuda på hans mjöd och rent sagt stirrade på dvärgen innan han svarade med en lätt nickning. "Inget allt för allvarligt... Något som bara sätter mig i en svår kris.", Sade han och tog en djup klunk utav mjödet och sedan då han hörde hur dörren slogs upp och den robusta och enorma man jämfört med han själv klampade in. Han sneglade lätt förvånat men inte likt bartendern eller vilka de andra gästerna gjorde. Han tog sig inte för givet för att fråga mannen något utan tog en ny klunk utav mjödet. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Scones Skrivet 25 December 2005 Författare Rapport Dela Skrivet 25 December 2005 (redigerat) OOC: Exakt så som Rowyn säger. IC: Oint lyssnade noggrant på mannen som berrättade sedan sa han: - Om du bara berättar ditt namn min vän så lovar jag att jag ska göra allt som står inom min och min yxas makt för att hjälpa dig. Han drack upp sin öl och skakade lätt på huvudet innan han sa. - Nej du, vi tar varsin till va? BARTENDERN! Då fick han syn på den storvuxne och muskulösa mannen borta i baren. -Och vem är du o muskulösa man? Du ser ju ut att vara nästan lika stark som en dvärg, dock är du ju en bit längre så du skulle nog missa mig om du svingade ett svärd mot mig. Får man bjuda på ett stop mjöd kansk... Något fick Oint att må illa och känna sig till obehag. Vad visste han inte men han satte sig ner igen och stirrade blint in i sitt tomma mjödstop. Redigerat 25 December 2005 av Skåningen Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Simpsons Skrivet 25 December 2005 Rapport Dela Skrivet 25 December 2005 Oint Järnhand, jo visst är jag en av Thelas alver, en av de bästa bågskyttarna i hela släktet. Det är inte konstigt att bågen du slog en varg med gick sönder, ni små dvärgar kanske inte vet att man använder en båge att skjuta iväg en pil med... Nu tyckte Vince att det var nog med allt öldrickande, han reste sig och sade - Vad sägs som att gå ut på vandring i landet och möta de värsta farorna? Vilka är med? Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Scones Skrivet 25 December 2005 Författare Rapport Dela Skrivet 25 December 2005 (redigerat) Oint vände sig hastigt om från sitt tomma stop och sa sakta: - Nej Vince.. Det är mitt i natten och mörkt, det regnar och mina sår har inte läkt. Oint berättade inte då att han kände sig ständigt iaktagen, som att någon satt gömd och stirrade på honom hela tiden utan att han visste vem det var. Han blev blevk i ansiktet och han började skruva sitt skägg runt fingrarna nervöst. Redigerat 25 December 2005 av Skåningen Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommendera inlägg
Gå med i konversationen
Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.