Hoppa till innehåll

Rollspela

Scones

Rekommendera inlägg

• Svar 383
  • Skapat
  • Senaste svar

Ledande medlemmar i detta ämne

Ledande medlemmar i detta ämne

Oint steg fram till Vince och sa:

- Han må vara en blodtörstig orch, men jag litar på han med mitt liv. Här ska inga pilar avfyras mot orcher.

Oint gick in i värdshuset och hämtade en stor kista som han och bartendern drog på.

Han öppnade den försiktigt och sa:

- Nu mina vänner ska ni få se nått speciellt.

Han öppnade den helt och tog upp 3 st tygbylten som han lade på bordet. Han började öppna dom med rygge mot Rowyn, Vince och Teeth.

Det här e något mycket speciellt som har tillhört min far. Jag hittade kistan borta i smedjan innan..Och jag vill att ni ska få se dom först.

Han flyttade sig bort och på bordet låg 1 järnsköld lätt som en fjäder med ingraverade drakar på http://files.upl.silentwhisper.net/upload4...n-shield-sm.jpg . 1 enhands yxa i mithril, den hade formen av en drake och ett fäste av svart läder http://files.upl.silentwhisper.net/upload4/dragonwing.jpg . Och tillslut tog han fram en ungefär 4 fot lång dubbeleggad yxa i stål med guldekorationer över hela yxan http://files.upl.silentwhisper.net/upload4/cas614l.jpg .

- Dessa tillhörde min far, Ragnar Järnhand. Jag har precis fått reda på att han stupat i denna by och folket har väntat på att Järnahands ättling skulle komma och ärva dessa vapen. Och nu har jag fått dom. Dom är fantasiska. Så vassa och välbehållna trots deras ålder..

Oint stod stilla med armarna i kors och njöt..Han hade hittat något som fick han att minnas hans far igen.

-Jag ska bära dom med ära i nattens strid. Och om jag stupar vill jag att ni 3 ärver varsitt av föremålen.

Oint tittade mot vapnen igen och började svinga dom lätt i luften som om dom var lätta som fjädrar

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

''Jag ber dej inte om en duell. om vi kör dueller kommer folk att dö och dem enda som blir glada då är svartalverna och vargarna som kommer äta upp liken.''

Teeth passar på att visa prov på sina krafter genom att framana en vidgande väldigt väldigt varm eld vägg mellan Oint och Drungus.

Redigerat av deiwos
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

OOC: Hehe det där med drungus var bara ett förslag, nget i rollspelet :P Men vi låtsas att det var en bonde då :P

IC:

- Imponerande min vän, du är alltså en magiker. Själv är jag en simpel krigare. Min styrka är just min styrka.

Oint gick fram till en stort ekträd och trog fram sin nya dubbeleggade yxa, tog ett stadigt grepp om den och högg den rakt in i trädet . Trädet såg ut att inte alls vara skadat.

Oint puttade med ett finger på trädet och det föll rakt ner på marken.

- Som sagt, styka är vad jag står för. Och så har jag ju såklart min trofaste björn. Han är den lojalaste vän jag någonsin haft.

Redigerat av Skåningen
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

''Själva är jag och mina män Shamaner, vi ger våra strider en liten hjälpande hand med våra krafter, te.x. eld runt vapen, skyfall, kraftiga vindar. tag en titt på detta bara.'' Med en viftning av handen så puttades dem 25 vargryttarna, Oint, Rowyn och Vince ett par meter ifrån honom, men när han gjorde det så blev han anfådd och började svettas.''Sånt kan vara väldigt praktisgt. men det tar på krafterna.''

Redigerat av deiwos
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

-Jag föstår. Ni shamaner är som magiker, fast naturens magiker? Nej tacka vet jag min hederliga gammla yxa..Den kan jag svinga i timmar utan att bli trött. Den kanske inte är lika effektiv som dina magier, men den håller i sig längre iallfall.

Oint satte sig ner på en bänk och tog fram en karta.

- Jag är också en stridsstrateg. Det betyder att jag brukar planera slag.

Jag hade tänkt att vi skulle sätta 40 män med pil och båge här uppe i katedralens torn, och 10 st vaktar barnen och de gammla.

Dina vargryttare hade jag tänkt placera bakom katedralen, och när svartalverna är inpå så gör kommer ni stormande och skrämme livet ur dom.

Jag hade tänkt sätta mig själv som lockbete framför katedralen och även Rowyn om vi kan hitta honom. Vince skulle kunna leda bågskyttarna.

Låter detta bra min gröne vän?

Oint tittade närmre på kartan medans han väntade på ett svar.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

''jag tror att jag sätter 5 av mina orker vid insidan av porten på sidorna, när dem kommer in så frammanar mina orcer en kraftig vind som blåser tillbaka dem, det borde skrämma dem rejält. och så står du lite längre bak, inte utanför. det skulle bli aldeles för farligt för er. Vi behöver bra strateger, det finns inte så många kvar.''

ansåg Teeth

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

- Lockbete låter inte lockande...

Rowyn kom fram och tittade ner på kartan med en liten lätt bekymrad min.

- Men det är väl i alla fall att få upp stridsångan nu.

Sade han med en viss sarkasm i rösten och nickade åt dvärgen och gick iväg för att finslipa sitt svärd en aning. Det var trots allt ganska längesedan man stred mot andra varelser.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

• Skapa ny...