Hoppa till innehåll

Rekommendera inlägg

Skrivet (redigerat)

- Du har rätt att det är farligt, me jag har en ide.

Du sa att du kunde framkalla skyfall? Du kunde framkalla eldbarriärer? Och kraftiga vindar?

Om vi alla hjälps åt att hugga ner träd och slå sönder dom i småbitar och lägger på en rad framför katedralen kan det funka..

När svartalverna kommer sätter pilbågsskyttarna eld på trädfliset med eldpilar, du och dina shamaner framkallar ett skyfall så det blir en massa rök kvar av elden, sen blåser ni det rakt mot svartalverna, dom kommer att bli förblindade ett tag, då passar vi på att avfyra alla pilar vi bara kan mot dom, inte jag själv. Jag kan inte hantera en båge, men alla som kan skjuter som galna mot dom. När väll röken lättnat är jag, Rowyn och man är villig och min trofaste björn framme i tid för att börja slåss, då kommer dina shamaner och du fram för att hjälpa oss.

-Vad tycker ni?

Oint skruvade sitt skägg runt fingrarna och tittade upp i det blå när han väntade.

Redigerat av Skåningen
  • Svar 383
  • Skapat
  • Senaste svar

Ledande medlemmar i detta ämne

Ledande medlemmar i detta ämne

Skrivet (redigerat)

'' jag tror nog att jag och mina orker skulle kunna fixa lite intresantare saker en lite regn och vind... vad sägs om når eldklot från himlen?? det borde skrämma och ha ihjäl rätt många av dem. men vi kan göra dina idéer med fördendelen.'' Säger Teeth med ett blodtörstigt flin.

Redigerat av deiwos
Skrivet (redigerat)

''Vi gör så här. samlar ihop en hög med timmer. jag frammanar ett litet eldklot över. sen framanar jag en vind mot dem en annan får det att regna ganska kraftigt. sedan frammanar dem 4 andra av mina män som står där framme ett par eldklot ovanför alverna. det är inte så jobbigt att trolla fram eldklot, om du tänker på när jag blåste på er så var det jobbigt för att jag begränsade vinden så att den bara gällde er och att jag tog i ganska mycket. desutom har vi shamaner som är olika duktiga på olika saker. du vet naturbegåvningar. för dem är det rätt lätt att trolla fram ettt eldklot, iallafall dem som är bra på eld.'' svarade Teeth

Redigerat av deiwos
Skrivet

- Jag litar fullt och fast på dig Teeth. Se till att dina soldater följer dina order. Men jag är fortfarande orolig..Bönderna e inga riktiga krigare..Vissa av dom har knappt börjat få hår under armarna och vissa har rynkor i huvudet som sträcker sig ända ner till knäna..

- Det kommer bli en lång natt min vän.

Skrivet

- Lång nog för att få lite kul inte sant?

Rowyn kom nu tillbaks med svärdet finslipat och glänsade. Det var längesedan han såg det så skimmrande vackert. Han hade den fast i skidan som hängde vid bältet och tre små avlånga dolkar.

- Kommit fram till något?

Skrivet

''Ska jag skynda på natten?? Nä nu skojjarr jag. men jag ska se om jag har några shamaner som är duktiga inom psykolgiska biten. få dem att känna sej erfarna yngre äldre modiga osv men det är ett väldigt väldigt dunkelt område. det kan orsaka enorm skada på hjärnan men även ge intellektet ett rejält lyft. jag tror inte jag tar risken att göra några bönder galna eller vad säger du?'' Undrade Teeth.

Skrivet

- Ingen av oss vill ha 50 galna bönder med högafflar efter oss! skrattade Oint.

Oint tittade bort mot ROwyn och sa lugnt.

- Rowyn, är du villig att strida med mig i dom främre leden?

Skrivet

- Jag gör vad som måste göras... Och att strida med er så blir det nog en seger man inte lätt glömmer.

Sade han och nickade lätt åt dvärgen. Detta skulle bli något han inte gjort på åratal. Men då Rowyn nu tittade runt mot bönderna och de unga pojkarna som var frivilliga att delta i striden visste inget om strid. Inget om vad fienden kunde göra med en. Han såg lite dystert omkring men sedan såg han tillbaka mot Dvärgen och mannen vid honom.

Skrivet

''hmmm, jag skulle kunna skicka en ryttare till några ork byar i närheten, som tillhör den stammen jag kommer ifrån, om jag ber dem skynda sig kommer dem antagligen vara framme framåt morgonen, och dem skulle vara ca 200-300 ryttare som kommer. en rätt regäl skara kavaleri eller vad säger ni?'' undrade Teeth

Skrivet

- Jag kan se att även du ser bekymmrad ut över våra bönder..Dom är inga krigare. Men dom är villiga att göra allt för att försvara sin stad, så ska inte också vi då hjälpa dom?

Dom har kanske inte talangen eller styrkan..Men dom har mod. Dom behöver bara en ledare!

Skrivet

-Jo men visst, jag samlar ihop lite ved, tar med mig några bågskyttar upp i tornen, och så skjuter vi.. med eldpilar i början sedan med vanliga när de kommit in. Och jag lovar er, ni blir inte besvikna..

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

• Skapa ny...