deiwos Skrivet 27 December 2005 Rapport Dela Skrivet 27 December 2005 som svar på Tulgahrs snöboll framanade Teeth 2-3 kilo puder snö ovanför huvudet på tulgahr med en invecklad rörelse med handen. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Scones Skrivet 27 December 2005 Författare Rapport Dela Skrivet 27 December 2005 Oint var fortfarande på helspänn och drog upp sin sköld snabbt. Snöbollen träffade mitt på den och splittrades. Han skrattade högt och sa sedan: - Det är inte bara ni Sir Tulgahr som har en kniv i skjortärmen (ess i rockärmen). - Och jag har inga tvivel på Teeth. Han har varit mig trogen och är min nyfunna vän. Om det är någon jag ska tvivla på så är det du. Men inte heller gör jag det..Där var något i dina ögon inne i gränden som redan då sa mig att jag kunde lita på dig. - Så TUlgahr..Vad använder du helst för vapen? sa Oint glatt Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
deiwos Skrivet 27 December 2005 Rapport Dela Skrivet 27 December 2005 (redigerat) Vi förväntar oss bli anfalna av upp till 1000 mörkalver, i natt, vi har 3-400 dåligt tränade soldater, och 24 stycken varg ryttare, har skickat 1 ryttare efter hjälp från stammen jag och mina varg ryttare kommer ifrån, dem bör vara här i gryningen så vi försöker mest vinna tid i försvaret. Teeth visslade på sin varg som hette Kal-Torak och red iväg mot alven, när den var framme började vargen slita honom i stycken och äta upp honom. Redigerat 27 December 2005 av deiwos Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Scones Skrivet 27 December 2005 Författare Rapport Dela Skrivet 27 December 2005 Oint tittade på Teeth och sa: - Vi har dessvärre bara 50 bönder Teeth. Resten är gammla,kvinnor eller skadade. Sedan tittade han på vad Tulgahr åstadkommit. Och sa: - Imponerande..Men inte särskillt händigt när det kommer 50 svartalver stormande mot dig..Spion säger du, var då? Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
deiwos Skrivet 27 December 2005 Rapport Dela Skrivet 27 December 2005 (redigerat) ''jaja räkna har aldrig varit min grejj. tycker att det är skojjigare att elda saker, blåsa bort saker och att frysa saker. och du Tulgarh min varg åt upp svartalven. blev bara slamsor kvar av den! hur kan den springa och raportera när den är långt nere i Kal-Toraks mage?? Redigerat 27 December 2005 av deiwos Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Scones Skrivet 27 December 2005 Författare Rapport Dela Skrivet 27 December 2005 - Mina syn är inte lika skarpa som er..Jag har förstått att även du har alvblod Tulgahr. sa Oint skärpt. - Teeth tog hand om honom, så vi behöver inte oroa oss. Andra varelser säger du..Jo Svartalver är kända för att ta hjälp av troll...Det är sant. Men det finns inga troll här i närheten alls. sa Oint kaxigt. Oint återtog täljandet av sin trägubbe han hade börjat på i värdshuset. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Scones Skrivet 27 December 2005 Författare Rapport Dela Skrivet 27 December 2005 Oint var inte dum trotts sitt stora skägg och sa: - Såvitt jag vet har en dvärg bara 5 sinnen. Ja om mod inte räknas som ett 6. Så vad är ditt sjätte sinne Tulgahr? Oint täljde fortfarande på trägubben som mer o mer började likna en hammare. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
deiwos Skrivet 27 December 2005 Rapport Dela Skrivet 27 December 2005 ''Hopsan. jag måste säga åt mina ryttare att sluta hugga trän och riva hus och börja ösa alkohol över högen.'' han red iväg till sitt arbetslag och vrålade: SLUTA HUGGA! DRÄNK ALLT I ÖLEN OCH SÄTT ER OCH VILA SEDAN. VI BEHÖVER INTE MER BRÄNSLE!'' sedan red han tillbaka till Oint och Tulgahr och sade'' jag skulle gissa att du är en magiker, en rätt stark sådan också för den delen.'' Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
deiwos Skrivet 27 December 2005 Rapport Dela Skrivet 27 December 2005 ''Åhå mer kunskaper.'' sade Teeth nöjt ''detta går ju riktigt bra med fiskandet efter kunskaper.'' OOC: du menar att 3 av 5 är inne och går på picknick och så får dem andra två vara typ bärare som hoppar in när dem kommer online eller? Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Scones Skrivet 27 December 2005 Författare Rapport Dela Skrivet 27 December 2005 OOC: Såklart det är så. Men den striden som kommer upp nu snart med Svartalver, den ska alla va med på. IC: Oint tittade upp från sin träfigur och tittade på TUlgahr och sa lugnt: - Instinkt säger du? Jag tror där ligger nått mer bakom det.. Sharlon krigare..Aldrig hört talas om...Dricker ni öl? sa Oint fundersammt. Oint fortsatte att tälja medans han sa: - TUlgahr, var inte hård mot Teeth. Jag litar på han och han en kompetent följeslagare och krigare. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
deiwos Skrivet 27 December 2005 Rapport Dela Skrivet 27 December 2005 ''Jag är ganska nervös och mistänksam eftersom mitt folk har ett dåligt rykte och har många gånger behövt försvara mej mot såväl alver människor dvärgar och gnomer, jag har tvingats bruka mina shamaniska förmågor för att inte ha ihjäl så många av dem. Har du märk att folk nästan jämt blir ganska rädda om man slungar ett eldklot mot dem?'' OOC: ska sova nu ses Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Scones Skrivet 27 December 2005 Författare Rapport Dela Skrivet 27 December 2005 Detta var första gången Oint blev riktigt rädd. Vad stod i det mystiska brevet? Vem dödade hans far? Oint stod helt still säkert 5 minuter innan han öppnade och sa: - Men vafan! Det står ju på alvspråk! Läs det för mig Tulgahr..Snälla... Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommendera inlägg
Gå med i konversationen
Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.