Scones Skrivet 28 December 2005 Författare Rapport Dela Skrivet 28 December 2005 (redigerat) Oint lyssnade och hoppade ner från tunnan och sparkade bort den och sa sen: - Sa du något alls till svartalverna? Oint tog nu fram den lilla hammaren och skar ett sår i fingret med sin fickkniv. Han målade in hela hammaren förrutom skaftet i blod och hängde sedan tillbaks den runt halsen. Redigerat 28 December 2005 av Skåningen Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Scones Skrivet 28 December 2005 Författare Rapport Dela Skrivet 28 December 2005 - Min käre vän, som den godmodige dvärg litar jag såklart på dig. Om du var lojal mot min far är du även lojal mot mig, samma blod och samma näsa faktist. Oint tog upp ett par ringar från en trasig ringbrynja och linade in hammarens skaftt i det, han fäste dom i varandra och tittade sedan upp mot himmlen. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Kebabmannen Skrivet 28 December 2005 Rapport Dela Skrivet 28 December 2005 (redigerat) Nymfo stod en bit bort stod och tittade på Oint.Han tänkte på att dom sa att han skulle kriga mot svartalver.Han hade bara hemska minnen om svartalverna.Sedan sa han: -Oint jag känner igen hantverket du gör.Sedan tittade han upp mot himlen. Redigerat 28 December 2005 av sonic02 Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Scones Skrivet 28 December 2005 Författare Rapport Dela Skrivet 28 December 2005 (redigerat) OOC: Svartalvstriden kommer att utföras kl 20:00 ikväll sålänge mist 3 "spelare" är inne..Så se till att vara här då. IC: Oint tittade på Nymfo och skrattade lätt: - Hehe det tvivlar jag på min vän. Jag är aldelles säker på att du aldrig skådat det du snart ska få se. Nu mina vänner måste jag ta ett kort farväl. Där finns ett ställe jag måste besöka innan jag kommer tillbaks. Var inte oroliga, TUlgahr tar över ledarskapet medans jag är borta, och jag kommer tillbaks om sisådär en timme eller två. Se till att ha allt redo och att träna soldaterna sålänge. Nymfo, du tar över lärandet om att använda ett svärd. Vince du fortsätter med pilbågsskyttarna. Efter att dvärgen hade sagt det visslade han högt och hans björn Guntzz kom springande från ingenstans. - Kom min vän, vi ska besökta en av dina gammla vänner.. sa han. Sen gick dom utom synhåll från staden och försvann bort över en kulle. Redigerat 28 December 2005 av Skåningen Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Kebabmannen Skrivet 28 December 2005 Rapport Dela Skrivet 28 December 2005 Nymfo lydde dvärgen direkt.Han gick bort till männen och började träna med dom.Först med träsvärd och sen med vanliga svärd.Om någon skadades så helade Nymfo dom. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Scones Skrivet 28 December 2005 Författare Rapport Dela Skrivet 28 December 2005 Under tiden var Oint och besökte Grimclaw. En druid som bodde inte långt borta från byn. - Tack Grimclaw. Jag ska använda den väl. Ta väl hand om dig själv, och farväl tills vi möts igen. Oint tog imot en liten fickplunta, och för en gångs skull var det inte någon form utav sprit. Det var något mycket ovanligt. Oint och hans trogne björnvän Guntzz började vandra tillbaks till byn ett par timmar innan skymningen. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Dezen Skrivet 28 December 2005 Rapport Dela Skrivet 28 December 2005 (redigerat) OOC: Jag har varit avsvimmad eftersom att jag trilla ner från taket :P IC: Gnomen Heldob låg på taket när han hörde rop, han kollade upp och fick se Orch ryttare kommande, helts plötsligt kände han hur huset skakade. Han mumlade något ohörligt sedan började han klättra ner, sedan heltplötsligt tappade han greppet och trillade ner.. 2 timmar senare vaknade han av att han kände en närvaro.. Han reste sig upp och kollade sig runt... var är alla? Ropade han.. Sedan såg han en bonde som sprang förbi.. Smygande följde han efteer bonden och fick se en centour som letade efter något.. Han vågade inte gå fram efter som han kände en närvaro.. Han väntade där i 30minuter.. Sedan såg han hur en skugga försvann och samtidigt försvann närvaron.. ytterligare 1 timme senare såg han en skugga igen och kände en närvaro men denna gången mer "svag" Hmm sade han Han gick närmre centrum av närvaron och fick se en skugga vackla till och falla.. Han förstog att den var dödligt sårad och sprang för att hämta hjälp.. Han fick se Centauren under ett träd.. Efter som han var en liten feg gnoom vågade han inte gå fram.. Men han använde sina krafter för att centauren inte skull esomna "Hegro elsombno" mummlade han.. Han visste inte om det fungerade.. Men så fick han se en varg ryttare komma, han gömde sig och såg på när vargryttaren försvann med Centauren.. Han kände sedan hur närvaron blev starkare och starkare.. Men han kände också nu att närvaron inte var ondske full... Kan det vara.. nej det kan det inte, han dog tilsammans med dvärgen.. Sade han.. efter några minuter fick han se den stora läskiga dvärgen gå förbi.. Han sade till sig själv.. Det är bara en dvärg.. Men kan det vara den dvärgen, det är konstigt att jag kännder den närvaron och ser den dvärgen.. Han tog mod till sig och sprang fram framför Dvärgen "ursäkta mig men är du en av släkten Järnhand eller något sådant? Och är du en vän till skuggan Tulghar? namn: Heldob Ras: Gnom familj: okänd Specialitet: Spionnage Kraft: Magi + Liten och smart - feg Redigerat 28 December 2005 av Desen Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Scones Skrivet 28 December 2005 Författare Rapport Dela Skrivet 28 December 2005 Oint stannade och tittade ner på den korte Gnomen som stod där och såg nervös ut och sa: - Ingen mening med att vara nervös käre Gnome, och ja jag är Oint Järnhand. Son av Ragnar Järnhand..Inget särskillt stort släkte så varför letar du efter just min släkt? Säg mig ditt namn också är du snäll. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Dezen Skrivet 28 December 2005 Rapport Dela Skrivet 28 December 2005 Mitt namn är Heldob gnom JAg kände en gammal känd närvaro.. Och sedan fick jag se dig.. Jag kände din far.. Du är väldigt lik honom.. Jag har studerat dig länge nu.. Men först nu är jag säker.. Värför är alla byborna vid caterdalen och värför högg orcherna isönder värdshuset vill jag nu fråga dig.. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Scones Skrivet 28 December 2005 Författare Rapport Dela Skrivet 28 December 2005 Oint blev stumm..På endast två dagar hade han träffat två män som kände hans far.. - Jo dom säger att jag har samma näsa, och samma lust efter öl.. Hur kände du min far? Och vad gör du här? - Och ja angående Catedralen och byborna..Svartalvarna kommer att invadera oss inatt..Vi försöker träna upp byborna till att slåss..Är du en krigare min vän? Isåfall vill du hjälpa oss? Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Dezen Skrivet 28 December 2005 Rapport Dela Skrivet 28 December 2005 (redigerat) Ahh! Svartlfer! *gulp* Okej! JAg hjälper er.. JAg kände din fader väl.. Han var en god vän han tog hand om mig efter att jag blev förädrarlös men tyvär så var jag för vild för att stanna kvar.. Jag tog till flykten och gömde mig i skogen, där lärde jag mig hantera magi, Jag är här eftesom jag stod vid din faders sida när han föll.. Jag lovade honom att om någon av hans släktingar kom hit skulle jag hjälpa dem tills jag dog eller han lämnade staden. Gnomens blick föll nu på skuggan som hade stormat fram. Om det inte är tulghar.. Jag trodde du var bortom bergen sade gnomen med hånfull röst.. JAg hade visst rät när jag kände din närvaro.. Du har blivit starkare känner jag.. JAg var inte säker på om det var du men nu är jag säker.. Heldob Gnom heter jag bäste skugga sade gnomen och fnös föraktfullt.. Han vända sedan ryggen till Thuöghar och mumlade "instälsamma förädare" Redigerat 28 December 2005 av Desen Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Kebabmannen Skrivet 28 December 2005 Rapport Dela Skrivet 28 December 2005 Nymfo hörde tulgahrs höga röst.Han var rädd att någonting hade hänt.Han sprang emot där hna hörde hans röst.Han stannade till när han såg denna syn.Han var bereed att ingripa ifall dom skulle börja bråka. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommendera inlägg
Gå med i konversationen
Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.