Hoppa till innehåll

Rollspela

Scones

Rekommendera inlägg

• Svar 383
  • Skapat
  • Senaste svar

Ledande medlemmar i detta ämne

Ledande medlemmar i detta ämne

Heldob rös av ursinne, Din broder var inte där när han dog.. Och ïnte du heller.. du var bara där när ha fick sitt sår.. Du hade kunnat hindra det men du sprang efter din broder sade Heldob och använde sin magi.

"alhozdek derako!!" Tulghar slungades bakåt och kentauren blev förlamad även oint blev förlamad. Men, men det serut som om vi har samma mål.. Låt oss kämpa sida vid sida som vi gjorde innan Oints faders död..

Redigerat av Desen
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

OOC: INte så jag såg dej :P

IC: Simpel förädare som min bror pah! HAn stack ju iväg när han sårades sade Heldob till sig själv.. Och du OInt du har inte en aning om hur stor man din far var.. Jag vet ej om jag kan vara med i striden mot svatalferna men en sak är säker.. Den här byn skall inte förstöras!

Heldob mumlade några ord och teleporterade sig iväg..

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Nu kände Nymfo hur förlamningen släppte.Han såg hur Oint sprang iväg.Nymfo sprang efter eftersom han var snabbare änn Oint.Efter en stund Kom han ifatt Oint.Han sa:

-Oint,du måste få tillbaka Tulghar.Han måste hjälpa oss i den här striden.

Jag ska vakta byn.

Sen Stannade Nymfo och vände om.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Oint fortsatte springa och kom fram till en stor skog och hörde ett vrål.

Han tog mod till sig och sprang in med yxan i högsta hugg samtidigt som han hörde fler vrål. Vrål på vrål och tillslut ett högt rytande.

- Guntzz! skrek han.

Han han bara springa i ett par sekunder innan han kom fram till en liten glänta. Där låg Tulgahr på marken, Oint visste inte om han var död eller levande. Han såg också Guntzz ligga på marken med stora sår över hela kroppen.

- NEJ! FÖRSVINN INTE FRÅN MIG! skrek han när han sprang fram till den stora björnen.

Han vände sig om och såg 3st svartalver ligga döda, men bakom dom stod två till.

Oint var rasande. Han greppade sin dubbeleggade yxa och svingade den mot svartalverna med styrkan av flera oxar. Han högg huvudet av båda två med bara ett sving med yxan.

Sen vände han sig om mot Tulgahr, jo Tulgahr levde men hadde svimmat.. Men värre var det med Guntzz. Han hade skadats i sitt försök att försvara Tulgahr och låg nu död på marken.

Oint kände en stor sorg inom sig.. Hans trognaste och lojalaste vän hade nu slitits bort från honom.

Han släpade ner Guntzz och kastade i han i vattnet..

- Du älskade vattnet. mummlade han sorgset.

Sen gick han tillbaks till TUlgahr, svingade upp han på sina breda axlar och började springa tillbaks till byn. Det var tugnt, men han hade inte mycket till val.

Efter ett par minutes språngmarsch kom han fram till staden.

Redigerat av Skåningen
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Heldob hade teleporterat sig till svartalfernas stad..

för mig till er kung sade han..

HAn blev förd till deras kung..

Översatt från alviska

Värför anfaller ni min by?

den är ivägen!

ni skall inte anfall min by!

du akn inte stoppa oss

inte.. Heldob gick iväg och mumlade samtidigt förbannelser..

HAHA!! Jag kom på det!

"Ekotez Ekotezka Ekotezkaremdo!" Vrålade Heldob och teleporterade sig iväg medans svartalfer skrikande av skräck sprang ut från staden.

Han landade mitt framför svartalfs armen

ajdå.. mumlade han och började ducka undan pilar

Han var tvungen att försvara sig med en sköld magi, men efter ett tag kunde han teleportera sig till byn.. HAn gick fram till Centauren.. Jag känner sorg i ditt hjärta sade han, oroa di ginte Tulghar kommer tillbaka det lovar jag..

Redigerat av Desen
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

• Skapa ny...