Hoppa till innehåll

Rollspela

Scones

Rekommendera inlägg

• Svar 383
  • Skapat
  • Senaste svar

Ledande medlemmar i detta ämne

Ledande medlemmar i detta ämne

Oint blev galen när han hörde det sista han hade sagt.

Orden "Den där björnen var en envis jäkel" ekade om och om i huvudet på han. Han sprang fram till det som var kvar av molnet och gick bärsärkargång på det..Men där fanns bara luft.

Oint föll ner på marken och grät. Han var så arg nu. Det här var värre än när hade trott att Svartalverna dödat Guntzz..

Han satt där i ett par minuter sen reste han sig med hjälp av sin yxa som stöd. Han gick fram till Tulgahr oh sa:

- Nej jag hatar dig inte. Jag tycker inte ett dugg sämre om dig än jag gjorde innan..Du sa det själv innan. "Klandra mig inte för vad min bror gjorde".

Oint vandrade sakta iväg mot bönderna, hoppade upp på en vagn och skek:

- OKEJ ALLIHOPA! PACKA IN ALL IN I KATEDRALEN, NI SOM SKA SLÅSS GÖR ER BERREDA! TA MED ER VAPEN,RUSTNINGAR, MAT OCH VATTEN OCH ALLT NI HÅLLER KÄRT IN! DET HÄR KOMMER BLI EN LÅNG STRID, MEN ÄVEN LÅNGA STRIDER HAR LYCKLIGA SLUT! PRECIS SOM DENNA!

Oint gick fram och inte helt oväntat tog han med sig ett stort ölfat som han rullade framför sig in i katedralen

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Oint tittade bort mot bågkskyttarna och VInce och sa:

- Bra Vince! Jag e glad att du leder våra bågskyttar.

Han hörde vad Nymfo sa och skrockade sedan:

- Frågan är om vi kan hitta nån som rymmer mina muskler..Eller ett par byxor med fyra ben åt dig?

Han såg att Tulgahr stod för sig själv och funderade så han gick fram till han och sa:

- Jag vet att du har det tufft just nu..Men vi behöver alla armar vi kan hitta.

Han la fram ett par svärd i händerna på Tulgahr och sa:

- Gå in och hjälp dom oerfarna på med sina rustningar och visa dom hur man drar fram svärdet ur skenan.

Oint gick vidare och lyfte upp ett gäng ungar på axlarna och började gå ner med dom i källaren.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Oint tittade bort mot bågkskyttarna och VInce och sa:

- Bra Vince! Jag e glad att du leder våra bågskyttar.

Han hörde vad Nymfo sa och skrockade sedan:

- Frågan är om vi kan hitta nån som rymmer mina muskler..Eller ett par byxor med fyra ben åt dig?

Han såg att Tulgahr stod för sig själv och funderade så han gick fram till han och sa:

- Jag vet att du har det tufft just nu..Men vi behöver alla armar vi kan hitta.

Han la fram ett par svärd i händerna på Tulgahr och sa:

- Gå in och hjälp dom oerfarna på med sina rustningar och visa dom hur man drar fram svärdet ur skenan.

Oint gick vidare och lyfte upp ett gäng ungar på axlarna och började gå ner med dom i källaren.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

När Oint var säker på att alla barn var inne i säkerhet gick han för att hämta sin utrustning.

Han tog på sig en lätt silkeslen underklädnad i ett rosa tyg, nog såg han rolig ut men den var lätt att röra sig i och släppte in luft och ut svett.

Ovanpå det to han på en ringbrynja gjord av härdat stål och ett par ringbrynjebyxor i samma material. Han tog på sig ett par läderhandskar med järn på knogarn och ett par Läderskor med järn på undersidan för att skydda mot vassa föremål. På huvudet valde han att sätta hans egna hjälm. En dvärghjäm som täckte näsan och huvudet och gick ner på sidorna för att skydda från sving mot halsen.

Sen gick han bort till sin kista och tog fram sin dubbeleggade dubbelhandsyxa. Hans drakformade yxa och hans sköld med gulddrakar ingraverade. Och sen tog han fram 2 knivar han fäste vid sidorna på sig.. Han var rustadfrån topp till tå.

Tillsist tog han fram den blodröda trähammaren han hade täljt på under de föregående dagarna, han fäste den noga runt hallsen och gick bort för att prata lite mer med böndera.

Redigerat av Skåningen
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

• Skapa ny...