Hoppa till innehåll

Rollspela

Scones

Rekommendera inlägg

Oint ställde sig upp på ett stort hölass som dom skulle tända fyr på i striden och skrek ut:

- OKEJ VET ALLA SINA POSITIONER! GRUPP 1 ÄR BÅGSKYTTARNA OCH VINCE! NI BÖRJAR SKJUTA NÄR JAG TÄNT DENNA HÖBALEN! INGA SKOTT INNAN DET.

GRUPP 2 ÄR SOLDATERNA I KATEDRALEN. NI STRIDER ENDAST OM SVARTALVERNA TAR SIG IN I KATEDRALE.

GRUPP 3 ÄR TEETH OCH HANS SHAMANS SOM INTE LYCKATS FRAMKALLA ELD OCH VIND SÅ DÄRFÖR TÄNDER JAG ELDEN MED HJÄLP AV EN FACKLA!

Sista gruppen e vi 3 sa han till Tulgahr och Nymfo..Vi strider här ute.

Han hoppade ner och sa till Nymfo:

- En öl för dina tankar min vän..Berätta dom så ska jag berätta mina.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

• Svar 383
  • Skapat
  • Senaste svar

Ledande medlemmar i detta ämne

Ledande medlemmar i detta ämne

Oint skruvade sitt skägg runt sitt finger som han brukade göra när han tänkte och sa sen:

- Jo..Du hörde ju om när svartalverna dödade Guntzz..Det var inte sant.. Det var Tulgahrs onde bror..Torlac.

Han framande sig själv här uppe i bergen innan och sa att han dödat Guntzz..Sen berättade Tulgahr att det även var Torlac som hade dödat min far..

- Invecklat? Javisst.

Oint satte sig ner på en pall och åt lite mat som någon hade struntat att äta..Antagligen pågrund av nervositet.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Oint tittade bort och såg flera hundra Svartalver ungefär ett par killomer bort.

- Ditt leede..Det är förrändrat..Kom ihåg en sak Tulgahr, vilka ouppklarade affärer du än har med din bror så är folket här viktigast. Våra liv kommer efter deras.

Oint skrek till Vince att dom var påväg och att han skulle förbereda skyttarna.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Oint gick fram till en brasa och tände en fackla..

Han sprang fram till den stora öldränkta högen med halm och trä som han snart skulle tända och som skulle skapa nog rök för att skyttarna skulle få ner ett par stycken innan dom kom för närma.

Han väntade på att dom skulle komma närmre medans han nynnade på en glad visa och vickade lite på höfterna.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Oint blockade undan den första pilen med sin sköld och skrek:

- Dom siktar bra..Eller så sikta dom på nån av er o träffade mig!

Han tände brasan som snabbt blev 4-5 meter hög eld barriär som luktade starkt av dvärgiskt öl.

Sen skrek Oint:

- SKJUT NU!

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

• Skapa ny...