Hoppa till innehåll

Rollspela

Scones

Rekommendera inlägg

• Svar 383
  • Skapat
  • Senaste svar

Ledande medlemmar i detta ämne

Ledande medlemmar i detta ämne

OOC: vänta lite. var stod jag och mina orker? är det den allra första strategin som gäller eller? och kan ni inte skriva lite då och då? det är rätt tråkigt att detta inte fortsätter

IC:Teeth som nästan jämt är stridutrustad, ibland även när han sover, behövde nästan ingen tid för att göra sej redo, han satte bara på en smidig läder rustning ,förstärk med stålplattor, på Kal-Torak för att dem inte skulle skjuta ihjäl honom med pilar. men han började förbereda sina mentala krafter ifall dem skulle behövas i striden. sakta men säkert började han känna en välbekant spänning inuti huvudet som sakta växte sej starkare och starkare...

Redigerat av deiwos
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

OOC: Sorry att jag inte har varit inne... Jag har varit bortrest... Sorry att jag inte har sagt något.

Namn: Fenghis

Känd familj: Okänt

Ras: (Jag skulle vilja bevara mystiken kring min char, så jag berättar det inte nu.)

Vapen: Svärd och dolkar.

Possitiva sidor: Stark, stor, bra hörsel.

Negativa sidor: Dålig syn, Känner stor avsky för många raser, extremt orädd(Kan vara både negativt och positivt)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

OOC: Oint är väl redan general? Och jag tror inte att Fenghis är världens bästa ledare direkt.

IC: Fenghis hade somnat under något träd och när en av byborna vaknade honom hade många nya gelstalter dykt upp. Han förstod snart att det skulle bli något slags slag vid byn eftersom man redan hade börjat barrikera dörrarna in till katedralen. I dem höga tornen som sträckte sig upp från katedralen satt flera bågskyttar och sköt ner pilar mot dem anfallande svartalferna(svartalver?). Han kände adrenalinet pumpa in i hans blod och han drog långsamt ut sitt svärd ur skidan...

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

OOC: javist men jag tänkte på framtiden i rollspelet med och gjorde några konstateranden om vad du bör vara och inte vara.

IC: Spänningen i Teeths huvud kändes som ett muller vid det här laget och han började sakta släppa ut kraften som var samlad i hans huvud så att den inte skulle göra honom galen. När spänningen var helt borta igen satte han en än gång igång med att samla sina mentala krafter vilket gick lite snabbare nu.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

OOC: Låt Kanji va vad han själv vill? ;)

IC: Oint som såg Fenghis komma springande ropade:

- OOh! Ett par starka armar till, ju fler desstu bättre.

Han blev överfallen av ett gäng svartalver som hade omringat honom. Dom stod runt om honom och väntade på att han skulle röra sig. Då fick han en ide. Han högg sin yxa ner i en öltuna som stod bredvid honom, sen slog han sin yxa mot sin sköld och skapade gnistor. Ett hav av eld spred sig runt hans fötter medanshan sprang allt vad hans korta ben orkade.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

OOC: du vet att alkohol inte är så eldfängt och jag bestämde inte vad han skulle vara, han får gärna vara en joddlande ap docka om han vill men jag sa bara vad jag tyckte verkade bäst med hans sidor. Stor Stark modig. dem sidor som en soldat bör ha, och det är exakt vad han har.

IC: Teeth fortsatte att öva upp sina mentala krafter medans han väntade på att han skulle hitta några strider.

Redigerat av deiwos
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

OOC: Vet du att Orcher bara e på låtsas? :) De e fantasy, man får överdriva.

IC: Oint såg vad som höll på att hända. En bit bort restes en stor stenslunga upp. Den var riktad rakt mot katedralen. Han började springa och skrek till dom andra:

- Ta hand om svartalverna! Jag tar slungan!

Han kastade sig fram så snabbt han kunde genom den enorma mängden svartalver samtidigt som han undvek stick,hugg och pilar.

Plötsligt kände han att han blivit träffad i sin vänstra axel. Men adrenalinet pumpade så kraftigt så han kände ingen smärta. Han satte snabbt ner yxan och svärdet i bälltet och tog upp sin tvåhandsyxa.

Han svingade den som en galning..Eller en dvärg som gick bärsärk iallfall.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

OOC: det skadar inte att ha lite verklighet i ett roll spel. och orker finns bara i fantasy men dem är roliga ialafall

IC: När Teeth hörde Oint rop röt han en skarp order:''Nihörde vad han sade! vi skulle ta hand om svartalverna så låt oss SLAKTA DEM!!!'' Med dem orden satte han hälarna i Kal-Torak som störtade framåt med ett blodtörstigt vrål mot svartalverna. Den första slet Kal-Torak huvudet av den andra hög Teeth huvudet av den tredje slungade han ett litet eldklot i ögat på och Kal-Torak slet huvudet av honom med. Teet slungade ett ganska stort eldklot mot en svartalv som var på väg mot Oints rygg med en smal dolk i handen. Sakta men säkert kände han glädjen som bara striden kunde ge honom.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

• Skapa ny...