Kanji Skrivet 25 December 2005 Rapport Dela Skrivet 25 December 2005 Den rödhyade mannen morrade mot dvärgen och kastade sin kappa av björnpäls över axeln. "Dagen då jag talar med en dvärg är den dag då h*lvetet fryser till is" mumlade mannen lågt. OOC. Förlåt för att det blev lite kort.) Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Scones Skrivet 25 December 2005 Författare Rapport Dela Skrivet 25 December 2005 OOC: Spelar ingen roll att det är kort, sålänge det är bra ;D IC: Oint vars sinnen var skarpa trots hans korta längd uppfattade muttrandet i andra sidan rummet. - Min käre herre, ni är ingen vanlig människa va. Låt oss se skåda ditt ansikte och därav också en bit av din själ. Man kan läsa en människa genom att bara skåda dess ögon. Oint reste sig upp från bordet där han satt med den svarthåriga mannen han ej än visste namnet på och gick med sakta steg mot den mystiske rödhyade mannen. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst Soffan Skrivet 25 December 2005 Rapport Dela Skrivet 25 December 2005 (redigerat) Han drack lite smått från stoppet och hann inte svara dvärgen innan han började samtala med den rödhyade mannen vilket nu han nu kunde indentfiera sig lite mer om. Han tog fram en penningpung han hade vid bältet och gav det till bartendern. Innehållet var mer än vad bartendern trodde och betraktade påsen noncholant vis om det var rätt summa. "Ett rum för natten", Och sedan vände han sig till Dvärgen och log ett lätt leende nu. "Rowyn var namnet... Och denne gång bjuder jag på ölen, mästare dvärg." Sade han innan han tog sin kappa och gick ifrån dem allesammans för att ta sin plats i sitt hyrda rum. Redigerat 25 December 2005 av Rowyn Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Scones Skrivet 25 December 2005 Författare Rapport Dela Skrivet 25 December 2005 Oint vände sig bort från den rödhyade mannen och tackade Rowyn med en klapp på axeln medans han sa. - Nåväl, vad väntar du på bartender! Han sa att han bjöd, leta upp det störta stopet du har..Eller ta en hel hink! Sedan skrattade han mot Rowyn som gick in i det andra rummet. Oint vände sig åter mot mannen och tittade som förstenad i nacken på honom..Nu kände han obehag igen, nästan som att mannen i fråga hade ögon i nacken och kunde se han just nu. Han backade ett par steg, fortfarande fast med blicken i nacken på mannen. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Kanji Skrivet 25 December 2005 Rapport Dela Skrivet 25 December 2005 (redigerat) Den rödhyade mannen vände huvudet i riktning mot dvärgen. Ett långt ärr som sträckte sig i en sne linje ifrån det högra ögat till överläppen. Hans ena öga hade blivit obrukbart ifrån skadan som orsakade ärret men det andra ögat fungerade utmärkt och lyste i en orange ton. I mannens kropp ägde en rad tatueringar rum, och även en mängd ärr. En klinga var nedstucken i en skida på ryggen och två dolkar var nedstuckna i bältet. "Drazha groug fenghis touta feng" mumlade mannen på ett främmande språk medan han halsade sin andra öl. Redigerat 25 December 2005 av Kanji Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Scones Skrivet 25 December 2005 Författare Rapport Dela Skrivet 25 December 2005 (redigerat) Oint blev förvånad och sa: - Är du en demon? Och var det möjligen just en dvärg som orskade dej det där ärret? Och om jag inte misstar mig är din själv också väldigt ärrad och skör, den e fylld av hat och vrede. Om inte detta är sant, rätta mig då med dina egna ord min vän. Oint bugade sig och var nu i höjd med mannens knäskålar, sen reste han sig och tittade på mannen i väntan på ett svar. Redigerat 25 December 2005 av Skåningen Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Kanji Skrivet 25 December 2005 Rapport Dela Skrivet 25 December 2005 Mannen såg ner på dvärgen med en grym blick. Han ställde sig sedan upp och knäppte sin björnpäls, innan han klampade ut mot ytterdörren. Han möttes av en kall vägg av fukt innan regnet öste ner på honom och han bestämde sig snabbt för att stanna på värdshuset för natten. Han gick långsamt ut i värdshuset och lade sedan fram ett par mynt till bartendern. Bartendern tog motvilligt emot mannens pengar och gav honom sedan en rostig nyckel. "Den är till vinden... Det är allt du har råd med." Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Scones Skrivet 25 December 2005 Författare Rapport Dela Skrivet 25 December 2005 Oint som kände skam över vad han trodde var saningen, att en dvärg hade orskat det där ärret gick hastigt till baren och la fram ett par silvermynt och sa: - Inte ska en trött behöva sova på en vind utan varken säng eller ordentligt tak, här har du så det räcker till ett ordentligt rum. Tacka inte nej, tacka inte mig bara ta imot. Oint gick snabbt bort och satte sig ensam i ett hörn av rummet, han började vrida runt sitt skägg runt fingrarna och dra handen genom sitt stora buskiga hår. Under tiden drack han upp den hink han nu fått med öl och tittade bort mot det runda lilla fönstret som smattrade av regnstänk. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Kanji Skrivet 25 December 2005 Rapport Dela Skrivet 25 December 2005 Den rödhyade mannen slösade ingen tid utan gick rakt upp till det rum som han hade fått av dvärgen. Han kastade en sista blick mot dvärgen Oint som satt med sin öl. Han fortsatte sedan att gå uppför trappan. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Scones Skrivet 25 December 2005 Författare Rapport Dela Skrivet 25 December 2005 Oint tittade inte ens när mannen gick iväg till sitt rum. Han satt djupt förskjöten i sina egna tankar..Vem var den mystiske mannen? Vart kom han från? Vad var han? Var det en dvärg som orsakat hans skada? Hans frågor var åtskilliga men svaren var få. Så nu satt han där o tittade bort mot Orchen och Alven som suttit tysta hela tiden.. Han tog sig samman och reste sig upp och sa: - Bartis, ge mej ett rumm osså. Det har varit en hård dag och jag kan behöva en god natts sömn. Skickar du upp ett par stop öl osså så ska jag nog kunna sova som en björn i ide. Oint kände sig gammal där han hade suttit med alla de andra unga spänstiga männen. Själv var han fortfarande stark som en oxe, men hans reaktionsförmåga och hans rörlighet hade blivit sämre. Han gick bort och tog upp sin yxa och hans kniv och den halvfärdiga trägubben som han la ner i sin ficka, sedan gick han sakta upp för trappan. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Simpsons Skrivet 26 December 2005 Rapport Dela Skrivet 26 December 2005 Ähh, era tråkmånsar, vill inte ut på äventyr, men vad sägs som imorgon då? Vi sover en skön natts sömn nu, sen stiger vi upp och äter en brakfrukost med massor av öl, sen ger vi oss iväg? - Bartender, ge mig toppsviten! Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Kanji Skrivet 26 December 2005 Rapport Dela Skrivet 26 December 2005 (redigerat) OOC: Jag tycker att vi lämnar baren ett tag nu. Vad tycker ni? IC: Månen lyste som en blå sol på den becksvarta himlen. Den rödhyade mannen försökte sova så gott som möjligt. Han började tänka på varför han egentligen hatade denna dvärg... Hans namn: Oint Järnhand påminde så mycket om det regerande dvärg-kungasläktet: Järnhandskarna. Han började undra om dvärgen var släkt med järnhandskarna och om han var lika grym som de hade varit mot honom. Han kastade en sista blick upp mot himlen och stjärnorna. Dess eviga glitter lugnade honom och snart sov han som en stock... Redigerat 26 December 2005 av Kanji Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommendera inlägg
Gå med i konversationen
Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.