Scones Skrivet 8 Januari 2006 Författare Rapport Dela Skrivet 8 Januari 2006 Oint stod upp och sa: - Ja du långe, de e dig jag väntar på. Det blir en fin dag, solen står högt och det är vindstilla. Han log och drog en hand genom håret. Sen sträckte han sin hand till Tulgahr för att hjälpa honom upp. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Scones Skrivet 8 Januari 2006 Författare Rapport Dela Skrivet 8 Januari 2006 - Nej f*n! Oint vände om och sprang snabbt tillbaks mot katedralen. Han kom tillbaks 2-3 minuter senare med handen hårt knuten om en lock. - Hehe..En av ungarn gav mig en lock av sitt hår, så hon fick en bit av mitt skägg. Han skrattade och sa skrek sen: - INGEN vila förrän ikväll. Den som inte klarar detta, dra hem och odla bönor! Han vände sig om med ett leende och började raskt gå ner för den branta kullen. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Scones Skrivet 8 Januari 2006 Författare Rapport Dela Skrivet 8 Januari 2006 Oint gick en bit framför de andra och nynnade på en glad melodi. - Jag vila? Nej men en öl skulle sitta fint! Och något att mätta magen med. Han gick ner mot en närligande å och sa: - Vi tar vila nu grabbar! Sov ut och uträtta diverse behov för vi ger oss av så fort månen är tillräckligt stark för att visa vägen. Vilket borde vara om sisådör 5-6timmar. Oint gick ner och doppade huvudet i vattnet. -Smakar blod, jag tror det har varit en strid uppförs denna ån. Dit vi ska. Oint gick tillbaks till lägerelden någon hade gjort upp och satte sig för att dricka lite öl och få sig en bit mat. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Scones Skrivet 8 Januari 2006 Författare Rapport Dela Skrivet 8 Januari 2006 Oint drack upp sin öl och sa sen: - Nu går jag till sängs. Vi har en lång väg framför oss. Han vacklade upp halvberusad och satte på sig sin blåa nattmössa. - Fick den av min mor som liten..Kan inte släppa den. Han vandrade iväg till trädet där Tulgahr satt och slog sig ner bredvid honom och sa muntert: - Ett guldmynt för dina tankar min vän? Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
kola_king Skrivet 8 Januari 2006 Rapport Dela Skrivet 8 Januari 2006 (redigerat) Esteran befann sig visserligen en bit bort, men hörde tack vare sin alvhörsel på samtalet. Han kände sig lite skamsen över att tjuvlyssna, han hade trots allt inte känt någon av dem särskilt länge, men han kunde inte rå för det. Plötsligt hörde han prassel i buskarna bakom sig, såg sig om och hann precis ducka för en yxa som kom flygande mot honom. - Se upp! skrek han åt de andra. Redigerat 8 Januari 2006 av kola king Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
deiwos Skrivet 8 Januari 2006 Rapport Dela Skrivet 8 Januari 2006 Teeth blev irriterad när han väcktes av skrik och oljud och muttrade irriterat ''när jag äntligen blir kvitt min sömn sjuka så blir jag väckt av massa buller.'' sedan ropade han '' Vad är de frågan om? blir vi anfallna?'' sade han halvt på skämt. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Scones Skrivet 8 Januari 2006 Författare Rapport Dela Skrivet 8 Januari 2006 Oint tog upp ett blad från busken, luktade på det och sa: - Orc.. Det luktar Orc, men jag tror han var ensam och vi kan nog sova väl inatt..Men jag sätter vakter, Tulgahr och jag tar första vakten och Teeth och Esteran den andra. Oint vandrade bort till brasan och satte sig ner stirrande in i elden. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Scones Skrivet 8 Januari 2006 Författare Rapport Dela Skrivet 8 Januari 2006 - Osså kommer någon och dödar dig, ingen annan e vaken o alla blir dödade i sömen? Nej! 2 Vakter, det är en order! Jag tar första med dig, Teeth du tar andra. Oint tittade upp mot Tulgahr och sa sedan: - Inte för att jag inte litar på dig, det är för din egen säkerhet likaväl som min. Oint återgick till den sprakade brasan och började trumma med fingrarna på sitt ben. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Scones Skrivet 8 Januari 2006 Författare Rapport Dela Skrivet 8 Januari 2006 Oint tittade upp och sa lugnt: - Sålänge vi inte behöver bära dig för att du sommnat på slagfältet så ska jag inte tvinga dig. Han skrattade lätt och tömde sen sin fickplunta i ett svep och sa: - Tur att man har ett par reserver. Han öppnade väskan och tog upp en av säkert 50st andra små fickpluntor. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
deiwos Skrivet 8 Januari 2006 Rapport Dela Skrivet 8 Januari 2006 nån som har nåt att sova på? jag som höll på att somna trots att jag lider av nån antisömn sjukdom. de kommer att ta minst en timme för mej att somna. gnällde Teeth Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Scones Skrivet 8 Januari 2006 Författare Rapport Dela Skrivet 8 Januari 2006 Oint tittade bort mot Teeth, log och sa: - Den bästa medicinen är väll en öl skulle jag tro. Eller ett hårt slag med min hammare i huvudet men jag tror du föredrar det första. Han tog upp en fickplunta ur sin ryggsäck och slängde bort den till Teeth. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Scones Skrivet 8 Januari 2006 Författare Rapport Dela Skrivet 8 Januari 2006 Oint ryckte till och spillde öl över sina byxor och skrek: - Ni hörde vad han sa! Upp med er! Han sprang fram o sparkade till alla som låg och sov. Sen tog han sin packning och väntade på att alla skulle börja springa nerför floden där han pekade. Han sprang snabbt fram till Tulgahr med yxa och sköld i händerna och sa: - Vad har du sett? Vad har du hört? Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommendera inlägg
Gå med i konversationen
Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.