Scones Skrivet 26 December 2005 Författare Rapport Dela Skrivet 26 December 2005 Oint hade svårt att sova, han kunde inte släppa tanken från den rödhyade mannen. Tillslut somnade han, och han drömde en drömm om att denna mannen jagade honom nerför ett berg. Och i slutet fans en eld, större än h*lvetet. Precis innan den korte dvärgen skulle springa ner i avgrunden vaknade han och tillochmed han slog huvudet i taket så att en bräda lossnade och slog till han igen i huvudet. Han steg upp och tittade ut genom fönstret och sa för sig själv - Det här blir en fin dag. Jag tror jag ger mig ut och letar efter äventyr i dom höga bergen norr om denna lilla by. Han gick ner o satte sig i baren med ett tovigare skägg än dagen före, bartendern var därimot glad och visslade på nått som lätt hemskt i dvärgens öron. -Äh håll klaffen o ge mig nått att äta och dricka, ett stort lass ska det va! Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Kanji Skrivet 26 December 2005 Rapport Dela Skrivet 26 December 2005 (redigerat) OOC: Den rödhyade mannens namn får bli "Fenghis" IC: Fenghis satt redan vid baren med en stor bit rått, blodigt harkött. Hans sylvassa tänder slet sönder köttet mer och mer för varje tugga. Han hade också märkt att solen sken och hade gått ut och jagat. Det hade börjat snöa utomhus och värdshuset var iklädd ett tjockt vitt lager. Han hade fäst en hartass i ett skinnsnöre runt halsen och hade gjort ett likadant till som låg helt orört på bardisken. Redigerat 26 December 2005 av Kanji Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Scones Skrivet 26 December 2005 Författare Rapport Dela Skrivet 26 December 2005 Oint flyttade närmre den rödhyade mannen. - Nåväl..Får man höra ditt namn idag då? Jag har inget imot dig, och hoppas att du inte har alltför mycket emot mig? Oint slukade ett helt bröd och en massa bacon i bara ett par tuggor och bad om påfyllning medans han väntade på ett svar från mannen. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Kanji Skrivet 26 December 2005 Rapport Dela Skrivet 26 December 2005 -Fenghis... Fenghis är mitt namn. Ditt namn är Oint Järnhand... Är du på något vis släkt med Järnhandskarna? Fenghis tog upp sitt öl och drack lite. Han torkade av sig med sin kappa och bad bartendern om påfyllning. Han sträckte ut armen över bardisken och lyfte upp hartassen som han hade lagt där. Den var blodig och trasig och stank av torkat blod. - Denna hartass fick jag av Sten Järnhandske innan han förråde mig-... Fenghis slutade att tala. Han fick syn på tre soldater utanför värdshuset. De såg trötta ut och gick in i värdshuset. Fenghis reste sig upp och kramade vänskapligt en av soldaterna. Han bar en stor namnbricka som det tydligt stod Calgar Stridsdolk på. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Scones Skrivet 26 December 2005 Författare Rapport Dela Skrivet 26 December 2005 Oint satt som stumm..Han hade haft fel.. - Nej min käre Fenghis, jag vet vem Järnhandske är. Men jag är inte släkt med honom. En förrädare av dvärgfolket och mänskligheten är vad han är. Oint visste inte säkert om Fenghis lyssnade när han stod och kramade denna Calgar Stridsdolk men han pratade på ändån. Han höjde sitt stop och slukade det i ett drag sen reste han sig upp och betalade bartendern med ett par coppar mynt. Han vandrade tyst ut ur värdshuset med handen tätt sluten runt sin yxa och med den andra knuten hårt. När han kom ut på gatan tog han upp sin hand till munnen, stoppade två fingrar i munnen och visslade högt. Över en kulle lite längre bort kunde man se en björn komma luffsande, den var brun och inte särskillt stor för att vara en björn. Den sprang fram till Oint och han tog upp en fisk ur sin ryggsäck som han slängde åt björnen.. - Grizz, den ända jag litar fullt och fast på. Efter att han sagt detta log han bakom skägget och började vandra nerför gatan i den djupa snön. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Icey Skrivet 26 December 2005 Rapport Dela Skrivet 26 December 2005 En dvärg springer fran till Oint med blodet rinnande. och skriker "DEM ANDRA HÅLLER PÅ ATT TA ÖVER STADEN!!!!" och sedan avlider långsamt och försvinner bort från gatan. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Simpsons Skrivet 26 December 2005 Rapport Dela Skrivet 26 December 2005 I samma stund kommer Vince in och går fram mot baren, Ähh, -den lilla dvärgen sa att de höll på att ta över staden, tss... två svart alver som jag sköt med pilbågen... inga problem, fortsätt ni med frukosten bara. - Ey bartender! Släng hit två stop och två brödskivor.. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Scones Skrivet 26 December 2005 Författare Rapport Dela Skrivet 26 December 2005 Oint tog tag i Vinces axel och sa lugnt. - Haha min vän, det märks att du fortfarande e ung.. En svartalf kommer aldrig ensam eller 2..Eller 10. Svartalfer ger sig inte ut om dom inte är 100tals.. Vi har en stor strid framför oss... Vi måste få in allt folket i katedralen längre bort, kan du fixa det Vince? Ta med dig min björn och skynda dig. Jag ska försöka hitta villiga krigare. Svartalferna kommer ikväll. DOm attackerar aldrig i ljus. När Oint hade sagt detta spreds ett leende över munnen på han -Äntligen en strid! mummlade han för sig själv medans han gick bort mot en av bondgårdarna som låg ett par hundra meter därifrån. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Simpsons Skrivet 26 December 2005 Rapport Dela Skrivet 26 December 2005 (redigerat) -Tss, skulle jag vara oerfaren? Undra då vad det var för några varelser.. Vince tog med sig Oints björn och gick ut för att finna krigare i byn. Efter cirka 2 timmar kom Vince tillbaka till baren, de hade ett par hundra bybor och krigare med sig. något att göra stor affär över? nej.... <_< man får nog ej ha två karaktärer :P Redigerat 26 December 2005 av Simpsons Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Scones Skrivet 26 December 2005 Författare Rapport Dela Skrivet 26 December 2005 (redigerat) Gjorde ingen stor affär över det hela ;) rättade dig bara. 2 karaktärer? OOC: Oint kom tillbaks med ett klent gäng bönder som hade valt att strida för sin by. - Bra Vince, nu måste vi föra resten i säkerhet. Och våra soldater måste vi träna och rusta för strid. Finns det någon smed i närheten? Vi lär behöva många svärd och bågar om denna striden ska vinnas. Oint skruvade fingret i skägget och sa sedan fundersamt.. - Men..Staden e stor och vi har bara ett 50tal män som kan strida..Resten e barn och gammla.. Vi måste bestämma ett ställe som vi försvarar till alla kostnader. Vad sägs som den stora katedralen? Den e stor och har höga torn, och vi kan gömma barn och gammla i källaren. Vad tycker du min alvvän? Oint kastade åt sin björn ännu en fisk och viskade något bara han förstod. Redigerat 26 December 2005 av Skåningen Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Simpsons Skrivet 27 December 2005 Rapport Dela Skrivet 27 December 2005 2 karaktärer, du har björnen med :P Nu bestämmde du över min karaktär med, du sa vi! -Bra idé Oint, jag tar de gammla och unga till katedralen. -Du kan väl ta med dig de som ska kriga till skyttebanan?? Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
deiwos Skrivet 27 December 2005 Rapport Dela Skrivet 27 December 2005 (redigerat) Plötsligt kom Teeth framridande på en stor varg med 25 orker i följe som också red på vargar. ''Vad händer här? Det ser ut som de vankas strid men vad vet jag, jag hörde bara ett rykte om att svartalver skulle anfalla staden och undrar om ni behöver hjälp.'' Redigerat 27 December 2005 av deiwos Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommendera inlägg
Gå med i konversationen
Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.