Hoppa till innehåll

Rollspela

Scones

Rekommendera inlägg

• Svar 383
  • Skapat
  • Senaste svar

Ledande medlemmar i detta ämne

Ledande medlemmar i detta ämne

Fenghis sprang mellan den täta skogen och med jämna mellan stannade han upp för att kolla om han sprang i rätt riktning. Mycket tidigare än han hade tänkt sig kom de fram till de marscherande Skogstrollen. De var verkligen inte lika starkt byggda som Stentrollen och därmed inte alls lika starka. Fenghis yttrade ett högt vrål och sprang in till Skogstrollen. De reagerade med smärre förvåning när Fenghis svärd kom flygande ner från ingenstans. De var runt 20 stycken.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Oint stod ensam kvar med Tarloc.

- Vad ska en lönfett dvärg som du göra mot mig? sa Tarloc kaxigt.

Oint tittade rakt in i ögonen på Tarloc och skrockade:

- Jadu, jag hade tänkt döda dig. Men har du nått bättre förslag så får du gärna berräta det nu..Men du? Du vill väll inte försöka döda mig när jag bara har ett spjut att slåss med? Ska du inte ens ge mig ett riktit vapen. Det är ju värst vad herr Tarloc är modig.

Oint log stort och väntade på svar från Tarloc.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

När Teeth såg skogstrollen sjönk hans mod eftersom han visste att magi inte bet på dem men så fick han en idé och slungade ett eldklot precis framfor ett skogstrolls fot så att marken under fåten försvann, det ramlade sedan började Teeth hugga huvudet av det samtidigt som kal-torak slet i ansiktet på den.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Tarloc log och sa:

-Jovisst ska du få ett vapen fete dvärg.

Han trollade fram Oints båda yxor och sköld med ett enkelt svep med handen.

- Är du redo nu då? Oint, son av den klene Ragnar Järnhand.

Oint tog upp sina yxor och sin sköld och sa:

- Jadu.. Jag är redo för din död.

Oint hoppade fram genom luften och högg mot Tarloc som blev till rök innan yxan nått han. Oint blev arg och sa:

- Nu igen? Är du så ful att du går upp i rök för att jag ska slippa se ditt ansikte?

Han hoppade på Tarloc igen men samma sak hände. Då sa Oint:

Jasså, vilken man du e. Försvinna hela tiden. Du är väll rädd för mig.

Jag är din största rädsla e jag inte?

Oint stod still och avvaktade vad Tarloc skulle göra härnäst.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

i hans blodtörstiga iver hugger han odjuret hejdlöst fastän den redan varit död. han drar ur sina dolkar ur den söndersprättade kroppen ser sig omkring med omruskningar från huvudet då hör han långt bort hur krigstrummor slogs på och hur marken började skjälva

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

• Skapa ny...