Scones Skrivet 27 December 2005 Författare Rapport Dela Skrivet 27 December 2005 OOC: OOC= Out of character IC= In character. IC: - Det ska tända snabbt och släckas snabbt. Allt för att få så mycket rök som möjligt. sa Oint bestämmt. Oint skruvade på sig och tittade runt sig..Han var förvånad över att vara ledare..Han hade alltid annars bara bestämt över sig själv. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
deiwos Skrivet 27 December 2005 Rapport Dela Skrivet 27 December 2005 (redigerat) ''Då blir gran bäst det händer att det blir skogsbränder bara för att en gnista kommer in närheten av en gran ibland! vet du om det finns några hus av gran eller vart det finns granar inne i staden?'' Redigerat 27 December 2005 av deiwos Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst Soffan Skrivet 27 December 2005 Rapport Dela Skrivet 27 December 2005 OOC(Out Of Character): Då säger vi så ^^ IC(In Character): Han nickade lätt åt Oints order och vandrade därifrån mot en skara bönder vilka stod där med höggafflar och allt vad vasst de hade kunnat frammana. - Hör upp! Jag ska lära er att vifta hotfullt med de vapen ni har. Så försök se lite mer ondskefullare. För de fiender vi kommer möta kommer göra era liv något fruktansvärt även om vi skulle vinna. En man kom ut med en bunt med ganska långa och tjocka pinnar som man lätt kunde hålla i. - Ta varsin pinne och slåss med varandra. Först att en attackerar och en försvarar. Fortsätter ni så med att byta. Två & två om ni förstår mig nu damer. Hans röst var hög och bestämd då han gav ut order till de ointelligenta bönderna som plötsligt började hamra på varandra som sega talkottar. Rowyn tittade på med en viss dyster och motvilligt skrattretande blick. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Scones Skrivet 27 December 2005 Författare Rapport Dela Skrivet 27 December 2005 Oint tittade först på Rowyn som stod och skrek på bönderna, sen vände han sig mot Teeth och sa. Ja..Jag uppmärksammade det under förra natten..Värdshuset är gjort av torkad gran..Om du skulle kunna riva hela det så har..Jag fick just en riktigt bra ide. Oint tog upp en liten fickplunta ur sin ficka och hällde den på ett par torra grenar i närheten. Han tog två stenar och fick fram en gnista rätt så snabbt. Gnistan tog fyr i ölet och en 1 meter hög låga flög upp och svede hans panna. - Tror du att du kan fixa det jag just visade? Skrattade Oint nöjt. Sen gick han bort till Rowyn och sa: - Dom är inget vidare på att slåss..Jag såg precis en som råkade slå sig själv i huvudet när han siktade på den andres ben.. Vi kanske borde visa dom hur man gör? Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
deiwos Skrivet 27 December 2005 Rapport Dela Skrivet 27 December 2005 (redigerat) OOC: när är solnedgången? förut så var de ju vid 4 tiden. så jag skulle anta att klockan är ca 5 i rollspelet nu. IC:Teeth red bort till sina ryttare på sin tama varg Kal-Torak. och började ryta order. '' Vi ska se till så att fienderna börjar brinna och inte se nåt men först så ska vi dra några granar och lägga framför katedralens port. 3 av er ta och riv värdshuset och släpa hit det ta med 10 tunner av den starkaste ölen med för den delen, alkohol är bra att elda med. OCH RASKA PÅ DET ÄR BARA NÅGRA TIMMAR TILL SOLNEDGÅNGEN. 2 vatten och 2 eld shamaner torkar ut träet när ni vargarna drar dit det. NÅGRA FRÅGOR??. BRA. VÄRKSTÄLL NU!!'' nöjt såg han hur orkerna började hugga ner trän och hur vargarna släpade dit dem medans dem 4 shamanerna började torka ut dem. och hur dem 3 orkerna började riva värdshuset och några vargar rulla dit ölen. Redigerat 27 December 2005 av deiwos Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Scones Skrivet 27 December 2005 Författare Rapport Dela Skrivet 27 December 2005 OOC: Vi väntar lite till..Har nämligen 2 andra killar som vill joina..Låter dom joina innan striden..Ett rollspel ska ta tid vettu ;) Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst Soffan Skrivet 27 December 2005 Rapport Dela Skrivet 27 December 2005 Han skrockade gott åt dvärgen och nickade lätt åt honom. - Ett sant nöje, mästare dvärg. Sade han medan han gick fram till bönderna. Han drog nu sitt egna svärd och tog av sig kappan. - Flytta på er... Låt oss nu visa er hur det går till. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
deiwos Skrivet 27 December 2005 Rapport Dela Skrivet 27 December 2005 (redigerat) OOC: javisst. men det kommer ju fler strider och fler värdshus och återupbygnaden av stad och sånt. men kan dem som nu ska ansluta sej göra det snart?? är en otålig person Redigerat 27 December 2005 av deiwos Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Scones Skrivet 27 December 2005 Författare Rapport Dela Skrivet 27 December 2005 (redigerat) OOC: Sonic02 och Zwailon. I ett rollspel är inte striderna det viktigaste, det är att skapa stämningar utanför striden och runt om. IC: Oint drog upp sin yxa och sin sköld och som glänste i solen. Han vände sig mot bönderna och sa: - Kom ihåg, lämna aldrig er oskyddade. Oint höjde sin yxa och frågade Rowyn: - Nåväl, är du redo min käre Rowyn? Redigerat 27 December 2005 av Skåningen Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Kebabmannen Skrivet 27 December 2005 Rapport Dela Skrivet 27 December 2005 (redigerat) Ett galopperande ljud hördes på byns gator.Centauren Nymfo som hade blivit uppväxt i en alvby letade efter ett ställe att bo på den kommande natten.När han sprang genom byn Så såg han inga människor.Han undrade var dom var.Efter en stund Så såg han en dvärg prata med en människa vid en skara människor som slogs med pinnar. -Goddag min goda dvärg,ja letar efter nått sorts äventyr efter som jag inte har något annat att göra med livet.Vett du kanske var ja kan hitta nått sånt? Redigerat 27 December 2005 av sonic02 Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst Soffan Skrivet 27 December 2005 Rapport Dela Skrivet 27 December 2005 - Alltid redo, Mästare Dvärg. Sade han och drog fram en avlång dolk som var nästan lika långt som hans vanliga svärd. Han måtte ett slag mot Oints sköld och sedan mot Oints vänstra sida. Detta skulle bli en såväl intressant strid som han skulle minnas gott. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Scones Skrivet 27 December 2005 Författare Rapport Dela Skrivet 27 December 2005 (redigerat) Oint vände sig bort från Rowyn och tittade på den långa ståtliga centauren och sa: - En centaur..Det är inte varje dag man ser en av ert släkte.. Jo min vän, du har precis landat mitt i ett äventyr utan dess like.. Svartalver ska invadera denna by redan ikväll..Vet du hur man krigar så är du mer än välkommen. Vad är ditt namn förresten? Oint tittade fortfarande upp på Centauren som stod där ståtlig och stor framför den korte och skäggige dvärgen. Han blockerade Rowyns slag med sin yxa. Han slog ett slag mot Rowyn men missade med en hårsmån. Sedan tog han upp sin sköld i huvudhöjd och stormade mot Rowyn i full dvärg fart. Redigerat 27 December 2005 av Skåningen Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommendera inlägg
Gå med i konversationen
Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.