Hoppa till innehåll

Rollspela

Scones

Rekommendera inlägg

• Svar 383
  • Skapat
  • Senaste svar

Ledande medlemmar i detta ämne

Ledande medlemmar i detta ämne

Oint blev förvånad över att han hoppat bort från hans rusningsattack men fick en ide snabbare än vinden.

Precis innan klingorna från Rowyns välslipade svärd skulle slå ner i hans sköld riktade han den så att solljuset reflekterades mot Rowyn.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Rowyn bländades av ljuset och vände bort blicken backade undan från Oint nu. Förbannat! Tänkte han medan han försökte få tillbaka sitt synfält igen innan Oint fick för sig att attackera honom.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Oint ville inte hoppa på Rowyn direkt med risken för att skada bådes sig själv och Rowyn så han väntade tills Rowyn kunde se någorlunda igen.

- Som ni ser männ, styrka och snabbhet är inte alltid ert bästa vapen..

Sedan riktade han ett tungt slag mot en av Rowyns klingor samtidigt som han skrek ut något ohörligt för allas öron.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Rowyn parerade slaget med båda svärden och det var på håret att Oint hade fått in ett riktigt bra slag där. Rowyn knuffade undan Oint så gott han kunde men trots så liten han var så var han stark och svår att knuffa undan.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Oint följde sakta efter mannen och gick sedan modigt fram till mannen som han knappt nådde upp till bröstet på och sa:

-Jag är rädd min herre att jag måste få veta lite mer om dig. Jag är nämligen en väldigt nyfiken dvärg och en skugga är inte särskillt intressant.

Hela tiden höll Oint ett fast grepp om sin yxa han hade i bältet och hans ansiktsuttryck var spänt och väldigt koncentrerat, minsta rörelse från skuggan och yxan skulle flyga upp.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Oint stod tyst en stund men sa sedan:

- Jag är en dvärg med skarpa sinnen..Men inte ens jag har ögon i nacken. Så..Vad är du igentligen för något? Varför är du här? VEm har skickat dig? Vad är ditt favoritöl?

Till det sista han hade sagt skrattade Oint muntert och släppte yxan för att istället göra en snöboll medans han väntade på svar från Skuggan.

Redigerat av Skåningen
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Oint tittade mot skuggan och sa:

-Jaha du Tulgahr..Kan du isåfall svara på en sak.Är du villig att hjälpa oss i vår strid mot svartalverna? Det är min sista fråga.

Oint kastade nu snöbollen mitt i skallen på en bybo och tittade sedan bort och visslade på en fånig mellodi.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

• Skapa ny...