Gäst Perisoreus Skrivet 12 Januari 2006 Rapport Dela Skrivet 12 Januari 2006 Jag har aldrig gillat Laila så mycket, men jag tycker inte att hon borde avgå. Naturkatastrofer kan ingen rå för och denna hade man verkligen inte kunnat förbereda sig på (av alla tider på året så hände det just på julen när ingen arbetar). Jag tycker att det är bara löjligt att man fortfarande skall grina efter förlusten för det var ju ändå massvis med folk i Sverige som inte berördes av tsunamin och ändå plågas vi med så här stor uppmärksamhet kring olyckan. Nu skall man fokusera på återuppbyggnaden i ALLA länder som drabbades och inte bara koncentrera sig på Thailand. Det att Thailand så ofta nämns på nyheterna är bara därför att det fanns västerlänningar där. Om det inte funnits det så skulle man knappt alls ha med det bland rubrikerna och de flesta svenskar skulle inte ge ett enda öre i bistånd. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Fusion Skrivet 12 Januari 2006 Författare Rapport Dela Skrivet 12 Januari 2006 Men när hon fick reda på att detta hade hänt gick hon inte omedelbart till arbetet istället tittade hon klart på teatern. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst Perisoreus Skrivet 12 Januari 2006 Rapport Dela Skrivet 12 Januari 2006 Hon kunde omöjligen ha förstått katastrofens omfattning, eftersom det under hennes livstid inte har hänt något som skulle kunna mäta sig med den. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Fusion Skrivet 12 Januari 2006 Författare Rapport Dela Skrivet 12 Januari 2006 Men hon borde iallafall gå och undersöka hur stor katastrofen var,hon är ju utrikesminister,det är hennse jobb kan hon inte sköta den den borde hon avgå självmant. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst Perisoreus Skrivet 12 Januari 2006 Rapport Dela Skrivet 12 Januari 2006 Det var jul och då är alla människor väldigt lata på att göra någonting. Hon trodde inte att katastrofen hade en sådan omfattning och tänkte säkert därför att ärendet kunde vänta tills hon sett teaterpjäsen. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Fusion Skrivet 12 Januari 2006 Författare Rapport Dela Skrivet 12 Januari 2006 Vare sig det är jul eller inte,hon är faktiskt utrikesminister..säger det något till dig? Hon är en högt uppsatt person som borde ta jobbet på allvar,men tyvärr så gjorde hon inte det och nu får hon ta konsekvenserna,alltså att bli kritiserat och att många vill att hon ska få avgå. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst Perisoreus Skrivet 12 Januari 2006 Rapport Dela Skrivet 12 Januari 2006 Om hon skall avgå tycker jag inte att hon skall göra det p.g.a. tsunamin, utan p.g.a. att hon gör något olagligt el. något annat dylikt. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Fusion Skrivet 12 Januari 2006 Författare Rapport Dela Skrivet 12 Januari 2006 Slutar hon eller inte,saken har skett och hon kan inte göra något åt det..men det var sorgligt alltså tsunamin! Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst Perisoreus Skrivet 18 Januari 2006 Rapport Dela Skrivet 18 Januari 2006 Jag håller med om att det var sorgligt, men människorna borde inte rikta sin sorg mot att försöka hitta någon som var skyldig till tsunamin, för det var en ren olyckshändelse. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Goglashszzz Skrivet 9 Februari 2006 Rapport Dela Skrivet 9 Februari 2006 alltså om det var några som var skyldiga var det dom där (kan inte namnet ) typ vädergubbarna som visste att det skulle hända men inte ville säga för dom va rädda om turismen :cry: Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
lundquist Skrivet 10 Februari 2006 Rapport Dela Skrivet 10 Februari 2006 Varför ska de avgå ? de gjorde nog det som dem tyckte var rätt. Jag tror inte på att så mga här hade kunnat komma på den bästa lösningenpå so kort tid. Dessutom fick de inte veta all fakta. Det fick bara veta att de kommit en tsunami och svenskar var döda. De visste inte hur mga svenskar som vr döda. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Goglashszzz Skrivet 10 Februari 2006 Rapport Dela Skrivet 10 Februari 2006 i allfall tror jag att jag in te kunnat handla bättre själv Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommendera inlägg
Gå med i konversationen
Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.