Hoppa till innehåll

Göran Persson Och Laila Freivalds,borde Avgå?

Fusion

Rekommendera inlägg

Gäst Perisoreus

Jag har aldrig gillat Laila så mycket, men jag tycker inte att hon borde avgå. Naturkatastrofer kan ingen rå för och denna hade man verkligen inte kunnat förbereda sig på (av alla tider på året så hände det just på julen när ingen arbetar). Jag tycker att det är bara löjligt att man fortfarande skall grina efter förlusten för det var ju ändå massvis med folk i Sverige som inte berördes av tsunamin och ändå plågas vi med så här stor uppmärksamhet kring olyckan. Nu skall man fokusera på återuppbyggnaden i ALLA länder som drabbades och inte bara koncentrera sig på Thailand. Det att Thailand så ofta nämns på nyheterna är bara därför att det fanns västerlänningar där. Om det inte funnits det så skulle man knappt alls ha med det bland rubrikerna och de flesta svenskar skulle inte ge ett enda öre i bistånd.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

• Svar 61
  • Skapat
  • Senaste svar

Ledande medlemmar i detta ämne

Ledande medlemmar i detta ämne

Gäst Perisoreus

Det var jul och då är alla människor väldigt lata på att göra någonting. Hon trodde inte att katastrofen hade en sådan omfattning och tänkte säkert därför att ärendet kunde vänta tills hon sett teaterpjäsen.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Vare sig det är jul eller inte,hon är faktiskt utrikesminister..säger det något till dig?

Hon är en högt uppsatt person som borde ta jobbet på allvar,men tyvärr så gjorde hon inte det och nu får hon ta konsekvenserna,alltså att bli kritiserat och att många vill att hon ska få avgå.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gäst Perisoreus

Jag håller med om att det var sorgligt, men människorna borde inte rikta sin sorg mot att försöka hitta någon som var skyldig till tsunamin, för det var en ren olyckshändelse.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

• 4 veckor senare...

Varför ska de avgå ? de gjorde nog det som dem tyckte var rätt. Jag tror inte på att så mga här hade kunnat komma på den bästa lösningenpå so kort tid. Dessutom fick de inte veta all fakta. Det fick bara veta att de kommit en tsunami och svenskar var döda. De visste inte hur mga svenskar som vr döda.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

• Skapa ny...