Hoppa till innehåll

"försvunnet" Cd-utskick.


Opooa
 Dela

Rekommendera inlägg

Hej, jag skulle behöva lite hjälp men att få i ordning min dators CD-utskick som kraschade efter att jag öppnat en elakartad länk (vilken hette något i stil med "crash me" om det är till någon hjälp.)

När jag sätter igång datorn meddelar den att den inte kan inte CD-enheterna innan Windows startar upp.

När den väl är igång så lyder inte någon av utskicken knapptryck och även om jag så tar ut en av dem manuellt och sticker i en CD så reagerar inte datorn på det.

 

Jag har försökt med systemåterställningar, ghost och jag gav mig även på att försöka ominstallera XP med startdisketter men utan framgång

Har ni några tips?

 

Tack på förhand.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Aj, tyvärr verkar det som om dina cd uttag gått sönder, finns flera virus och andra sådana saker som kan förstöra dina cd uttag.

Jag råkade klicka på en sån en gång och mina cd uttag började låta, men jag lyckades stänga av datorn på mindre än 5 sekunder så de tog ingen skada.

 

Det ända sättet verkar vara att köpa nya cd-utskick.

De kostar som tur är inte mycket.

Redigerat av Omega99
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Först bör du testa detta iaf...

 

 

1. Startmeny->Kör

2. Skriv: cmd

3. Skriv diskpart och därefter list volume

 

Nu ser du all media datorn känner av.

Om det skulle vara så att du ser en volym som inte har en enhetsbeteckning, så är det förmodligen CDromen...

 

Isf fortsätter du:

 

4. Skriv Select volume X (där X motsvarar siffran av den volym som saknar beteckning)

5. Nu skriver du assign letter=X (där X motsvarar den bokstav du vill ge enheten)

 

Starta om datorn.

Nu skall enheten bli synlig och fungera igen.

---------------------------

 

Om du inte ser någon enhet utan beteckning i diskpart, bör du testa att dra ur elkabeln till datorn. Koppla även ur CD-enheterna HELT från datorn. Låt det vara så i 5-10 minuter och koppla ihop igen.

Skulle även kunna cleara CMOS-jumpern medan du ändå håller på.

 

Jag vet att detta har fungerat för vissa med ditt problem. Jaja, det är bara att testa

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Först bör du testa detta iaf...

 

 

1. Startmeny->Kör

2. Skriv: cmd

3. Skriv diskpart och därefter list volume

 

Nu ser du all media datorn känner av.

Om det skulle vara så att du ser en volym som inte har en enhetsbeteckning, så är det förmodligen CDromen...

 

Isf fortsätter du:

 

4. Skriv Select volume X (där X motsvarar siffran av den volym som saknar beteckning)

5. Nu skriver du assign letter=X (där X motsvarar den bokstav du vill ge enheten)

 

Starta om datorn.

Nu skall enheten bli synlig och fungera igen.

---------------------------

 

Om du inte ser någon enhet utan beteckning i diskpart, bör du testa att dra ur elkabeln till datorn. Koppla även ur CD-enheterna HELT från datorn. Låt det vara så i 5-10 minuter och koppla ihop igen.

Skulle även kunna cleara CMOS-jumpern medan du ändå håller på.

 

Jag vet att detta har fungerat för vissa med ditt problem. Jaja, det är bara att testa

 

 

 

 

Tack så väldigt mycket för tipsen!

Ska se till att försöka mig på dem ikväll.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

  Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

 Dela

×
  • Skapa ny...