GBackis Skrivet 27 December 2005 Rapport Skrivet 27 December 2005 (redigerat) Som titeln lyder så funkar PS1 spel till min PS2 enhet men samtliga PS2 spel får bara "disc read error". Har öppnat upp enheten och justerat samt rengjort linsen utan att det har förbättras. Iom att PS1 spel fungerar som vanligt så bör ju inte lasern ha pajat, eller? Någon som vet vad problemet kan vara? Redigerat 27 December 2005 av GBackis
allest4 Skrivet 27 December 2005 Rapport Skrivet 27 December 2005 :unsure: vet du om man behöver ha nätverkskiva för att spela online asså jag har den lilla ps2 o internet sladden men måste man ha skivan :unsure: :ph34r:
Juppy Skrivet 28 December 2005 Rapport Skrivet 28 December 2005 Som titeln lyder så funkar PS1 spel till min PS2 enhet men samtliga PS2 spel får bara "disc read error". Har öppnat upp enheten och justerat samt rengjort linsen utan att det har förbättras. Iom att PS1 spel fungerar som vanligt så bör ju inte lasern ha pajat, eller? Någon som vet vad problemet kan vara? Om du har ett chipat PS2 eller kört brännda spel på den så finns det en minimal chans att linsen har sabbats. annars får du nog lämna in den på lagning.
Rekommendera inlägg