Hoppa till innehåll

Wifi


HAB
 Dela

Rekommendera inlägg

jag har köpt mkds o h jag vill köra med wfc men när jag trycker test connect så säger den "Connetcted to acces point but unable to connect o server"

Jag har en router och bredband och jag har skriit in IP och allt man ska skriva in. vad ska jag göra???

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

jag har köpt mkds  o h jag vill köra med wfc men när jag trycker test connect så säger den "Connetcted to acces point but unable to connect o server"

Jag har en router och bredband och jag har skriit in IP och allt man ska skriva in. vad ska jag göra???

 

strunta i att ställa in inställningarna och klicka på search for a access point.

om den hittar routern så ser du ett hänglås:

 

1.Är den grön och öppen (hänglåset) så är inställningarna correct.

 

2.Är den röd och stängd så är det någoting som är fel eller fattas i inställningarna.

Felet dyker upp då ifall du trycker där och så får du skriva i det som är fel.

 

3.är hänglåset grå och stängd så kan du inte lägga till den.

 

Är inte routern trådlös så är det inte så konstigt.Har routern en antenn?

Redigerat av Ray2704
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag hade ungefär samma problem. men till slut kunde jag spela och då blev jag överlycklig. men... jag han spela i typ 3 minuter sen la det av. för att få det att funka var jag tvungen att köpa en sån där USB-adapter och stänga av brandväggen när jag skulle spela. Vad har du för router? här finns en sida där du kan se hur bra routern fungerar tillsammans med nintendo DS Wi-Fi: http://www.nintendowifi.com/customersuppor...ortedRouters.do Du kan ju alltid testa att stänga av brandväggen när du spelar. lycka till.

Redigerat av retromonster
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

jag har köpt mkds  o h jag vill köra med wfc men när jag trycker test connect så säger den "Connetcted to acces point but unable to connect o server"

Jag har en router och bredband och jag har skriit in IP och allt man ska skriva in. vad ska jag göra???

 

det där var fel. är den grön betyder det att din router inte har någon WEP nyckel, vilket betyder att vem som helst kan komma åt den även ditt DS. är den röd så måste du skriva in WEP nyckel. och är den grå betyder det att du använder WPA kryptering och förresten så hur har han kunnat ansluta till routern om den inte har en antenn? felmeddelandet var ju "Connected to acces point but unable to connect to server". Acces point är samma sak som router.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

om du kollar i manualen så står det nått mer på namnet för mig står det AirPlus G+ 2.4GHz Wireless router vilket man säger är en Dl-624+ som det då står på själva routern. För mig är iallafall felet att det kommer upp felmeddelande 52100 eller nått sånt.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

ja det är 52100 för mej med

 

 

Om du inte fortfarande har fått det och funka så är det så att din router har blockerat dig från att ta dig in via Wi fi så man måste öppna några portar men fråga inte mig hur man gör det

Redigerat av Tidus26
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

jag har köpt mkds  o h jag vill köra med wfc men när jag trycker test connect så säger den "Connetcted to acces point but unable to connect o server"

Jag har en router och bredband och jag har skriit in IP och allt man ska skriva in. vad ska jag göra???

 

"det där var fel. är den grön betyder det att din router inte har någon WEP nyckel, vilket betyder att vem som helst kan komma åt den även ditt DS."är fel.grön,öppet

hänglås betyder att man inte behöver göra fler inställningar (även jag hade fel med det tidigare).

 

med röda hade du rätt i.

 

grå var däremot absolut fel.det betyder att den har en säkerhetsanslutning som inte funkar med Nintendo DS.

tror du mig inte så kolla i boken.

 

"förresten så hur har han kunnat ansluta till routern om den inte har en antenn? felmeddelandet var ju "Connected to acces point but unable to connect to server". Acces point är samma sak som router."jaha,vad står det om man ansluter till wi-fi

genom en USB connector,då?access point är en är nånting man tänker ansluta till.

t.ex. jag ska ansluta till routern här hemma.då blir den min access point.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

jaja jag har fixat allt nu och allt funkar perfekt :)

 

1. Du måste för det första ha dem senaste Firmware inställningarna gå in på din routers sida och läs där. Det står om det mer i din router manual.

 

2. Du måste godtjänna wi-fis portar 28910 29900 29901 29920. För att göra det går du in på din routers sida, Trycker på advanced och Virtual server och ändrar gör så att portarna godkänns där. Du skriver altså in portarna på private och public port skriver in din ip på private ip och fixar namn och sånt.

 

3. Du får inte använda samma ip på dina wi fi inställningar och på din dator så det är bäst att göra dina wi fi inställningar manuelt. Gå på Kör-skriv cmd tryck enter och när du är inne så skriver du ipconfig /all för att få reda på dem inställningar du ska använda dig av.

 

4. På din routers sida där går du på home och sedan på DHCP och kollar om din mac adress för ditt wi fi finns där om det finns där då behöver du inte göra nått om det inte finns där måste du skriva in den.

 

5. testa gå in här kan du om det int funka --> Wi fi.com

 

Jag säger det än en gång Kom ihåg att du inte får använda dig av samma ip på ditt wi fi som du har på din dator. tex din dator har 192.168.0.132 då får du inte ha samma inställning på den manuella inställning altså skrivit in samma ip adress. Om du är på din routers sida så ser du på Home-DHCP vad din router ska ha för ip adress. Skriv in den ip adressen på ditt wi fis manuella inställningar så kommer nog allt att funka.

 

Detta jag skrivit kan funka för andra som vill ha wi fi och som då också har en Wireless router. Hoppas det funkar och lycka till mvh Tidus

Redigerat av Tidus26
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

jaja jag har fixat allt nu och allt funkar perfekt :)

 

1. Du måste för det första ha dem senaste Firmware inställningarna gå in på din routers sida och läs där. Det står om det mer i din router manual.

 

2. Du måste godtjänna wi-fis portar 28910 29900 29901 29920. För att göra det går du in på din routers sida, Trycker på advanced och Virtual server och ändrar gör så att portarna godkänns där. Du skriver altså in portarna på private och public port skriver in din ip på private ip och fixar namn och sånt.

manuelt. Gå på Kör-skriv cmd tryck enter och när du är inne så skriver du ipconfig /all för att få reda på dem inställningar du ska använda dig av.

 

4. På din routers sida där går du på home och sedan på DHCP och kollar om din mac adress för ditt wi fi finns där om det finns

3. Du får inte använda samma ip på dina wi fi inställningar och på din dator så det är bäst att göra dina wi fi inställningar där då behöver du inte göra nått om det inte finns där måste du skriva in den.

 

5. testa gå in här kan du om det int funka --> Wi fi.com

 

Jag säger det än en gång Kom ihåg att du inte får använda dig av samma ip på ditt wi fi som du har på din dator. tex din dator har 192.168.0.132 då får du inte ha samma inställning på den manuella inställning altså skrivit in samma ip adress. Om du är på din routers sida så ser du på Home-DHCP vad din router ska ha för ip adress. Skriv in den ip adressen på ditt wi fis manuella inställningar så kommer nog allt att funka.

 

Detta jag skrivit kan funka för andra som vill ha wi fi och som då också har en Wireless router. Hoppas det funkar och lycka till mvh Tidus

 

ehh jag fattar inte. :blink:

jag har varit inne på wifi sidan men där står inget som jag hittar som förklarar vad som jag kan göra. jag tror det är en brandvägg som blockerar det.

vad menar du med att jag ska inte ha samma IP adress på DS som jag har på datorn???

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

 Dela

×
  • Skapa ny...