Hoppa till innehåll

Wifi


HAB

Rekommendera inlägg

ehh jag fattar inte. :blink:

jag har varit inne på wifi sidan men där står inget som jag hittar som förklarar vad som jag kan göra. jag tror det är en brandvägg som blockerar det.

vad menar du med att jag ska inte ha samma IP adress på DS som jag har på datorn???

 

 

Det är ganske komplicerat.

Om din dator har tex 192.168.0.104 i ip så får du inte ha ställt in dina wi fi inställningar på att du ansluter via samma ip adress. Då kan du kolla på din routers sida vilket för mig är http://192.168.0.1 för dig står det väll i din manual vad den är det kanske är det samma. Där går du på Home-DHCP där står det nog någonting typ längst ner på sidan nått vad du har för mac adress osv. Och där finns det kanske någonting som är utan namn och har samma mac adress som din wi-fi har. Där ser du nog en annan ip-adress en den du har på din egen dator säkert väldigt lik men anorlunda. Gå då in på ditt wi fi ändra inställningarna manuellt och skriv in den ipadressen som stod inne på DHCP området som hade samma mac som ditt wi fi. Om du inte gör det här kómmer det upp nått liknande på din dator... Ditt nätverk har upptäkt någonting som försökt ansluta sig med din ip adress. Det står säkert helt anorlunda men iallafall det kommer upp något fel som gör så att det inte funkar och ditt internet kanske då behövs startas om. Om du inte förstår det här så måste du nog köpa en USB adapter som gör så att du kan använda dig av wi-fi. mvh tidus

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gäst Tomatketchup

Jag har också problem,när jag ska köra så står det:

 

No compatible access point in range.Confirm your access point settings(access point settings?Var ligger den?) in Nintendo WFC setup(var?).

 

Och min Error Code var 51099.

Redigerat av Tomatketchup
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

×
  • Skapa ny...