Dysfunction Skrivet 6 Januari 2006 Rapport Dela Skrivet 6 Januari 2006 hur lät man sig klocka då? Går att klocka genom BIOS och genom program som PowerStrip Overclocking.. Du kan ju kolla in på Sweclockers.se...där finns litte guider, program osv. Om du ska klocka mycket får du räkna med att du måste ha bra kylning. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
CeZ Skrivet 6 Januari 2006 Rapport Dela Skrivet 6 Januari 2006 (redigerat) har laddat hem Free Ram XP nu och nu har jag 626 MB ram ledigt istället för 400 iallafall. här är länken till programmet för er som inte orkar söka. http://www.pcworld.com/downloads/file_desc...id,22441,00.asp Redigerat 6 Januari 2006 av Cooliz Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Simpsons Skrivet 6 Januari 2006 Rapport Dela Skrivet 6 Januari 2006 får man mer minne då? så om jag har 1024, så får jag kanske 1200?? Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Hammmar Skrivet 6 Januari 2006 Författare Rapport Dela Skrivet 6 Januari 2006 Om man fixar upp Ram minnet går allt snabbare då typ lr.... hur mycket ska man uppgradera det till då ??? Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Dysfunction Skrivet 6 Januari 2006 Rapport Dela Skrivet 6 Januari 2006 Som jag skrev tidigare... Program som FreeRAM, Mturbo osv friar upp RAM som inte används längre. Ex.. om du startar Photoshop och stänger ner det används en viss andel av din RAM. All RAM blir dock inte ledigt direkt efter du stänger programmet. Om man däremot använder FreeRAM och liknande så friar du upp all oanvänd RAM direkt. Du kan aldrig få mer RAM än vad du har installerat i datorn. Det närmsta du kan komma i den stilen skulle vara att använda en större växlingsfil i Windows. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Hammmar Skrivet 6 Januari 2006 Författare Rapport Dela Skrivet 6 Januari 2006 mmm men jag menar om man köper nytt Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Dysfunction Skrivet 7 Januari 2006 Rapport Dela Skrivet 7 Januari 2006 Jo, jag förstod det, men jag svarade på Simpsons inlägg. Om vi säger så här... Skillnaden mellan: 128 och 256 är stor. 256 och 512 är stor. 512 och 1024 är stor. 1024 och 1536 är liten.* 1536 och 2048 är liten.* *Skillnaden mellan de asteriskmärkta exemplen är fortfarande stora, men de märks knappt om du inte använder dig av EXTREMT krävande applikationer eller VÄLDIGT många samtidigt. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Boffaroffe Skrivet 7 Januari 2006 Rapport Dela Skrivet 7 Januari 2006 Som jag skrev tidigare... Program som FreeRAM, Mturbo osv friar upp RAM som inte används längre. Ex.. om du startar Photoshop och stänger ner det används en viss andel av din RAM. All RAM blir dock inte ledigt direkt efter du stänger programmet. Om man däremot använder FreeRAM och liknande så friar du upp all oanvänd RAM direkt. Du kan aldrig få mer RAM än vad du har installerat i datorn. Det närmsta du kan komma i den stilen skulle vara att använda en större växlingsfil i Windows. Den har samma funktion som om du stänger av datorn och startar upp den :)Fast man slipper göra det, utan programmet gör det åt en, på ett annat sätt. Det är riktigt som du säger att man inte kan få mer RAM än vad man har i den. Det är EXAKT samma sak som att ha en 200 gigs hdd (ROM) och gör så den kan lagra 250 gig istället, det går inte :) Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst Mega93 Skrivet 7 Januari 2006 Rapport Dela Skrivet 7 Januari 2006 mm... FreeRam funkar perfekt för mig nu på min sega dator eftersom min "superdator" är på service efter att ha betett sig mindre super. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
ELF Skrivet 7 Januari 2006 Rapport Dela Skrivet 7 Januari 2006 Det skulle vara något för Microsoft att intregrera ett eget program som friar RAM-minnet. Men då ska man ju givetvis kunna starta/stänga av det när man vill. De borde ju nästan ha tänkt på det. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Hammmar Skrivet 7 Januari 2006 Författare Rapport Dela Skrivet 7 Januari 2006 Jag har bara 256 :s går allt snabbare om man "fixar" upp det till 512 Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
CeZ Skrivet 7 Januari 2006 Rapport Dela Skrivet 7 Januari 2006 ja, och desseutom kommer nog din dator att bli stabilare men jag rekommenderar 1024MB om du spelar mycket. ;) Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommendera inlägg
Gå med i konversationen
Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.