Hammmar Skrivet 2 Januari 2006 Rapport Dela Skrivet 2 Januari 2006 Jag skulle ändra upplösningen lite så den blev större o då bara blev datorn helt svart (sitter på en annan nu) så jag ser ingenting oc´h vet inte hur jag ska fixa tillbaka det.... snälla hjälp!! Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
nico Skrivet 2 Januari 2006 Rapport Dela Skrivet 2 Januari 2006 ja det lät ju absolut inte bra... nu har du väl provat detta ett antal gånger men om du inte gjort det, starta om burken med påknappen på datorn. funkar oftast för mig... Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Dysfunction Skrivet 2 Januari 2006 Rapport Dela Skrivet 2 Januari 2006 Koppla in en annan skärm och testa igen. Kan vara så att skärmen du satt på inte kunde visa det nya läget du valde...antingen för hög upplösning för den eller så var det för hög frekvens. Testa med en annan skärm och återställ till ditt förra läge med den. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Hammmar Skrivet 2 Januari 2006 Författare Rapport Dela Skrivet 2 Januari 2006 mmm, tror inte jag har nån hemma men det kan nog stämma... kan nån kanske hjälpa mig o skriva hur man kan ändra tillbaka det med hjälp av bara tangenterna-... Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
nico Skrivet 2 Januari 2006 Rapport Dela Skrivet 2 Januari 2006 Högerklicksknapp Uppil Shift + Tab Höger pil 5x Tab Höger pil Enter Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Dysfunction Skrivet 2 Januari 2006 Rapport Dela Skrivet 2 Januari 2006 Hmm... Ser du något när du startar datorn? Om du inte ens ser all text som kommer när du bootar är det antagligen något värre som har hänt...kanske ett rör som gått eller någe. Men om du ser som vanligt under bootningen är det bara att du går in i felsäkert läge. Där brukar upplösningen ligga på en säker nivå...går förmodligen att ändra upplösning där eller åtminstone återställa. ...och har du kollat så att inte någon kabel glappar? Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Hammmar Skrivet 2 Januari 2006 Författare Rapport Dela Skrivet 2 Januari 2006 (redigerat) Det funkar i början , det är sen när man kommer till inloggningen o så (klara av o logga in) testa med felsäker , gick ej måste fixa det manuellt tror jag utan skärm :S det står: Input signal out of range power managment (här räknar den ner tills rutan försvinner ) !!!!!! Redigerat 2 Januari 2006 av TAcklaren Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Dysfunction Skrivet 2 Januari 2006 Rapport Dela Skrivet 2 Januari 2006 Det är bra...då är det bara att den inte klarar av frekvensen du valde. I framtiden tycker jag att du ska ställa in så att du får testa upplösningen i 10 sek istället för att välja den direkt. Slipper man detta iaf. Jaha...felsäkert funkade inte... Nej, men gå in i F8-menyn och välj VGA-läget! Det lär nog ska fungera! Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Hammmar Skrivet 3 Januari 2006 Författare Rapport Dela Skrivet 3 Januari 2006 Det är bra...då är det bara att den inte klarar av frekvensen du valde. I framtiden tycker jag att du ska ställa in så att du får testa upplösningen i 10 sek istället för att välja den direkt. Slipper man detta iaf. Jaha...felsäkert funkade inte... Nej, men gå in i F8-menyn och välj VGA-läget! Det lär nog ska fungera! ok... ska pröva Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Hammmar Skrivet 3 Januari 2006 Författare Rapport Dela Skrivet 3 Januari 2006 yes.... det funka med VGA läget , nu är det bara o ändra tillbaka lite inställningar ... tack så mycket för hjälpen !! Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommendera inlägg
Gå med i konversationen
Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.