SlimShady Skrivet 5 Januari 2006 Rapport Dela Skrivet 5 Januari 2006 Jag har en sådan dator som bara har en nätverkskabel uttag. Vet inte varför.. <_< Iaf så vill jag ansluta en nätverksadapter som jag har köpt till min Ps2. Men det är så nu att jag jag har ingen till uttag på datorn. O inte äns på mitt bredband. Vad ska jag göra? Måste jag då köpa en router eller? :huh: Eller finns det annat sätt? O vilken är den billigaste routen som man kan köpa, o var? :unsure: Tacksam för seriösa svar. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst Mega93 Skrivet 6 Januari 2006 Rapport Dela Skrivet 6 Januari 2006 (redigerat) Köp ett till nätverkskort... Billigaste är väl på nåt 99 kronor. Redigerat 6 Januari 2006 av Omega99 Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
SlimShady Skrivet 6 Januari 2006 Författare Rapport Dela Skrivet 6 Januari 2006 Nätverkskort hjälper ju inte till detta ju!! Fattade nåt av vad jag sa? Problemet är att jag har inte nåt till uttag, nätverkskort kan inte hjälpa här.. <_< Några vettiga svar? Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Dysfunction Skrivet 6 Januari 2006 Rapport Dela Skrivet 6 Januari 2006 Va?! Du sa att du inte hade mer än ett uttag till en nätverkskabel...uttagen sitter på nätverkskort och vill man ha ett till så måste man köpa ett till nätverkskort. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
nico Skrivet 7 Januari 2006 Rapport Dela Skrivet 7 Januari 2006 jag tror jag fattar hur du menar... alltså du vill ha bredband både till PS2 och till datorn? ja, då är en switch/router/hubb det bästa. går att göra någon typ av nätverk eller nåt om du har två nätverkskort men detta är hyfsat krångligt i jämförelse... Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Dysfunction Skrivet 7 Januari 2006 Rapport Dela Skrivet 7 Januari 2006 Mjaa...att göra ett nätverk med 2 nätverkskort (med 2 datorer och delad internetanslutning) är ju lika lätt som med switch. Knappt någon skillnad alls. Enda som skiljer är ju att man måste köra med korsad kabel. Men sen har jag aldrig gjort det på PS2, så det kan ju alltid vara annorlunda. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
SlimShady Skrivet 7 Januari 2006 Författare Rapport Dela Skrivet 7 Januari 2006 Asså, jag har en bredband o ETT uttag på datorn. Jag vill ju nu koppla ihop Ps2 adaptern till nätverket som jag då måste koppla ihop det med antingen datorn eller bredbandet. Men ingen av dem har en till uttag. Måste jag då köpa nåt i extra för att kunna koppla ihop Ps2 adaptern med nätverket jag har hemma? Det är min fråga? Förstår ni mig nu? Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Dysfunction Skrivet 7 Januari 2006 Rapport Dela Skrivet 7 Januari 2006 Ja, ett nätverkskort som Omega sa... Om problemet bara är att du inte har två uttag på datorn så är det bara att köpa ett till nätverkskort... 1st Nätverkskort = 1 uttag 2st Nätverkskort = 2 uttag Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
SlimShady Skrivet 8 Januari 2006 Författare Rapport Dela Skrivet 8 Januari 2006 Ok.. :unsure: Hur mkt kostar det då? Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
nico Skrivet 8 Januari 2006 Rapport Dela Skrivet 8 Januari 2006 50 spänn som billigast... oftast ligger de på runt hundringen... http://www.webhallen.com/prod.php?id=50244...b85a257203271ba Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
SlimShady Skrivet 8 Januari 2006 Författare Rapport Dela Skrivet 8 Januari 2006 (redigerat) Ok, thanks. ;) Redigerat 8 Januari 2006 av Viper Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommendera inlägg
Gå med i konversationen
Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.