Hoppa till innehåll

Fd Masken Utanför Bossrummen I Pal/eu Versionen

Zeem

Rekommendera inlägg

FD masken utanför bossrummen i PAL/europeisk version

1. Öppna en save som har FD masken

2. Sätt på deku masken och ha den på C- Höger. Sedan tar du ut Fd masken till C –ner. Och slutligen ocarinan på c- vänster. Spela song of time och spara(som deku link såklart)

3. Stäng av och sätt på ditt Nintendo 64.

4. Välj Copy sedan markerar du ”Yes”.

5. Samtidigt(En tiondels sekund) som klickar på ”Yes” ska du göra ”Crocked cartride” – tricket( se längre ner på sidan)

6. Om du lyckas med tajmingen är namnet på den kopierade filen samma! Om det är så, sätt tillbaka kassetten på sin rätta plats.

7. Starta den kopierade filen. Nu om du tajmat rätt, ser du ingen av C- knapparna!

8. Rör inga knappar, och spring till vänster, in i ”Honey & Darlings game shop”

9. Tryck c- ner. Nu tar linl på sig FD masken och så får han Bombchus på B. Gå ut ur dörren så får du svärdet tillbaka.

10. KLART! Nu kan är du FD link utanför Boss rummen!

”Crooked cartride” – tricket

Det hela är rätt lätt, när man kan tajmingen. CC tricket är bara att man lyfter upp vänster sida av kasseten(spelet) lagom högt. Tar man upp det för lite händer ingenting. Tar man upp det för mycket kraschar spelet. För att veta hur mycket ”lagom” är är rätt enkelt. Barra stoppa i ett valfritt spel (rekommenderar Super Mario 64) och spring någonstans(bara spelet är igång och inte menyer). Dra helt enkelt upp vänster sida tills Ljudet börjar krångla. Dra lite till ( så att det är helt konstigt). Det är lagom. Det svåra är timingen. Gör det lite tidigare än en tiondels sekund efter att du tryckt Yes. Om allting är normalt när du laddar spar filen gör du det för sent. Är ditt namn annorlunda gör du det för tidigt

OBS! Om du drar upp alldeles för högt kanske ditt majoras mask inte går att starta. Om detta skulle hända är det bara att stoppa in super mario 64, och starta det starta det. När spelet starta stäng av och byt tillbaka till majoras mask. Skulle det ändå inte funka är det bara att ta ut zelda igen, sätta i super mario 64 tills zelda startar(jag sitter ibland upp till 10 byten)

Redigerat av Tv gamer
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Har testat CC på Ocarina of Time och gick ut från Kokiri Forest innan jag hade klarat Deku Tree (genom tunneln som blockeras av en Kokiri) och lite andra saker. Men nu har jag det på Gamecube och det funkar inte då.

Om du har fler Crooked cartride kan du väll förklara dom noggrant(jag lyckas bara inte gå ut!)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Har testat CC på Ocarina of Time och gick ut från Kokiri Forest innan jag hade klarat Deku Tree (genom tunneln som blockeras av en Kokiri) och lite andra saker. Men nu har jag det på Gamecube och det funkar inte då.

Det där har jag klarat nu.

Nej jag har ej tatt svärdet o skölden(gå ut UTAN svärdet o skölden)

Nu har jag även varit inne i fire temple som barn!

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Det där har jag klarat nu.

Nej jag har ej tatt svärdet o skölden(gå ut UTAN svärdet o skölden)

Nu har jag även varit inne i fire temple som barn!

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Ja antagligen.

Hur kom du in i Fire Temple? Inte medd CC, det är ju inget som blockerar man måste ju bara ha Hookshoten.

Jag vet inte vad du tycker, men jag tycker det är rätt svårt o använda hookshoten som barn...

Det verkar som om ni inte fattar:

Om man spelar bolero of fire, teleporteras utanför fire tempel även som barn. Är man barn där nere är dett stenar i vägen. Med CC gick jag igenom stenarna och in i fire temle som BARN

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

• Skapa ny...