bogerman92 Skrivet 6 Januari 2006 Rapport Skrivet 6 Januari 2006 jag har gjort ett spel som jag behöver hjälp på jag vill ha en boss typ som har 10 liv. hur ska man göra det. och sen typ när man skjuter på det monstret så går det ett liv. kan nån svara fort Citera
Gäst Mega93 Skrivet 6 Januari 2006 Rapport Skrivet 6 Januari 2006 (redigerat) ((Object_boss - create event)) life = 10 ((Object_boss - collision with Obj_bullet)) Life -= 1 ((Object_boss - step even - If an expression is true)) Life = 0 ((Object_boss - step event - message show)) - You died! ((Object_boss - step event - game end)) -------------------------------- Ungefär nåt sånt... Redigerat 8 Januari 2006 av Omega99 Citera
bogerman92 Skrivet 6 Januari 2006 Författare Rapport Skrivet 6 Januari 2006 vart ska man skriva det . finns det nåt lättare sätt? Citera
Gäst Mega93 Skrivet 6 Januari 2006 Rapport Skrivet 6 Januari 2006 Jag skrev ju hur du skulle göra det! Vill du att jag ska dokumentera det också eller?!!! Citera
>Daniel< Skrivet 6 Januari 2006 Rapport Skrivet 6 Januari 2006 (redigerat) vi säger att boss objectet heter obj_boss och att skottet heter obj_bullet objectnamn |event | actions | ------------- obj_boss | create | score>lives>10 ------------- obj_boss | collision>obj_bullet | score>lives>-1 (kryssa relative) ------------- obj_boss | other>no more lives | main1>destroy the instance ------------- obj_bullet | collision> obj_boss | destroy the instance --- om man vill koda så gör man som omega99 sa..går lättare så :) -- förresten.. ((Object_boss - collision with Obj_bullet)) Life = -1 man ska ha life -= 1 om man har minus efter = blir det inte relative..liven kommer bli -1 på ett skott istället för att det ska gå ner ett liv Redigerat 6 Januari 2006 av >Daniel< Citera
bogerman92 Skrivet 8 Januari 2006 Författare Rapport Skrivet 8 Januari 2006 (redigerat) en annan sak e hur man kan sätta ammo. jag har gjort en ammo sak som man tar men det funkar bra på första banan men sen på andra blir det error som det står unkown variabla eller nåt sånt. hur ska man göra???. Redigerat 8 Januari 2006 av bogerman92 Citera
Gäst Mega93 Skrivet 8 Januari 2006 Rapport Skrivet 8 Januari 2006 förresten.. ((Object_boss - collision with Obj_bullet)) Life = -1 man ska ha life -= 1 om man har minus efter = blir det inte relative..liven kommer bli -1 på ett skott istället för att det ska gå ner ett liv Oj, just det :P Citera
Rekommendera inlägg
Gå med i konversationen
Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.