Hoppa till innehåll

Vilken Av Dessa Datorer?


Boffaroffe

Rekommendera inlägg

processorn har inte bara med spel att göra...... och vad jag vet spelar inte ragnarök spel som tar mer kraft än Mulle meck

 

Att spela spel är det värsta för en dator, finns inget annat som kräver mer, jo kanske video redigering, men 3 ghz räcker skit länge!
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Hahah, jag tog P4:an =>

Jag har redan en 200gigs hdd, och den använder inte ens jag fullt ut...

Primärminnet är inte lika dyrt som processorn, så mer RAM kan jag skaffa när jag vill.

Får se resultatet någongån nästa en vecka, om jag valt rätt, eller inte.

 

Hah, nico, sry men sånt håller jag inte på med =>

 

epaaj, helt rätt, den bästa dator med internetuppkoppling jag suttit på i mer än 15 minuter är en Pentium 3, 800MHz:are, 378 RAM, så jag kan inte ha de bästa spelen som finns, men jag har lyckats klämma in lite Need for speed/The sims 2 samt Wacraft 3 :)

 

Mujo, gillar dig med :*

 

Red_fox2, den som spar, han har ;)

 

Tack så mycket för alla svaren, det har varit lärande.

Jag återkommer kanske och berättar hur den går om tråden inte är låst eller har sjunkit allt för mycket till botten.

Redigerat av Ragnarök
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Du gjorde rätt. Celeron är intels budgetprocessor och är mer anpassad för kontorarbete. En intel pentium 4 2.8 ghz presterar bättre i spel än en celeron 3.06ghz. Ramminne osv. Kan man ju köpa senare, kostar väl 3-400:- för 512 till. Jag hade själv en celeron 2.66ghz innan och kunde inte spela dom nyaste spelen på marknaden utan lagg. Nu har jag en poentium 4 3.2 ghz och kan spela alla dom nyate med högsta grafik. Iofs så beror det på dom andra komoponenterna också. Men men.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

  Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

×
  • Skapa ny...