Red_fox2 Skrivet 10 Januari 2006 Rapport Dela Skrivet 10 Januari 2006 fy s*tan va dyra dom var :( den som ändå hade så mkt pengar :'( Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst DonKeN Skrivet 10 Januari 2006 Rapport Dela Skrivet 10 Januari 2006 processorn har inte bara med spel att göra...... och vad jag vet spelar inte ragnarök spel som tar mer kraft än Mulle meck Att spela spel är det värsta för en dator, finns inget annat som kräver mer, jo kanske video redigering, men 3 ghz räcker skit länge! Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
nico Skrivet 10 Januari 2006 Rapport Dela Skrivet 10 Januari 2006 finns otroligt mycket mer krävande saker, bland det mest krävande som finns är kryptering. de flesta "superdatorer" ägnar sig bara åt det, kryptering och dekryptering av data. det mest krävande du kan göra. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst DonKeN Skrivet 10 Januari 2006 Rapport Dela Skrivet 10 Januari 2006 Men tror du att han ska hålla på med det? 3 ghz räcker lungt. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Boffaroffe Skrivet 10 Januari 2006 Författare Rapport Dela Skrivet 10 Januari 2006 (redigerat) Hahah, jag tog P4:an => Jag har redan en 200gigs hdd, och den använder inte ens jag fullt ut... Primärminnet är inte lika dyrt som processorn, så mer RAM kan jag skaffa när jag vill. Får se resultatet någongån nästa en vecka, om jag valt rätt, eller inte. Hah, nico, sry men sånt håller jag inte på med => epaaj, helt rätt, den bästa dator med internetuppkoppling jag suttit på i mer än 15 minuter är en Pentium 3, 800MHz:are, 378 RAM, så jag kan inte ha de bästa spelen som finns, men jag har lyckats klämma in lite Need for speed/The sims 2 samt Wacraft 3 :) Mujo, gillar dig med :* Red_fox2, den som spar, han har ;) Tack så mycket för alla svaren, det har varit lärande. Jag återkommer kanske och berättar hur den går om tråden inte är låst eller har sjunkit allt för mycket till botten. Redigerat 10 Januari 2006 av Ragnarök Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
senig Skrivet 11 Januari 2006 Rapport Dela Skrivet 11 Januari 2006 Du gjorde rätt. Celeron är intels budgetprocessor och är mer anpassad för kontorarbete. En intel pentium 4 2.8 ghz presterar bättre i spel än en celeron 3.06ghz. Ramminne osv. Kan man ju köpa senare, kostar väl 3-400:- för 512 till. Jag hade själv en celeron 2.66ghz innan och kunde inte spela dom nyaste spelen på marknaden utan lagg. Nu har jag en poentium 4 3.2 ghz och kan spela alla dom nyate med högsta grafik. Iofs så beror det på dom andra komoponenterna också. Men men. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommendera inlägg
Gå med i konversationen
Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.