Hoppa till innehåll

Rekommendera inlägg

Skrivet

hallå igen=D...jag måste verklingen ha hjälp nu och gärna ganska fort....jag vill koppla så att man kan se på tex film från datan till tv.n...jag har satt i alla sladdar....(tror dom sitter rätt :lol: )..men sedan ...en jag känner sa att man skulle ín i datan och fixa med en grej som hette skärm och tv lr något ...men jag hittar inte....e det Någon som kan hjälpa mig...så vore det skit snällt=D B)

Skrivet

Datorn brukar inte känna igen anslutningen mellan TV-Dator förrän du startat om den en gång. Sedan brukar det fungera av sig själv.

Om du har ett nVIDIA-kort h-klickar du på skrivbordet, väljer egenskaper, inställningar, avancerat, dittgrafikkort-fliken och nview skärm..någonting.

Sedan väljer du klona eller dualview och tittar på filmen. Om du har ett nVIDIA kort och bara får svartvit bild, måste du ändra till Kompositanslutning i inställningarna.

Skrivet (redigerat)

yes..det funkar...o inget blev svart vitt lr något....men jag har problem me ljudet...det funkar inte...kan ha kopplat fel...lr vart måste man gå in och fixa ljudet???.. :meddum: .

Redigerat av son-goten master
Skrivet

En S-Videokabel ger dig aldrig ljud, så vitt jag vet...du måste isåfall även koppla en ljudkabel från datorn till Scartadaptern. Man brukar använda datorhögtalarna för att spela upp ljud i vanliga fall.

Förutom S-Videouttaget brukar det oftast finnas ett Gult, Rött & Vitt också.

Gult brukar stå för video - Rött för ljud - Vitt för ljud.

Alltså...du måste koppla in rött och vitt för att få ljud i TVn. Går nog om du bara kopplar in en av dem, men jag antar att du bara får monoljud då.

Skaffa en Rödvit 2-vägskabel om du vill få stereoljud. Alltså en kabel som förgrenar sig och blir två kablar i slutet med en röd respektive vit ände. De går in i SCARTen och den sista in i ljudkortet.

Finns kanske andra sorters Svideo till SCART adaptrar, men min fungerar iaf så här.

Skrivet

usch...det låter krångligt...haha..jag får nog ha ljudet på datan då...men vi har en s-video sladd och det finns en till slad som inte behöver sitta någonstans...det funker utan den.....störande.. B)

Skrivet

Ja precis en sån behöver du.

och en sån ItemId=87536

Det är inte komplicerat alls.

Röd kabel in i Rött uttag på SCART.

Vit kabel in i Vitt uttag på SCART.

S-Video in i S-Videouttag på SCART.

Ljudkabeln in i ljudkortet på datorn.

S-Video in i grafikkortet på datorn.

SCART in i TV. Sätt switchen på SCARTen till input.

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

• Skapa ny...