Hoppa till innehåll

Koppla Datan Till Tv.n


Trasheye
 Dela

Rekommendera inlägg

hallå igen=D...jag måste verklingen ha hjälp nu och gärna ganska fort....jag vill koppla så att man kan se på tex film från datan till tv.n...jag har satt i alla sladdar....(tror dom sitter rätt :lol: )..men sedan ...en jag känner sa att man skulle ín i datan och fixa med en grej som hette skärm och tv lr något ...men jag hittar inte....e det Någon som kan hjälpa mig...så vore det skit snällt=D B)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Datorn brukar inte känna igen anslutningen mellan TV-Dator förrän du startat om den en gång. Sedan brukar det fungera av sig själv.

 

 

Om du har ett nVIDIA-kort h-klickar du på skrivbordet, väljer egenskaper, inställningar, avancerat, dittgrafikkort-fliken och nview skärm..någonting.

 

Sedan väljer du klona eller dualview och tittar på filmen. Om du har ett nVIDIA kort och bara får svartvit bild, måste du ändra till Kompositanslutning i inställningarna.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

En S-Videokabel ger dig aldrig ljud, så vitt jag vet...du måste isåfall även koppla en ljudkabel från datorn till Scartadaptern. Man brukar använda datorhögtalarna för att spela upp ljud i vanliga fall.

 

Förutom S-Videouttaget brukar det oftast finnas ett Gult, Rött & Vitt också.

 

Gult brukar stå för video - Rött för ljud - Vitt för ljud.

 

Alltså...du måste koppla in rött och vitt för att få ljud i TVn. Går nog om du bara kopplar in en av dem, men jag antar att du bara får monoljud då.

Skaffa en Rödvit 2-vägskabel om du vill få stereoljud. Alltså en kabel som förgrenar sig och blir två kablar i slutet med en röd respektive vit ände. De går in i SCARTen och den sista in i ljudkortet.

 

Finns kanske andra sorters Svideo till SCART adaptrar, men min fungerar iaf så här.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Ja precis en sån behöver du.

 

och en sån ItemId=87536

 

 

Det är inte komplicerat alls.

 

 

Röd kabel in i Rött uttag på SCART.

Vit kabel in i Vitt uttag på SCART.

S-Video in i S-Videouttag på SCART.

 

Ljudkabeln in i ljudkortet på datorn.

S-Video in i grafikkortet på datorn.

 

SCART in i TV. Sätt switchen på SCARTen till input.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

  Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

 Dela

×
  • Skapa ny...