Hoppa till innehåll

Hur Man Använder Google Och Andra Sökmotorer


Gäst Soffan

Rekommendera inlägg

  • Svar 35
  • Skapat
  • Senaste svar

Ledande medlemmar i detta ämne

Ledande medlemmar i detta ämne

Postade bilder

Förut hände det en rolig grej för mig när jag sökte på bandet "The Who" på google, då stog det:

"The is a common word, and has not been included in the search"

och under stog det:

"Who is a common word, and has not been included in the search"

 

Den sökte visserligen på "The Who", men det var roligt att det stog det... =)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 2 månader senare...
  • 3 veckor senare...

Hoppas ingen har skrivit det men google kan omvandla saker också, enheter alltså.

 

Skriver man: "3 pound in kilo" (utan citatecken förstås) kommer den tala om hur mycket 3 pund är i kilo.

 

Google håller också koll på växelkurser, skriv: "Dollar in SEK" så talar google om hur mycket en dollar är värd i kronor. Jag har inte testat hur många valutor den klarar, så testa gärna och skriv här.

 

Eller varför inte ta reda på hur många byte en terabyte är. principen är densamma. OBS Detta funkar bara om man skriver på engelska, inte om man skriver på svenska.

 

Allt för mig, skriver mer om jag kommer på flera saker googles otroliga sökmotor kan göra.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gäst Glasogonormen

Ojoj, ni har lärt er att använda google. då har ni kommit en bra bit i eran utveckling. Fortsätt så här så kanske ni snart kan skala en banan.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Oj men kolla där, någon vände på en sten och en orm tittade fram.

 

Det handlar inte om vad vi kan, utan om vad vi vill dela med oss av till dom som inte kan. Och ifall du nu är så j*vla smart, då borde du nog veta att man använder versal efter punkt.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 1 månad senare...
Gäst
Detta ämne är nu stängt för ytterligare svar.
×
  • Skapa ny...