Gäst -Snake_bite- Skrivet 25 Januari 2004 Rapport Dela Skrivet 25 Januari 2004 när är det jordens undergång???? hur kommer jorden att dö???, kommer solen sprängas?? Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Ferrie Skrivet 25 Januari 2004 Rapport Dela Skrivet 25 Januari 2004 Det vet man inte, för det sägs att det ska komma en asteroid år 2017 eller liknande, som kommer vara väldigt stor, och att det van sådan asteroid som träffade jorden för ca 2 miljarder år sedan då dinousarierna fanns. Och att det händer att jorden träffas av 1 sådan stor asteroid var 2 miljarde år, så det är stor risk att den kommer träffa jorden. Men annars är det solen som kommer att svälla upp om 4 miljarder år. Men under dessa 4 miljarder år så har vi redan hittat någon annan planet att bo på, eller är vi redan förintade. Men när ca 4 miljarder år har gått så kommer solen att svälla upp till en jätte lik klott som kommer göra att jorden ångas, brinner etc. Sen kommer solen sakta men säkert svalna tills det blir en vit liten dvärg, och jorden bli en iskall planet. Och risken är med att en asteroid träffar jorden är att jorden förintas, kan komma ur sin vanliga kurs och därmed åka iväg ut i rymden och då kommer vi oavsett frysa ihjäl. Men vi får vänta tills år 2017 (kommer dock inte ihåg om det är den riktiga året), och se om det är vår domedag. Är det det, får vi hålla tummarna att vi överlever. Troligen inte. Kanske Guds plan? Hehe. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst Donald Duck Skrivet 25 Januari 2004 Rapport Dela Skrivet 25 Januari 2004 då borde alla människor i den tiden ta en raket o resa till pluto så inte dem får eld på sig men det står i en bok att solen kommer sluka gjorden Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst -Snake_bite- Skrivet 25 Januari 2004 Rapport Dela Skrivet 25 Januari 2004 jag har sett på tv att på en månad kommer fyra kometer mot vårjan jord, en komet väger 100 miljader ton, och är 1000 miljader bred..., fast när dem är på väg att spränga våran jord då kommer jupiter och skydar oss, kometen åker brevid jupiter och dras in till dens gravitation, så jupiter räddar os ifrån att få 4 kometer på 1 månad.. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Ferrie Skrivet 25 Januari 2004 Rapport Dela Skrivet 25 Januari 2004 då borde alla människor i den tiden ta en raket o resa till pluto så inte dem får eld på sig men det står i en bok att solen kommer sluka gjorden Ja, den svälls till en jätte stor eld klump och kommer att sluka alla planeterna i detta eld klump sedan kommer det att svalna och det kommer att bli värsta öde planeterna. Aska etc. Allt kommer att dö ut. Men det är ju jätte lång tid kvar, 4 000 000 000 år kvar (4 miljarder) Och mänskligheten har bara funnits i några 1000:entals år. Om vi skulle säga så här att jorden fanns i 24 timmar, då skulle dinusarierna finnas i någon timme, och vi skulle knappt finnas i någon bråkdels sekund. Det ni. Och vi har kommit långt på denna bråkdelenssekund. -Snake_bit- Vaddå 1000 miljarder bred? :roll: Sen heter det inte komet, utan asteroid. Komet är helt annat. Och du manr kanske asteroid bältet som går vi Jupiter, ja, men det är en helt annan sak. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst Donald Duck Skrivet 25 Januari 2004 Rapport Dela Skrivet 25 Januari 2004 jag såg för två år sen i tv att det skulle landa om 17 år då är jag 27 år om jag lever :lol: Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Chihuahua Skrivet 25 Januari 2004 Rapport Dela Skrivet 25 Januari 2004 Min åsikt: Jorden kommer inte gå under som många tror. Enligt vad jag vet kommer de troende (=kristna) hämtas hem och sedan går jorden in i sina sista 7 år, där de återstående får en sista chans innan Gud förintar planeten. Till Ferrie: De där fyra miljaderna åren lär aldrig ske. Det är inte långt kvar. 2017? Guds plan? Inte en chans. När det sker är inte menat att vi ska veta. Alltså går det inte att räkna ut, dvs år 2017 kan inte vara Guds plan. Till resten: jorden kan förintas på många sätt. Vilket det blir vet jag inte. Men som sagt, vad jag vet så kommer de troende hämtas hem, resten blir kvar och får 7 år på sig att antingen inse sanningen eller sälja sig åt fienden. De 7 åren kommer bli de mest kaotiska någonsin. Kanske kan gå igenom det senare. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Karata Skrivet 25 Januari 2004 Rapport Dela Skrivet 25 Januari 2004 asså en sak e klar.... jorden kommer inte att finnas längre än 4 miljader år..... Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
monkeyisland Skrivet 25 Januari 2004 Rapport Dela Skrivet 25 Januari 2004 poler smälter vatten nivån ökar london, new york försvinner :P puckon kommer på dödligt virus, solen sväller, stor skitig sten spränger jorden å så Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Chihuahua Skrivet 25 Januari 2004 Rapport Dela Skrivet 25 Januari 2004 Karata, äntligen nån som kom med en bra slutsats. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst Soffan Skrivet 25 Januari 2004 Rapport Dela Skrivet 25 Januari 2004 ja.... Men det kan ju inte vara säkert att jorden kommer att förstöras år 2017! Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Chihuahua Skrivet 25 Januari 2004 Rapport Dela Skrivet 25 Januari 2004 Jag tror inte att det stämmer. Isåfall har Gud låtit människan räkna ut vad han inte ville att vi skulle veta. Det lär han vad jag vet inte låta oss räkna ut. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommendera inlägg
Gå med i konversationen
Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.