Hoppa till innehåll

Jordens undergång!?...

Gäst -Snake_bite-

Rekommendera inlägg

• Svar 135
  • Skapat
  • Senaste svar

Ledande medlemmar i detta ämne

Ledande medlemmar i detta ämne

Jorden kan förintas när som helst. Ryssarna och amerikanarna har så mycket sprängmedel så att de kan spränga Jorden 4 gånger om. En astroid kan träffa Jorden när som helst. Ju mer människor som förstör naturen och miljön desto större chans till undergång.

0013: Hur vet du att du lever 2017? Världen kanske redan har förintats då.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Alltså det går räkna ut hur lång tid det tar för en asteroid att komma till jorden, med avancerade matte som vetenskapsmän kan! Lär er nåt, för hela friden... man mäter avstånd och dess hastighet med ljus då vet man hur fort den färdas och kan på så sätt veta när den träffar jorden. Och det skulle träffa vid en exakt datum någon gång om 17 år eller så, vet inte för jag kommer inte ihåg. Vi får väl se den dagen och när det sker, då kommer jag faktiskt skratta åt er alla som nekat åt detta. Men jag hoppas att det inte sker, att den missar jorden. För det sägs bara att den är på kollission kurs, inte att den kommer att träffa. Kanske är 70% risk att den träffar. Om inte jordens dragninskraft är för stark och drar till sej den. Men man har hittat andra stora asteroider som kommer att träffa jorden om ca 1 miljon år.

Ja, men Wump om inte Gud finns då kan det inte finnas någon Guds plan och då kommer asteroiden att slå till om ca 17 år så det är inget att snacka om, vi får vänta tills dess.

NU till det viktigaste:

Förr i tiden sökte man förklaringar till olika saker, som man gör idag. Typ att jorden var platt och så. Men nu har vi förklarat dem, men folk tror på dem gamla förklaringarna fortfarande. Varför? För att människor trott på det i flera tusen år och sen komma med en helt ny förklaring skulle inte vara helt trovärdigt. Även om det skulle vara sant. Så om det hade kommit mycket tidigare hade vi trott som vi skulle tro idag.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Alltså det går räkna ut hur lång tid det tar för en asteroid att komma till jorden, med avancerade matte som vetenskapsmän kan! Lär er nåt, för hela friden... man mäter avstånd och dess hastighet med ljus då vet man hur fort den färdas och kan på så sätt veta när den träffar jorden. Och det skulle träffa vid en exakt datum någon gång om 17 år eller så, vet inte för jag kommer inte ihåg. Vi får väl se den dagen och när det sker, då kommer jag faktiskt skratta åt er alla som nekat åt detta. Men jag hoppas att det inte sker, att den missar jorden. För det sägs bara att den är på kollission kurs, inte att den kommer att träffa. Kanske är 70% risk att den träffar. Om inte jordens dragninskraft är för stark och drar till sej den. Men man har hittat andra stora asteroider som kommer att träffa jorden om ca 1 miljon år.

Ja, men Wump om inte Gud finns då kan det inte finnas någon Guds plan och då kommer asteroiden att slå till om ca 17 år så det är inget att snacka om, vi får vänta tills dess.

NU till det viktigaste:

Förr i tiden sökte man förklaringar till olika saker, som man gör idag. Typ att jorden var platt och så. Men nu har vi förklarat dem, men folk tror på dem gamla förklaringarna fortfarande. Varför? För att människor trott på det i flera tusen år och sen komma med en helt ny förklaring skulle inte vara helt trovärdigt. Även om det skulle vara sant. Så om det hade kommit mycket tidigare hade vi trott som vi skulle tro idag.

Vart fick du reda på allt det här igentligen??

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

NU till det viktigaste:

Vart fick du reda på allt det här igentligen??

Vart som helst, från skolan, vetenskapliga TV program, sök på internet får du kanske fram några sidor om smarta vetenskapsmän som kommit fram till en massa fynd. Och man ska inte tro att det som visas på TV är buff. Vetenskapen tar fram det folket vill veta, och visar det på TV. Discovery var min favorit kanal innan TV gick sönder, men det är en annan sak. Det är en mycket bra kanal om man vill lära sej om jorden, hur vi människor kom till, hur det kommer att gå för jorden, samt nyheter i tidningar, radio och TV kan man höra om asteroider som kommer ibland. Trodde alla visste om detta? Om inte är jag ganska besviken.

Glömde nämna: Vetenskapliga magasiner.

Tycker att just detta ämne är så otroligt intressant att jag läser och kollar på allt som handlar om detta. Allt på TV, radio, tidningar, internet, ja allt! Kanske jag vet så mycket om detta för att jag är intresserad och läser om det, och vet sedan. Gud har man redan läst och sedan finns det inte mer att läsa. Lite fakta, inte så trovärdigt enligt mej.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

• Skapa ny...