Hoppa till innehåll

Pokemon Turnering.

jacx

Rekommendera inlägg

Hej, Jag håller på med en Pokemon Turnering på Msn och undrar om ni skulle vara med i den ? Här är reglerna Och hur man "Kör"

Om Ni vill så kan vi köra det på fuska med, Men det kommer nog gå snabbare på msn.

1. Båda spelarna skriver sina pokemon som dom har valt för matchen, och deras atacker till mig enbart. (Lv ingår ej)

Jag behöver minst 8 spelare varje turnering. Viktigt, Pokemonen ni väljer kommer ni alltid få ha. Om ni väljer låt säga. Pikachu, dragonair, sandshrew, nidorina,onix och seel så kommer ni alltid ha dem som pokemon. Ni kan inte byta och dem kan inte utväcklas. Jag kommer skriva upp dem pokemonen ni väljer i ett Trainer card som jag kan skicka till er om ni vill..

2. Man får välja om man vill köra a/ Dubbel match( 2 vs 2 samtidigt) b/ 1 vs 1. (vanlig match. 3 vs 3 ( Vanligt fast med 3 pokemon. 6 vs 6 ( Vanligt fast med 6 pokemon) Man får bara använda atackerna som man valt i början, Använder man en annan så blir man diskad.

3. Om man byter ut sin pokemon så räknas det som KO.

4. Man Får inte använda items.

5. Legendariska pokemon är inte tilåtna. Båda spelarna måsste välja minst 1 Basic pokemon. Minst 2 stage 1 pokemon resten kan vara fullt utväcklade.

6. ( Hur man spelar )

1. Jag bjuder in er till en dubbel konversion. Där 3 kan chatta samtidigt. Ni "kastar" ut er första pokemon och matchen börjar.

2. Båda spelarna beordrar sina pokemon med olika atacker och vad dem ska göra.. Exempel : Nidorina Använda Horn attack och hoppa upp på den där onixens baksida!. Man får ge ur dubbla ordrar ex : Pikachu, Använd din Double team sen följ upp med en thunder bolt .

3. Jag Är dommaren Och skriver vad som händer i matchen.. Ex: Pikachu tittar på Seel med en hatisk blick och skapar tre kopier av sig själv. Seel tittar på dem tre pikachurna förvirrat medans han skjuter iväg en ice beam mot en av dem, men pikachun bara försvann, tydlingen var detta en Kopia.

4. Jag kommer också efter varje "turn" att säga hur mycket HP dem har kvar och energi. Energin går ner beroende på hur starka atackerna är som pokemonen använder. Är all energin borta så kommer den att åka ut.

Vinnaren av turneringen får 250 fuska mynt. Om ni undrar hur jag kom på ideen så är det tack forumen på serebii.net där jag brukade spela..

Är ni intreserade att vara med så Adda : [email protected]

Om Man inte vill vara med i turneringen utan att bara möta nån går det med bra, Bara utmana någon och välj en tid för matchen sen säg till mig så kan jag hålla i den..

Här är ett exempel, Fast på engelska : http://www.serebiiforums.com/showthread.php?t=103436

Redigerat av jacx
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Vi kan rösta, Aiit, Om ni inte vill ha regel tre så skippar vi den :)

Okej, Då kan vi rösta. Ni som vill ha Det här på fuska säger det, och ni som vill ha det på msn säger det :P

Det är inte så krånglingt när man väl har varit med i en match :P

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

• Skapa ny...