Neh,
A-Vitamin
Neh,
A-Vitamin
↗ till inläggetdet var det längsta jag kunde också :PJag kan ett längre:
hyponervokustiskadiafragmakontravibrationer=Hicka
Min vän lärde mig hyperner-något-fragmavibrationer men det längsta ordet jag brukar använda är tändsticksask. <_<
Homovibrationer.
Indonersiersammanföring ???
↗ till inläggetAcetylsalicylsyra är det som finns i magnecyl och treo. Annat ord för c-vitamin är askorbinsyra.Acetylsalisylsyra är ett ganska långt ord.
Flaggstångsknoppsputsningsmedelsburklocketiketttillverkarfabriksarbetarkläder.
Flagg-stångs-knopps-putsnings-medels-burk-lock-etikett-tillverkar-fabriks-arbetar-kläder.
Bilplåtsmålafärgspenselsputsmedelsförpackningstryckpressputspoleringsmedelsförvaringsställesluftsren
öringsmedelsförpackningskorksetikettspåklistrarmedelspaketsinnehållsförteckningsbläckfärgstillverkar
fabrikspostadress
Försvarsambasadsväktare är nog det längsta ordet jag vet. :)
min är: Karmellburksetikettspåklistrarmaskin
Det finns ett ord i wales för en gruva eller något sånt som var 52 bokstäver långt, riktigt ord alltså.
Jag tror det e multiplikationstabellen :P Om ni inte visste så e 2 x 5 = 10 lol skoja..
↗ till inläggetBilplåtsmålafärgspenselsputsmedelsförpackningstryckpressputspoleringsmedelsförvaringsställesluftsren
öringsmedelsförpackningskorksetikettspåklistrarmedelspaketsinnehållsförteckningsbläckfärgstillverkar
fabrikspostadress
Hur kommer det sig att förpackning upprepas i ett enda ord? ;)
FlaggstångsknoppspolerareAB. Haha :P
↗ till inläggetFlaggstångsknoppspolerareAB. Haha :P
Eller flaggstångsknoppspoleraremaskinventilationsfilter.
Man kan komma på vad som helst. =)
tvättlina... (kom inte på nått långt)
hypernevrukustiskadiafragmavibrationer
↗ till inläggetHar för mig att det delas in i två ord.hypernevrukustiskadiafragmavibrationer
Hypernervokustiska diafragmakontravibrationer
socialdemokratisklångtidssjukskriven
Jag tror någon skrev den här länken, är dock inte säker.
Om nu sidan stämmer bör det här vara det längsta ordet, men om det är sant vet jag inte. http://users.reklamk.fi/~jpakkane/sana.html
Vill du vara med i diskussionen?
Bli medlem Logga in