Putside Skrivet 1 Februari 2006 Rapport Dela Skrivet 1 Februari 2006 Hej Jag tänkte gå teknikprogramet på gymnasiet och undrar om det är bra. Om det är någon som går där så kan du väl berätta lite om hur det är. Det står ju så mycket possitivt men det är bara på ytan , jag vill veta hur eleven har det. Är det t.ex mycket arbete med datorn ? Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
mikaelrask Skrivet 2 Februari 2006 Rapport Dela Skrivet 2 Februari 2006 om det är datorn du vill arbeta med så kan jag rekomendera telit jag har en kompis somgår där och på den linjen så arbetar dom med datorer. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Boffaroffe Skrivet 4 Februari 2006 Rapport Dela Skrivet 4 Februari 2006 om det är datorn du vill arbeta med så kan jag rekomendera telit jag har en kompis somgår där och på den linjen så arbetar dom med datorer. TeleIt är ellinjens datorkunskaps inriktning.Själv går jag inte på Teknik utan på Ellinjen. Just detta första året har vi hållt på relativt mycket med datorer. Vi har byggt en egen och instalerat operativsystem på de etc, och nu håller vi på och experimenterar med de. Sedan är det massor med teori, om operativsystem, hårddiskar, hårdvaror i datorn osv~ Att arbeta med datorer i gymnasiet är inte som att sitta och spela spel hemma, eller chatta... Det är hur själva datorn fungerar och hur de är uppbyggda. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst Muuu Skrivet 4 Februari 2006 Rapport Dela Skrivet 4 Februari 2006 vad är skillnaden mellan el och tekniklinje Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
ELF Skrivet 6 Februari 2006 Rapport Dela Skrivet 6 Februari 2006 vad är skillnaden mellan el och tekniklinje Jag går El och en kompis går Teknik. SÅ... El är ju inriktat på El, medan teknik är mer som en grundkurs i det som finns i EL. Man blir inget tror jag när man gått ut, man måste gå högskola om jag kommer ihåg rätt. Jag är inte riktigt säker så ta inte min förklaring på allvar :D Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Fusion Skrivet 6 Februari 2006 Rapport Dela Skrivet 6 Februari 2006 Vad kan man egentligen bli efter att man har fått examen och allt inom teknik linjen? Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Putside Skrivet 6 Februari 2006 Författare Rapport Dela Skrivet 6 Februari 2006 Efter utbildningen kan man studera vidare på högskola/universitet eller söka in till kvalificierad yrkesutbildning.Om man läst matematik D och Fysik B är man behörig till civilingejörsutbildning eller högskoleingenjörs-utbildning.Man kan utbilda sej till arkitekt ,designer ,ingenjör, datatekniker m.m. Precis de yrkesområden jag är intreserad av. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Fusion Skrivet 7 Februari 2006 Rapport Dela Skrivet 7 Februari 2006 Vilken var det som nu var svårast,Matte D eller Matte A? Glömde nämligen... Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
SlimShady Skrivet 7 Februari 2006 Rapport Dela Skrivet 7 Februari 2006 Hej Jag tänkte gå teknikprogramet på gymnasiet och undrar om det är bra. Om det är någon som går där så kan du väl berätta lite om hur det är. Det står ju så mycket possitivt men det är bara på ytan , jag vill veta hur eleven har det. Är det t.ex mycket arbete med datorn ? Det beror ju mkt oxå på vilken skola det handlar om. Om du t.ex bor i GBG så kan du ju gå på GTG, som halvt ägs av Volvo. Där kan man ju meka väldigt mkt med elektroniska apparater o med bilarna som Volvo ger till skolan så att man ska kunna syssla med det. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Putside Skrivet 7 Februari 2006 Författare Rapport Dela Skrivet 7 Februari 2006 Vilken var det som nu var svårast,Matte D eller Matte A? Glömde nämligen... Jadu, svaret på den frågan borde inte vara så svår att lista ut.A-ganska lätt B-medelsvårt C-klurigt D- väldigt svårt E - Jättesvårt Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommendera inlägg
Gå med i konversationen
Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.